Ферри Порше, син на легендарния автомобилен конструктор Фердинанд Порше, разработва модела 365 В cabriolet. Това става през 1959 година с помощта на Карл Рубе. Някои от чертите на автомобила напомнят на Volkswagen Бръмбар - легендарния народен автомобил.
Първият 356 В със задно разположение на двигателя е оборудван със стоманен корпус и специално шаси от щампована стомана. Двигателят е тип боксер с работен обем от 1 582 см3, въздушно охлаждане, четири хоризонтални срещуположни цилиндъра и мощност 90 к.с. при 5 500 об/мин. Този агрегат получава името Super 90. Предавателната кутия на Porsche 356 B е четиристепенна със синхронизатори на всички скорости. Предното окачване е независимо, с торсионни щанги. Автомобилът е оборудван и с телескопични пружини, което е нещо обичайно за спортните автомобили. Спирачната система е хидравлична. Предните спирачки са дискови, а задните - барабанни. Дискови спирачки и на четирите колела се монтират при модела 356 С след 1963 година.
Максималната скорост на 356 В е 145 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч. е за 10 секунди. За времето си този автомобил е необичайно икономичен. Разходът на гориво е 8.7 литра на 100 километра.
Огледалото за задно виждане е монтирано на метална хромирана стойка, която привидно разделя предното стъклото на две части. Уредите на арматурното табло са осветени в зелено и прекрасно контрастират на черния му фон.
Компактна, много красива и понякога много бърза - това е колата, която гради репутацията на фирмата Porsche през 50-те години.