Месец преди официалната премиера на новия суперкар на Pagani в Женева снимки на колата се появиха в испанското издание на сп. Car. Автентичността им не може да бъде потвърдена, но ако на фотосите действително е заснет автомобилът с кодово име C9, почитателите на марката надали ще останат особено доволни.
Ако не се броят вратите тип Gullwing, возилото изглежда като фейслифт на Zonda. Според материала, публикуван в Car, Huayra, както ще се казва новото Pagani, ще бъде произведен в едва 20 бройки. На езика на народа кечуа тази дума означава "вятър".
Както се очакваше, моделът ще струва над милион евро. Huayra ще запази компоновката на предшественика си със средноразположен 12-цилиндров двигател. Моторът ще се доставя от Mercedes-Benz и ще развива мощност от 700 к.с.
Първите екземпляри ще бъдат доставени на собствениците през 2012 г.
Допълнение
Само ден, след като в интернет се появиха снимки на Pagani Huayra от испанското издание на сп. Car, от компанията решиха да не бавят повече информацията за новия си суперкар. До медиите бе разпратен официален прес-рилийз с всички подробности за колата и снимки.
Huayra разполага с мехатронно шаси с регулируемо окачване. Променя се не само неговата твърдост, а и клиренсът. Така суперкарът може да преминава през "легнали полицаи". Регулируемият клиренс също така позволява да се компенсират кренове в завой или при спиране.
Каросерията на автомобила има активна аеродинамика. Четири активни елемента, управлявани от електроника, не само подобряват обтекаемостта, а и се грижат са стабилността в завой.
В основата на Huayra лежи изцяло нов монокок, изработен от въглеродни и титаниеви сплави. Вратите тип "чайка" пък са от сложен композит. Инженерите, разработили колата, са вложили огромни усилия в намаляването на теглото й. Тръбопроводите на охлаждането и въздуховодите на вентилационната система, например, са интегрирани в монокока и не заемат излишно място. В резултат "сухата" маса на Huayra е само 1 350 кг.
Двигателят е проектиран и се доставя от AMG. Той е шестлитров и има две версии. Стандартната развива мощност от 700 к.с. и въртящ момент от 1 000 Нм. Модификацията Sport разполага с 30 коня повече. Блокът на мотора е идентичен с този на Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series, но е доработен специално за Pagani с цел повече отзивчивост на натискане на газта и елиминиране на турбо дупката.
Трансмисията е седемстепенен робот с управление посредством планки зад волана. Проезведен е от британската компания XTRAC. Спирачките имат въглеродно-керамични дискове, сходни с използваните в състезателната Zonda R.
Максималната скорост на Huayra е 370 км/ч, а ускорението до 100 отнема 3.3 секунди.
За разлика от предшественика си, новият суперкар на Pagani ще се продава не само в Европа, а и в Щатите. Това означава, че отговаря на американските изисквания за сигурност и екологичност. Еърбеговете влизат стандартната комплектация, а срещу допълнително заплащане могат да се поръчат навигационна система и висококачествена озвучителна уредба.
Информацията за производствения тираж от максимум 20 екземпляра се потвърждава, но с уточнението "на първо време".