21 Март, 2011 12:39 8 880 25

Renault R5 се завръща

  • renault-
  • r5-
  • clio-
  • twingo

Френският гигант Renault планира нов модел от луксозния сегмент на субкомпактния клас, който ще стане идеологически наследник на легендарното R5, твърди британското сп. Autocar. Англичаните се позовават на собствени източници от Режията.

Възродената "петица" ще помогне на Renault да извади на пазара достоен конкурент на "премиум" дребосъци като Citroën DS3, Mini и Fiat 500. Новият R5 ще допълни следващото Twingo в гамата на четвъртото поколение Clio и ще осигури на марката позиции в луксозния сегмент при най-малките градски возила, в който продажбите непрекъснато растат.

През 1972 г. оригиналното Renault R5 става първото модерно супермини с каросерия хечбек с три врати, а дизайнът му се смята за класика. Продава се изключително добре през 70-те и във Франция се задържа на конвейера до 1985-а, когато го заменя сходният като стилистика Supercinq.

Засега плановете за следващата "петица" се намират в много ранна фаза. Инженерите на Renault са ангажирани с разработката на цяла плеяда нови модели, а имат на главата си и амбициозна програма за електромобили. Източниците на Autocar обаче са категорични, че възраждането на една от най-обичаните и стилни коли на марката е само въпрос на време. Ако не се възползва от шанса да пусне на пазара собствено "култово" мини, Режията би изостанала от конкуренцията.

Според оскъдната информация, изтекла от Renault, дизайнът на следващото R5 няма да бъде прекалено ретро. Французите възнамерявали да заложат на по-авангардни и иновативни стилови решения. Въпреки това не смятали да пренебрегват напълно препратките към класическия дизайн, който залегна в успеха на New Beetle, Mini и FIAT Nuova 500.

Новата "петица" вероятно ще напомня за оригинала с характерните правоъгълни фарове, тънката хоризонтална решетка на радиатора, "чупките" на калниците, авангардната за времето си абсорбираща броня (макар и по-вероятно в цвета на купето) и вертикалните стопове.

Френските конструктори обаче надали ще рискуват със съвременна репродукция на Г-образния скоростен лост, стърчащ от арматурата на най-ранните екземпляри на оригинала, които са сходни като механика с предшественика R4. Интериорът обаче ще напомня за класиката с нейното вертикално оребрено табло - разбира се, изработено от много по-качествени и разнообразни материали в съответствие със стандартите, наложени от Mini, 500 и DS3.

Дълият списък от екстри и множеството програми за персонализация ще бъдат от ключово значение за пазарния успех на колата. Тя ще бъде построена на B-платформата на Renault Nissan Alliance, която ще дебютира с новото Clio наесен в Париж. Ако бъде окончателно одобрен от ръководството на концерна, проектът за ново R5 ще бъде финализиран най-рано през 2014 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 gan4u

    21 2 Отговор
    RE5pect!!!
  • 2 GustoMaina

    19 1 Отговор
    Снимка №9 ме върна в детството ми.На рали "Хеброс", Ферианс/ ако не бъркам името/ с това Рени беше непобедим...Култов автомобил!Дано новото R5 не е лигаво и "дамско" като Туингото и Клиото.
  • 3 4UK

    16 0 Отговор
    Dizainerite otdavna sa se iz4erpali otkum sveji idei. Vsi4ki marki do edna vuzrodiha kultovite si modeli, kude po uspe6no kude ne tolkova uspe6no. Ne moga da otreka 4e novia mustang i SLS sa radost za okoto, no nedomislici kato NEw Beetle drazniat mnogo
  • 4 user

    13 35 Отговор
    Цитат от проучването на ADAC за 2010 г., относно отношението на клиентите към автомобилите си : "Renault ОТНОВО е на последното място в проучването, като най-притеснителното за собствениците му са високите разходи по поддръжката, проблеми в електрическата инсталация и високият разход на гориво". По това не се спори - това са факти, само идиотите оспорват фактите, по-умните си вадят поука от тях. Успехът на Рено е само и единствено във Франция - в останалите държави имат избор и могат да го сравнят с конкурентите му - затова там нямат успехи ! Не мисля, че досега Рено и Нисан са сътворили нещо качествено и красиво - не смятам, и че в бъдеще ще го постигнат ! Учудва ме само едно - как може да има хора, които да издигат в култ посредствеността и безличието на Нисан и Рено - тях просто ги консумираш, част от ежедневието ни са - като найлоновите торбички или пластмасовите чашки и вилици за хранене, но да си им върл фен и да ги издигаш в култ ... е това вече ме учудва ... свят голям, хора всякакви ... И феновете - не се взимайте насериозно - не е обида, просто мнение, подкрепено с факти ... и не е задължително да го приемате лично - нямате акции в Рено или Нисан - освен Дошко може би ...
  • 5 Morientes

    15 1 Отговор
    Много си я харесвам колицата както и найлоновите торбички където казва злобния колега под мен..
  • 6 Ogi до user

    21 3 Отговор
    Абе ние нямамае акции в Рено-Нисан, ама ти плюеш с такава злоба, сякаш имаш акции в Даймлер, БМВ или Фолксваген и злобееш срещу иновативните решения на Рено. Тия горе и трите заедно да ги събереш, пак няма да постигнат иновациите на Рено. А по-голяма глупост от тази, че Рено имали успех само във Франция, не съм чувал.
  • 7 shadow

    22 1 Отговор
    Ако се вярва на ADAC Аудибилд и другата немска пропаганда,значи няма по здрав автомобил от немския което е адски смешно като имам в предвид опита ми с няколко немски кочини,освен това не карам рено ама и не плюя по автомобил който никога не съм карал!Когато някой ми каже немски автомобил веднага си представам някой мазен мангал в бмв Е36 или бяла 124-ка и ми се повдига
  • 8 Do SHADOW

    9 22 Отговор
    Моето момче, незнам каква кола караш,но щом на немските викаш кочини просто си тръгнал в грешна посока.Мерцедес 124 е еталон за качество в автомобилостроенете и надали някой от франсетата или джапаните ще го стигнат някога!

    Коментиран от #10

  • 9 az

    3 0 Отговор
    Bravo bravo! Tova shte izvede Reno znachitelno napred.Vse pak tova e edin ot kultovite modeli na markata...Iskam samo FIAT da poopravqt novot Uno.Tova e edin ot mnogoto uspeshni modeli na markata.Nadqvam se da stane nqkoga i da pusnat versiq turbo,kakto s purvite 2 generacii...
  • 10 Тошо

    10 4 Отговор

    До коментар #8 от "Do SHADOW":

    Само ще ти кажа едно-когато Мерцедес си оправи ръждата, тогава го наричай еталон за качество!!!!!!!!!!!!
  • 11 hienata

    15 0 Отговор
    Само не мога да разбера закакво е това деление на немски,японски,френски и т.н.като всяка фирма има по някое добро попадение през годините, безспорно Рено 5 е едно от тях,но и Мерцедес 124 е такова само, че през друга година.Закакво ви е това безумно сравняване на коли от различни години и различен клас,по-уместно е да сравнявате един и същ автомобил от различни години.Ето ви един пример Голф2 или Голф3 е по-добър или Корса В и Корса С коя е по-добра ,Сивик също може да се сравняват,а вие сравнявате немски коли с японски или италянски еми глупаво е.

    Коментиран от #13

  • 12 Fi4o

    2 12 Отговор
    nali si karam 4isto novo punto jtd 2010 godina murka kato kotence i gori 4.5,mn e purgavo i vseki go zaglejda puka mi kvo govorite
  • 13 BMW

    7 3 Отговор

    До коментар #11 от "hienata":

    А може ли ЖИГУЛА и ЛАДА
  • 14 G T T

    7 0 Отговор
    Легендарен автомобил,дано има пак версия GT турбо,аз карам 5-ца от 3 години вече и много се радвам,че има наследник,ако е и със същата издръжливост.:)))
  • 15 cekata

    4 2 Отговор
    До колегата с Пунтото
    1,0 50коня ли е или с верига на колело?
  • 16 pawer

    4 3 Отговор
    фичо,както ти мърка пунтото като''котенце'' скоро ше израмжи на умряла лавица.ништо лично опит....;)
  • 17 Kosio

    5 0 Отговор
    Има един лаф който звучи нещо от сорта-Лада да е ама да е нова!-аз предпочитам 15г мерцедес пред нова лада.
    Несъм карал Фиат и неискам и да карам,но мисля,че няма лоши коли има лоши стопани.Непонасям италянските боклуци,но съм имал две алфи 164 и gtv и съм ного доволен.Вярно доста пари хвърлиж за ремонт,но са уникално добри коли ако се подържат. За 11г. съм сменил 29лични автомобила и колите от които съм най-доволен са Мерцедес,БМВ,Пежо.Да някой ще се исме е Пежо,но това е много здрава и практична кола.Знам само,че никога няма да си купя Ауди А8 3.3тди и новото 2004г 4.2тди,а доколкото съм чъвал и 4.2 мотора бензин също не струва.
    От Рено също съм много доволен имал съм 2 и съм напът до няколко дни да купя 30-та та ми кола и за момента съм се спрял на Пежо или Рено!
  • 18 Kurtito

    1 11 Отговор
    Ave kvo mi hvalite kola s emblemata na P...A .
  • 19 iro

    3 0 Отговор
    Яко е реното и е хубаво че го възродяват .
    Аз съм имал рено меган кабрио 3 години и съм много доволен , нищо не съм правил по колата само каране . Наложи се да я продам защото беше тясна за семейна кола , а отностно за немските коли имам 2-опела много съм доволен но БМВ и Мерцедес не бих си взел докато не извикат някой японец да им направи надеждни електроники както извикаха италиански дизайнер " Пининфарина " Мерцедес че да направят нещо свястно на вид . БМВ то няма ко да се коментира след 2000 г особено няма кола която да не е посещавала сервиза поне няколко пъти за натрупани грешки от рода че сте забравили да напълните казането за вода на чистаките и колата блокаж малко се дърпа до сервиза няколко 100 левки и пак сте на пътя е това неудобство не знам как да ме накара да харесвам тези коли
  • 20 КУРТИ

    6 0 Отговор
    НАЙ-ДОБРИТЕ АВТОМОБИЛИ СА ВАЗ ОТ 2101 ДО 2107 ! ИЗКЛЮЧИТЕЛНО КРАСИВИ БЪРЗИ И МОЩНИ КОЛИ, ВИСОКОПРОХОДИМИ ИЗВЪН ПЪТЯ И В ЗИМНИ УСЛОВИЯ ! НА КОЛЕГАТА iro ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ СЪМ ТЕГЛИЛ ДОСТА БМВ-та ДО СЕРВИЗИТЕ, И С ПОВЕЧЕТО ПИЧОВЕ СТАНАХМЕ ГОЛЕМИ ПРИЯТЕЛИ, ДАЖЕ НЕ ИМ ВЗИМАМ ПАРИ ДА ГИ ТЕГЛЯ ДО ВАРНА ! НАЛИ СМЕ ХОРА, МОЖЕ И МОЯТА ЛАДА ДА СЕ РАЗВАЛИ НЯКОЙ ДЕН, НО Е МАЛКО ВЕРОЯТНО !
  • 21 Митко

    9 0 Отговор
    Навремето карах Рено 5 (втората версия "Супер" 5).
    Изключителен автомобил: Отвън малък, отвътре голям. Возеше 5 човека без проблем. Много маневричен, пъргав, също така ми даваше много хубав разход - някъде около 6 за София. Висока кола (като клиренс) и много евтина за поддръжка. Беше произведена 1984 (или 87), ако не се лъжа, продадох я отдавна, но човекът я кара и до днес.
    Имам големи сантименти към нея и още ме е яд, че я продадох - трябваше да си я държа за втори автомобил - резервен.
    Освен това няма грам ръжда (до днес, казах ви, че познавам новия й собственик) или нещо подобно. Палеше от раз, дори в най-студените дни и много бързо загряваше. Парното й пък беше великолепно.
    Никога не съм имал проблем с ел.инсталации или прочее.
    Абе беше си колица чудо.

    Коментиран от #22

  • 22 КУРТИ

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Митко":

    АКО БЯХ НА ТВОЕ МЯСТО, БИХ СИ Я ОТКУПИЛ ОБРАТНО ! ЕДИН ПРИЯТЕЛ ОТ ВАРНА ИМА ТАКАВА КАТО ТВОЯТ МОДЕЛ, ТЯ МУ Е ВТОРА КОЛА И Е МНОГО ДОВОЛЕН ОТ НЕЯ. НЯМА НАМЕРЕНИЕ ДА Я ПРОДАВА !
  • 23 Pero

    7 0 Отговор
    5-ицата е абсолютен хит, а напомпаната турбоверсия в класическия син металик и издути калници просто няма равна. И сега да я видиш на улицата, е абсолютно актуална и хваща окото. Напълно си струва да й направят римейк, ще избие рибата.
  • 24 svilen

    0 0 Отговор
    eto i malko za fenovete na germanskoto avtomobilo stroene Според Warranty Direct най-чупливите автомобили на пазара са Mercedes-Benz SL-Klasse (повреди при 47% от колите, средна стойност на ремонта 742.1 паунда), Range Rover (53%, 499.43 паунда), Renault Espace (54%, 491.26 паунда), Mercedes-Benz S-Klasse (47%, 505.22 паунда) и BMW 7er (45%, 514.4 паунда). Най-висока цена за поправка сред петте най-трошливи модела британските застрахователи са отчели при баварската "седмица" - 7 239 паунда.
  • 25 Megane

    0 0 Отговор
    Аз карам Меган - и честно да ви кажа не знам какво точно ги правите тия коли, ама за 4 години почти нищо не съм сменял по колата, освен консумативите масла, филтри и т.н. ЗАПОМНЕТЕ ХОРА - важното е как е експлоатирана колицата преди вас , а и как си я карате и вие! Аз не мисля, че има "лоши" коли!
    А за 124-ката съм съгласен с колегата - това наистина си е стандарт за качество. Просто вече си е на възраст. Нищо лошо за Мерцедеса - respect.
    Но и това деление на немски, френски, японски коли .... незнам - изглежда ми като че ли само спор да има някакъв.
    Аз в момента карам френско (това са ми възможностите) , но след време бих карал и немска и японска машина. А защо не и отново френска?! Всичките си имат плюсове! Успех!