Отидете към основна версия

3 361 15

Можем да съдим VW по Дизелгейт в България

  • vw-
  • volkswagen-
  • дизелгейт-
  • юрисдикция

Дизелгейт предизвика редица разследвания и съдебни дела, като само в САЩ коства на VW $30 млрд.

Потребителите в ЕС трябва да могат да съдят Volkswagen в своите национални съдилища, ако са закупили дизелови автомобили с манипулиращ софтуер за управление на двигателя, който прикрива прекомерните нива на замърсяване с азотни оксиди, постанови Съдът на Европейския съюз. Това предаде Reuters.

Решението на върховния съд може да доведе до множество правни искове срещу немския автоконцерн във всички страни на блока.

Казусът стигна до Съда на ЕС, след като австрийски съд, който разглежда иск на австрийската асоциация на потребителите VKI от името на 574 собственици на манипулирани дизелови превозни средства, се опита да установи дали има юрисдикция по този въпрос. 

Европейският съд заяви, че по силата на законодателството на ЕС исковете трябва да се подават в страната, където е регистриран ответникът (Volkswagen). В случаите на деликт обаче съществува и възможност за предприемане на действия в страната, където са нанесени щети. Съдът на ЕС обясни, че в казуса Дизелгейт щетите са настъпили, когато превозните средства са закупени, тъй като те са били придобити на по-висока цена от реалната им стойност.

VKI иска обезщетение именно за разликата между цената, която потребителите са заплатили за дизеловите автомобили, и стойността на манипулираните коли.

Volkswagen коментира, че съдебното решение не променя особено ситуацията за ищците, ответниците и съдилищата в производствата по Дизелгейт.

„Извън Австрия въпросът за юрисдикция почти не е възникнал“, казаха от автоконцерна.

Австрийският министър по въпросите за защита на потребителите Рудолф Аншобер заяви, че решението е окуражаващо за голям брой засегнати австрийци.

„Потребителите не трябва да се третират различно според тяхната националност“, обясни той в изявление.

Припомняме, че през 2015-а VW беше хванат от регулаторите, че използва манипулиращ софтуер за управление на двигателя, за да прикрие прекомерните нива на замърсяване с азотни оксиди, отделяни от дизеловите автомобили на компанията. Скандалът, наречен Дизелгейт, предизвика редица разследвания и съдебни дела, като само в САЩ коства на автоконцерна 30 милиарда долара.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 8 гласа.

Свързани новини