За много шофьори производителността продължава да бъде най-важната характеристика на един автомобил. Това се вижда и във впечатляващия успех на спортните дивизии Mercedes-AMG, BMW M, Audi Sport и други. Наскоро вътрешният тунинг от Инголщат добави към моделната си гама RS Q8. По отношение на производителността обаче Manhart има още какво да каже и да покаже и именно заради това представя своят RQ 900. Това предаде Motor 1.
Серийно 4,0-литровият битурбо V8 доставя 600 к.с. и 800 Нм максимален въртящ момент. Благодарение на системата за задвижване на четирите колела кросоувъра ускорява от 0-100 км/ч за 3,8 секунди и развива максимална скорост от 305 км/ч. За Manhart обаче това не е достатъчно. След доработката агрегатът на всъдехода генерира бруталните 900 к.с. и 1 080 Нм максимален въртящ момент.
За увеличението на производителността с 300 к.с. са отговорни предимно модернизираните турбокомпресори. Разбира се, подобрени са и други софтуерни и хардуерни компоненти по осемцилиндровия агрегат. Също така, Manhart предлага и изцяло нова изпускателна система за RQ 900. Проблемът обаче е, че само задният шумозаглушител има TÜV-одобрение за Германия. Средното гърне и даунпайпът са предназначени за пазари извън ЕС.
Оптимизирана е и осемстепенната автоматична трансмисия на всъдехода, а височината на RQ900 е намалена с 3 сантиметра.
В съответствие с бруталната производителност на модифицирания RS Q8, Manhart дава на кросоувъра и по-агресивен вид чрез по-широк бодикит. Отделни екстериорни компоненти са изработени от въглеродни нишки, като например предният капак, предният и задният спойлер, задният дифузьор и калниците.
Опционално се предлагат и декоративни фолиа с различни ленти. Вариантите за покритие са или черен мат или Gunmetal Grey Diamond. Manhart предоставя и 23-цолови джанти.
Интериорът също е подобрен така, че да е в съответствие с екстериора на бруталния всъдеход. Преобладават елементи тапицирани с алкантара и детайли от въглеродни нишки.
От RQ 900 ще бъдат произведени само 10 екземпляра, така че уникалността на доработения всъдеход е гарантирана. Ексклузивна обаче е и цената му – 310 000 евро, като това е над два пъти по-скъпо от серийното RS Q8, което струва 129 500 евро.