В последно време ставаме свидетели на тенденция към високопроизводителни бензинови SUV-та, тъй като много марки представиха мощни и големи всъдеходи. Именно това най-вероятно е причината Audi да пусне на европейския пазар нови спортни модификации на двата си най-тежки кросоувъра. Приветствайте бензиновите SQ7 и SQ8.
Досега на Стария континент двете SUV-та се предлагаха само с 4,0-литров дизелов битурбо V8, генериращ максимална мощност от 435 к.с. и 900 Нм максимален въртящ момент. За радост на феновете на дизела, TDI-моделите ще продължа да съществуват, тъй като новите две бензинови модификации идват в Европа като допълнение.
Причината за хода на Audi най-вероятно са новодебютиралите конкуренти в лицето на BMW X5 M50i, X6 M50i и Porsche Cayenne GTS. И трите SUV-та с оборудвани с битурбо осемцилиндрови бензинови агрегати. Независимо от високопроизводителния дизелов двигател на Audi, дизеловите SQ7 и SQ8 трудно биха се конкурирали по отношение на мощност с X5 M50i, X6 M50i и Cayenne GTS.
Именно заради това, от Инглощат предлагат бензиново решение на проблема. То се изразява в 4,0-литров битурбо V8, който доставя максимална мощност от 507 к.с. и 770 Нм максимален въртящ момент. В сравнение с най-високопроизводителния модел RS Q8 тук липсват само 93 к.с. и 30 Нм. От 0-100 км/ч SQ7 TFSI и SQ8 TFSI ускоряват за 4,1 секунди. Това е само с 0,3 секунди по-бавно от RS Q8. Максималната скорост на новите модификации е електронно ограничена на 250 км/ч.
Системата за деактивиране на цилиндри допринася за спестяването на гориво, като според Audi комбинираният разход е 12,0 л/100км. Освен това, както обикновено, мощността се предава на четирите колела чрез осемстепенна автоматична трансмисия.
При SQ7 TFSI купувачът може да избере между джанти с диаметър от 20 до 22 цола, като при SQ8 TFSI изборът е от 21 до 23 цола. И двата модела разполагат със спортна спирачна система с 400-милиметрови дискове, а като опция се предлагат и керамични спирачки.
Базовата цена на SQ7 TFSI е 93 287 евро, а тази на SQ8 TFSI - 101 085 евро. Това означава, че те са също толкова скъпи, колкото и техните дизелови събратя. Двете модификации ще дебютират на европейския пазар през есента на 2020-а.