Отидете към основна версия

27 Август, 2020 08:05, обновена 27 Август, 2020 08:05 86 209 118

Германските експерти от TÜV съветват да избягваме тези употребявани коли

  • автомобилът на старо-
  • tuv-
  • ненадеждни коли

Няколко ненадеждни, но доста популярни автомобили втора употреба, които се предлагат на българския пазар

При покупка на употребяван автомобил мнозина обръщат внимание на цената на самия автомобил, цената на резервните части и тази на ремонтните дейности, но забравят за надеждността на самата кола. Сега ще ви разкажем за проблемите на няколко популярни автомобила у нас на вторичния пазар. За съжаление в България няма организации, които да провеждат изследвания за надеждността на автомобилите.

Но в Германия например те са няколко, като най-популярната е TUV. Немците се занимават с този вид изследване в продължение на много години, така че въз основа на резултатите от тяхната работа може да се прецени надеждността на моделите, които вече са сменили поколението и са се озовали на вторичния пазар. Германците са страхотни педанти и въвеждат всички коли в базата им данни, включително и тези, които се продават като употребявани у нас.

Nissan Qashqai (първо поколение)

Японският кросоувър Nissan Qashqai от първо поколение се появява на бял свят през 2006 година и преминава през рестайлинг през 2010-а. Не са малко екземплярите от този модел, които разочароват със слабо предно окачване, ненадеждна кормилна уредба и със слабо антикорозионно покритие. Двигателите с обем 1.6 литра (индекс HR16DE) и 2 литра (MR20DE) са предразположени към доста повреди. Малкият мотор, сдвоен с вариатора Jatco JF015E, често изисква сериозен ремонт едва след 100 000 км. След двугодишна експлоатация двулитровият агрегат пък много често се характеризира с повишена консумация на масло. И дори след 90 000 км, ангренажната група често се износва, което заплашва от т.нар. основен ремонт.

Skoda Octavia (второ поколение)

Чешкият лифтбек от второ поколение се произвежда от 2004 до 2013 г., като през това време купувачите започват да се оплакват от проблеми с двигатели на Volkswagen, както и от силно ненадеждната DSG роботизирана скоростна кутия. Двигателите са взискателни към качеството на горивото и обичат да харчат масло, а електрониката често дава сериозни дефекти. Ситуацията започва постепенно да се подобрява от 2011 година, когато германците започват да усъвършенстват силовите си агрегати.

Kia Spartage (трето поколение)

Този кросоувър се произвежда от 2010 до 2016 година. Автомобилът се оказа доста популярен в България, но и неговите недостатъци не са никак малко. Базовият двулитров бензинов двигател от серията G4KD като цяло е надежден. Но поради бързото износване на покритието по стените на цилиндрите често се появяват проблеми цилиндрово-буталната група, които постепенно "осъдиха" мотора на скъпи ремонти. Освен това елементите по окачването се оказаха краткотрайни, а тапицерията на волана и седалките се износва бързо.

Ford Mondeo (второ поколение MK3)

Производството на четвърто поколение на този модел започна през 2001 година. С течение на времето стана ясно, че роботизираната трансмисия PowerShift е най-проблемната част от колата. Освен това ремонтът ѝ е скъп и труден. Доста проблеми се срещат и в двулитровия двигател, в който буталата са склонни към прегаряне. Накрая електрическата система също много често дава дефекти.

Peugeot 308 (първо поколение)

Първото поколение на френския хечбек се произвежда от 2007 до 2014 година. От тогава до сега са се натрупали много оплаквания срещу колата - от слаба боя и антикорозионна защита, през капризна автоматична трансмисия, до сериозни проблеми с двигателя. Най-масовият 1.6-литров двигател страда от бързото разтягане на веригата. Водната помпа и термостатът също често дефектират.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 164 гласа.

Свързани новини