Бъдещите RS-модели ще имат опция от само един двигател, като той ще бъде електрифициран. Според ръководителя на отдела по продажби и маркетинг на Audi Sport Ролф Михл, намеренията на марката включват меки хибриди, плъгин хибриди и електромобили. Това предаде Motor1.
"Известни сме с прецизното планиране на нашето портфолио. Ние искаме да улесним клиентите си. Ще предлагаме всеки RS-модел с един двигател. Няма смисъл да има различни опции. Може би ще има различни варианти за различните концепции, но всеки RS-модел ще има един двигател“, обясни Михл пред Autoblog.
Освен това, той допълни, че усилията на компанията за електрифициране на високопроизводителните автомобили ще се случва „стъпка по стъпка“. Днес единственият електрифициран модел на Audi Sport е RS6 Avant.
Високопроизводителното комби е оборудвано с умерено хибриден силов тракт, състоящ се от 4,0-литров битурбо V8 агрегат и 48-волтов стартов генератор. Мощността му е 600 конски сили, а въртящият момент - 800 Нм. От 0-100 км/ч RS6 Avant ускорява за 3,6 секунди, като максималната му скорост е ограничена на 250 км/ч. Мощността се предава към четирите колела чрез осемстепенната трансмисия Tiptronic. Audi Sport иска да продължи започнатото с RS6, представяйки бъдещи електрифицирани високопроизводителни коли.
Планът стъпка по стъпка на автоконцерна от Инголщат включва предлагането на плъгин хибриди и изцяло електрически RS модели. Първите от тях ще видим преди 2023-а. Става дума за плъгин хибрида RS4 и електрическия E-Tron GT RS. За радост на ентусиастите Михл каза, че фокусът на компанията все още е върху „производителността и ежедневната използваемост“. Електрификацията се оказа полезна за производителността на автомобилите именно заради моменталния въртящ момент, осигурен при подобни силови трактове.
„Електрифицираната производителност може да бъде емоционална", заключи Михл. Нямаме търпение да видим какво означава това и как ще реагират конкурентните марки.