Отидете към основна версия

8 902 25

Renault R5 се завръща

  • renault-
  • r5-
  • clio-
  • twingo

Френският гигант Renault планира нов модел от луксозния сегмент на субкомпактния клас, който ще стане идеологически наследник на легендарното R5, твърди британското сп. Autocar. Англичаните се позовават на собствени източници от Режията.

Възродената "петица" ще помогне на Renault да извади на пазара достоен конкурент на "премиум" дребосъци като Citroën DS3, Mini и Fiat 500. Новият R5 ще допълни следващото Twingo в гамата на четвъртото поколение Clio и ще осигури на марката позиции в луксозния сегмент при най-малките градски возила, в който продажбите непрекъснато растат.

През 1972 г. оригиналното Renault R5 става първото модерно супермини с каросерия хечбек с три врати, а дизайнът му се смята за класика. Продава се изключително добре през 70-те и във Франция се задържа на конвейера до 1985-а, когато го заменя сходният като стилистика Supercinq.

Засега плановете за следващата "петица" се намират в много ранна фаза. Инженерите на Renault са ангажирани с разработката на цяла плеяда нови модели, а имат на главата си и амбициозна програма за електромобили. Източниците на Autocar обаче са категорични, че възраждането на една от най-обичаните и стилни коли на марката е само въпрос на време. Ако не се възползва от шанса да пусне на пазара собствено "култово" мини, Режията би изостанала от конкуренцията.

Според оскъдната информация, изтекла от Renault, дизайнът на следващото R5 няма да бъде прекалено ретро. Французите възнамерявали да заложат на по-авангардни и иновативни стилови решения. Въпреки това не смятали да пренебрегват напълно препратките към класическия дизайн, който залегна в успеха на New Beetle, Mini и FIAT Nuova 500.

Новата "петица" вероятно ще напомня за оригинала с характерните правоъгълни фарове, тънката хоризонтална решетка на радиатора, "чупките" на калниците, авангардната за времето си абсорбираща броня (макар и по-вероятно в цвета на купето) и вертикалните стопове.

Френските конструктори обаче надали ще рискуват със съвременна репродукция на Г-образния скоростен лост, стърчащ от арматурата на най-ранните екземпляри на оригинала, които са сходни като механика с предшественика R4. Интериорът обаче ще напомня за класиката с нейното вертикално оребрено табло - разбира се, изработено от много по-качествени и разнообразни материали в съответствие със стандартите, наложени от Mini, 500 и DS3.

Дълият списък от екстри и множеството програми за персонализация ще бъдат от ключово значение за пазарния успех на колата. Тя ще бъде построена на B-платформата на Renault Nissan Alliance, която ще дебютира с новото Clio наесен в Париж. Ако бъде окончателно одобрен от ръководството на концерна, проектът за ново R5 ще бъде финализиран най-рано през 2014 г.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини