Отидете към основна версия

5 096 8

Богаташи скочиха на Bentley заради реплика на 90-годишен модел

  • bentley-
  • blower-
  • team blower-
  • mulliner-
  • реплика-
  • копие

Заможни и влиятелни собственици на класически модели на Bentley, сред които моделиерът Ралф Лорън и председателят на съвета на директорите на JCB Антъни Бамфорд, са се обърнали към шефа на компанията Ейндиан Холмарк с настоятелна молба да преразгледа плановете за производство на реплики на довоенния Team Blower. Според богаташите копията ще обезценят оригиналите в очите на колекционерите.

Миналата година придворното ателие Mulliner обяви, че ще изработи 12 точни реплики на състезателната версия на състезателното Bentley 4½ Litre с механичен компресор Roots, известно като Team Blower. За разлика стандартния модел този автомобил не печели нито един старт, но пък поставя няколко рекорда за скорост, сред които 222 км/ч на пистата "Брукландс".

Произведени са 55 екземпляра Blower и едва 4 Team Blower. Най-ценният от тях - автомобилът с шаси HB 3403, с който се състезава сър Хенри Биркин - днес е собственост на Bentley. Именно тази кола е използвана за еталон за 12-те нови коли от серията Blower Continuation.

Историческият автомобил е разглобен до последната бурма, всеки детайл е цифровизиран с 3-измерен скенер, а след това е създаден CAD-модел. Виртуалният Team Blower се състои от 630 компонента, обединени в 70 възела, и "тежи" 2 GB.

Скоро след като оповестиха плановете си за серията Blower Continuation, от Bentley обявиха, че всичките 12 бройки вече са продадени, а изработката на инженерния прототип Car Zero ще започне в най-скоро време. Всички части ще бъдат произведени наново, като се използват най-модерни технологии в комбинация с фабрично оборудване и преси от 20-те години на миналия век.

Съвременният Team Blower ще се оборудва с 16-клапанова реплика на четирицилиндровия двигател с обем 4.4 литра и копие на компресора Amherst Villiers Mk IV. Моторът ще развива 243 к.с. - колкото оригинала с шаси HB 3403. Ще бъдат пресъздадени от нулата също и стоманената рама, окачването с полуелиптични ресори, барабанните спирачки Bentley-Perrot с 400-милиметрови ротори и червячно-секторната кормилна уредба.

В писмото си до Холмарк групата богаташи "изразява дълбока загриженост" от появата на подобни копия и протестира срещу производството на "оригинални реплики", които размивали границата между истина и измислица. Според колекционерите с такъв ход от Bentley обезценявали класиките и ги лишавали от чара им.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 6 гласа.

Свързани новини