22 Април, 2020 15:56 5 095 8

Богаташи скочиха на Bentley заради реплика на 90-годишен модел

  • bentley-
  • blower-
  • team blower-
  • mulliner-
  • реплика-
  • копие

Заможни и влиятелни собственици на класически модели на Bentley, сред които моделиерът Ралф Лорън и председателят на съвета на директорите на JCB Антъни Бамфорд, са се обърнали към шефа на компанията Ейндиан Холмарк с настоятелна молба да преразгледа плановете за производство на реплики на довоенния Team Blower. Според богаташите копията ще обезценят оригиналите в очите на колекционерите.

 

Миналата година придворното ателие Mulliner обяви, че ще изработи 12 точни реплики на състезателната версия на състезателното Bentley 4½ Litre с механичен компресор Roots, известно като Team Blower. За разлика стандартния модел този автомобил не печели нито един старт, но пък поставя няколко рекорда за скорост, сред които 222 км/ч на пистата "Брукландс".

 

Произведени са 55 екземпляра Blower и едва 4 Team Blower. Най-ценният от тях - автомобилът с шаси HB 3403, с който се състезава сър Хенри Биркин - днес е собственост на Bentley. Именно тази кола е използвана за еталон за 12-те нови коли от серията Blower Continuation.

 

Историческият автомобил е разглобен до последната бурма, всеки детайл е цифровизиран с 3-измерен скенер, а след това е създаден CAD-модел. Виртуалният Team Blower се състои от 630 компонента, обединени в 70 възела, и "тежи" 2 GB.

 

Скоро след като оповестиха плановете си за серията Blower Continuation, от Bentley обявиха, че всичките 12 бройки вече са продадени, а изработката на инженерния прототип Car Zero ще започне в най-скоро време. Всички части ще бъдат произведени наново, като се използват най-модерни технологии в комбинация с фабрично оборудване и преси от 20-те години на миналия век.

 

Съвременният Team Blower ще се оборудва с 16-клапанова реплика на четирицилиндровия двигател с обем 4.4 литра и копие на компресора Amherst Villiers Mk IV. Моторът ще развива 243 к.с. - колкото оригинала с шаси HB 3403. Ще бъдат пресъздадени от нулата също и стоманената рама, окачването с полуелиптични ресори, барабанните спирачки Bentley-Perrot с 400-милиметрови ротори и червячно-секторната кормилна уредба.

 

В писмото си до Холмарк групата богаташи "изразява дълбока загриженост" от появата на подобни копия и протестира срещу производството на "оригинални реплики", които размивали границата между истина и измислица. Според колекционерите с такъв ход от Bentley обезценявали класиките и ги лишавали от чара им.

 


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бисер

    46 4 Отговор
    Модела си е на Бентли.Могат,и трябва да правят каквото си искат с него
  • 2 Хи хи

    14 14 Отговор
    Да ама новото Бентли не е старото Бентли а е на Фолцвагинн а немските цигани само от печалба ги интересува.

    Коментиран от #4, #6, #7

  • 3 ретро

    23 2 Отговор
    Ами някой богаташи теглят и късата клечка ;) Да ги бяха изкупили те тези 12 бройки и да ги бяха унищожили да не им рутят цената ;))
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Играч

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "Хи хи":

    Да,но като са ги купили те купуват името,емблемата ,историята, абе всичко и могат да си правят каквото искат.Да не забравяме ,че това са автомобили ,а не картини
  • 7 комплексар

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "Хи хи":

    немски цигани ??? ти данеси от маалата ?? май хабер си нямаш кои са създателите на първите автомобили в света ???
  • 8 Съдията Дред

    0 0 Отговор
    Всяка такава кола си има история, и няма как да продадеш реплика на някой, който търси оригинал. Пък и оригиналите обикновено са само експонати, репликите поне в началото ще се карат