Според данни на Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA), през май 2020-а в Германия са регистрирани 168 148 нови коли. На фона на коронавирусната пандемия това представлява драстичен спад от 49,5 процента в сравнение със същия месец на миналата година. Това предаде Auto Zeitung.
Намаляват новите регистрации както на автомобилите, закупени от юридически лица (-50.3%), така и на тези, продадени на физически лица (-48.2%). Най-предпочитани, с 51,1 процента дял или 85 904 коли, остават колите с бензинови двигатели. Дизеловите автомобили отчитат 53 218 нови регистрации, а хибридите - 22 844, от които 6 755 са плъгин хибриди. Освен това, според данните на Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA), през май 2020-а са закупени 5 578 електромобила, което се равнява на 3,3 процента пазарен дял.
На фона на коронавирусната пандемия всички немски автоконцерни отбелязват двуцифрен спад на новите регистрации в сравнение със същия месец на предходната година. Черен рекордьор е Smart с -91,4 процента.
Въпреки това, VW остава на първа позиция с 29 568 нови регистрации или 17,6% пазарен дял. Челната тройка допълват Mercedes и Audi с респективно 17 134 и 13 915 продадени нови коли. BMW е на пета позиция по нови регистрации с 6,1 процента пазарен дял и спад от 62,1 процента в сравнение с май месец 2019-а.
Впечатляващ е резултатът на Subaru, тъй като това е единствената марка, която отбелязва ръст спрямо същия месец на миналата година. Японският автоконцерн е продал 485 нови коли. Все пак, въпреки спада от 47.8% Skoda остава най-предпочитаната вноска марка с пазарен дял от 5,8%.
19,9 процента от новите регистрации през май месец в Германия са SUV-та, което ги прави най-силният клас превозни средства. Компактните коли се нареждат след тях с дял от 18,9 процента. Най-голям спад отчитат миниваните - минус 73,3 процента спрямо май месец 2019-а.
Вижте цялата класация за най-купуваните марки автомобили в Германия през май: