Световната автоиндустрия е поставена пред огромни предизвикателства. Коронавирусната пандемия срина продажбите на нови коли, като по данни на Европейската асоциация на автомобилните производители през март в Европа новите регистрации са се свили с 51,8%. Автоконцерните на Стария континент са под натиск и от все по-затягащите се регулации за вредните емисии на ЕС, както и на все по-популярните електрифицирани превозни средства. Изглежда, че автодинсутрията се намира пред радикална промяна, която може да измести досегашните лидери и да проправи път на новите играчи.
Особено интересен е и бъдещият развой на събитията за водещите немски автоконцерни, които според мнозина са най-добрите в света. Изпитанията пред тях и проблемите им изглежда не спират. Освен регулациите на ЕС, електромобилността и конкуренцията в лицето на нови производители като Tesla, те се сблъскаха и с огромния скандал Дизелгейт. Не е ясно как опитните немци ще излязат от коронавирусната пандемия, какво място ще заемат в променящата се автоиндустрия и каква стратегия ще изберат. Дали ще заложат на абсолютно нови продуктови линии като ID на VW и i на BMW, които имат изцяло нов дизайн и визия, или ще се опитат да електрифицат вече наложените си топ модели. Именно заради това, всеки ход на германските марки се следи под лупа. С оглед на цялата тази неяснота, можем само да гадаем дали и как новите електрифицирани и електрически коли на немските автоконцерни ще бъдат възприети от променения автопазар. Нека погледнем обаче как са се представяли VW, Audi, BMW, Mercedes, Opel и Porsche до сега и по-точно - кои са най-успешните им модели.
VW Golf
Въпреки, че някои хора биха предположили, че най-продаваният модел на VW е емблематичният Beetle, безапелационният шампион от Волфсбург е Golf. Хечбекът дебютира през 1974-а и до момента има 35,5 милиона продажби, според данни на Autocar. Той отдавна е задминал вече пенсионирания Beetle, който е отчел общо 21,5 милиона продажби. Още през 2013-а е произведен 30-милионният Golf, като юбилейният автомобили беше 1.6 TDI BlueMotion.
Сега, в нормални условия, от фабриките на VW излизат по 2000 екземпляра от хечбека на ден. Новата Mk8 генерация на модела дебютира през 2019-а.
Opel/Vauxhall - Corsa
Името Corsa се появява за първи път в континентална Европа през 1982-а. Във Великобритания малката кола се е казвала Nova и е генерирала повече от половин милион продажби между 1982-а и 1993-а. За втората генерация на модела на Острова също приемат името Corsa. През годините продажбите на малкия автомобил вървят нагоре, като от 1982-а до сега са продадени 18,3 милиона бройки. Corsa все още е в топ 3 по продажби в много страни в Европа. Новата генерация на модела, която е базирана на Peugeot 208, дебютира през 2019-а.
BMW 3er
BMW 3er дебютира за първи път през май 1975-а. Седанът е наследник на 02er и е произведен в седем различни поколения. През годините моделната гама на 3er се разширява във варианти като кабриолет, купе, комби и "Gran Turismo". От 2013-a обаче вариантите купе и кабриолет създават своя собствена линия, а именно 4er.
3er е най-продавания модел на BMW, представляващ около 30% от общите автопродажби на марката. Колата е емблематична за сегмента си и през годините получава множество награди. M версията на 3er, дебютира с E30 M3 през 1986-a. Бестселърът в своя сегмент и в продуктовата гама на BMW генерира 14,3 милиона продажби от 1975-а до сега. Новата седма генерация 3er влезе в продажба през 2019.
Mercedes C-Klasse
Първата W202 C-Klasse продължава репутацията на компактния седан Mercedes 190. 190-ката се продава в близо 1,9 милиона екземпляра в периода 1982-1993, привличайки купувачи заради уникалното, за времето си, немско качество на материалите и самата сглобка, както и палитрата от двигатели, с които се предлага.
Насочен срещу BMW 3-er, C-Klasse набляга повече на комфорта. Това е подход, който се оказва успешен и до днес, тъй като продажбите на компактния седан на Mercedes, които възлизат на 10,5 милиона, не изостават с много от тези на неговия съперник от Мюнхен, който е прекарал почти 20 години повече на пазара.
Audi A4
A4 се появява за първи път през 1998-а и е пряк наследник на Audi 80. Компактният седан, който последен влиза в битка с BMW 3er и C-Klasse, изгражда имиджа си през годините предимно със своята надеждност и възможност за Quattro задвижване на четирите колела. До сега са продадени 7,3 милиона екземпляра от модела. От него са произведени 5 генерации, като последните две използват MLB платформата на Volkswagen. Втора и третата генерация на A4 имат кабриолет варианти, но след това те преминават в серията A5. Моделът има и комби разновидност, като тя е по-малък вариант на емблематичното Audi A6 Avant.
Porsche 911
Първоначално стартиран през 1963-а, 911 е най-популярната и трайна моделна линия на Porsche. И въпреки че в наши дни моделът представлява само 10% от продажбите на автоконцерна, той има 30% дял от печалбата на компанията, според доклад на Bloomberg от 2019. Освен това, финансовата медиа определя 911 за най-печелившия автомобил в света. Моделът притежава трайна привлекателност на ежедневна суперкола. До сега са продадени 1,1 милиона екземпляра от 911, като новото поколение 992 бе представено в края на 2018-а.