Френският гигант Renault планира нов модел от луксозния сегмент на субкомпактния клас, който ще стане идеологически наследник на легендарното R5, твърди британското сп. Autocar. Англичаните се позовават на собствени източници от Режията.
Възродената "петица" ще помогне на Renault да извади на пазара достоен конкурент на "премиум" дребосъци като Citroën DS3, Mini и Fiat 500. Новият R5 ще допълни следващото Twingo в гамата на четвъртото поколение Clio и ще осигури на марката позиции в луксозния сегмент при най-малките градски возила, в който продажбите непрекъснато растат.
През 1972 г. оригиналното Renault R5 става първото модерно супермини с каросерия хечбек с три врати, а дизайнът му се смята за класика. Продава се изключително добре през 70-те и във Франция се задържа на конвейера до 1985-а, когато го заменя сходният като стилистика Supercinq.
Засега плановете за следващата "петица" се намират в много ранна фаза. Инженерите на Renault са ангажирани с разработката на цяла плеяда нови модели, а имат на главата си и амбициозна програма за електромобили. Източниците на Autocar обаче са категорични, че възраждането на една от най-обичаните и стилни коли на марката е само въпрос на време. Ако не се възползва от шанса да пусне на пазара собствено "култово" мини, Режията би изостанала от конкуренцията.
Според оскъдната информация, изтекла от Renault, дизайнът на следващото R5 няма да бъде прекалено ретро. Французите възнамерявали да заложат на по-авангардни и иновативни стилови решения. Въпреки това не смятали да пренебрегват напълно препратките към класическия дизайн, който залегна в успеха на New Beetle, Mini и FIAT Nuova 500.
Новата "петица" вероятно ще напомня за оригинала с характерните правоъгълни фарове, тънката хоризонтална решетка на радиатора, "чупките" на калниците, авангардната за времето си абсорбираща броня (макар и по-вероятно в цвета на купето) и вертикалните стопове.
Френските конструктори обаче надали ще рискуват със съвременна репродукция на Г-образния скоростен лост, стърчащ от арматурата на най-ранните екземпляри на оригинала, които са сходни като механика с предшественика R4. Интериорът обаче ще напомня за класиката с нейното вертикално оребрено табло - разбира се, изработено от много по-качествени и разнообразни материали в съответствие със стандартите, наложени от Mini, 500 и DS3.
Дълият списък от екстри и множеството програми за персонализация ще бъдат от ключово значение за пазарния успех на колата. Тя ще бъде построена на B-платформата на Renault Nissan Alliance, която ще дебютира с новото Clio наесен в Париж. Ако бъде окончателно одобрен от ръководството на концерна, проектът за ново R5 ще бъде финализиран най-рано през 2014 г.
21 Март, 2011 12:39 8 880 25
Renault R5 се завръща
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 gan4u
16:00 08.09.2011
2 GustoMaina
16:00 08.09.2011
3 4UK
16:00 08.09.2011
4 user
16:00 08.09.2011
5 Morientes
16:00 08.09.2011
6 Ogi до user
16:00 08.09.2011
7 shadow
16:00 08.09.2011
8 Do SHADOW
Коментиран от #10
16:00 08.09.2011
9 az
16:00 08.09.2011
10 Тошо
До коментар #8 от "Do SHADOW":
Само ще ти кажа едно-когато Мерцедес си оправи ръждата, тогава го наричай еталон за качество!!!!!!!!!!!!16:00 08.09.2011
11 hienata
Коментиран от #13
16:00 08.09.2011
12 Fi4o
16:00 08.09.2011
13 BMW
До коментар #11 от "hienata":
А може ли ЖИГУЛА и ЛАДА16:00 08.09.2011
14 G T T
16:00 08.09.2011
15 cekata
1,0 50коня ли е или с верига на колело?
16:00 08.09.2011
16 pawer
16:00 08.09.2011
17 Kosio
Несъм карал Фиат и неискам и да карам,но мисля,че няма лоши коли има лоши стопани.Непонасям италянските боклуци,но съм имал две алфи 164 и gtv и съм ного доволен.Вярно доста пари хвърлиж за ремонт,но са уникално добри коли ако се подържат. За 11г. съм сменил 29лични автомобила и колите от които съм най-доволен са Мерцедес,БМВ,Пежо.Да някой ще се исме е Пежо,но това е много здрава и практична кола.Знам само,че никога няма да си купя Ауди А8 3.3тди и новото 2004г 4.2тди,а доколкото съм чъвал и 4.2 мотора бензин също не струва.
От Рено също съм много доволен имал съм 2 и съм напът до няколко дни да купя 30-та та ми кола и за момента съм се спрял на Пежо или Рено!
16:00 08.09.2011
18 Kurtito
16:00 08.09.2011
19 iro
Аз съм имал рено меган кабрио 3 години и съм много доволен , нищо не съм правил по колата само каране . Наложи се да я продам защото беше тясна за семейна кола , а отностно за немските коли имам 2-опела много съм доволен но БМВ и Мерцедес не бих си взел докато не извикат някой японец да им направи надеждни електроники както извикаха италиански дизайнер " Пининфарина " Мерцедес че да направят нещо свястно на вид . БМВ то няма ко да се коментира след 2000 г особено няма кола която да не е посещавала сервиза поне няколко пъти за натрупани грешки от рода че сте забравили да напълните казането за вода на чистаките и колата блокаж малко се дърпа до сервиза няколко 100 левки и пак сте на пътя е това неудобство не знам как да ме накара да харесвам тези коли
16:00 08.09.2011
20 КУРТИ
16:00 08.09.2011
21 Митко
Изключителен автомобил: Отвън малък, отвътре голям. Возеше 5 човека без проблем. Много маневричен, пъргав, също така ми даваше много хубав разход - някъде около 6 за София. Висока кола (като клиренс) и много евтина за поддръжка. Беше произведена 1984 (или 87), ако не се лъжа, продадох я отдавна, но човекът я кара и до днес.
Имам големи сантименти към нея и още ме е яд, че я продадох - трябваше да си я държа за втори автомобил - резервен.
Освен това няма грам ръжда (до днес, казах ви, че познавам новия й собственик) или нещо подобно. Палеше от раз, дори в най-студените дни и много бързо загряваше. Парното й пък беше великолепно.
Никога не съм имал проблем с ел.инсталации или прочее.
Абе беше си колица чудо.
Коментиран от #22
16:00 08.09.2011
22 КУРТИ
До коментар #21 от "Митко":
АКО БЯХ НА ТВОЕ МЯСТО, БИХ СИ Я ОТКУПИЛ ОБРАТНО ! ЕДИН ПРИЯТЕЛ ОТ ВАРНА ИМА ТАКАВА КАТО ТВОЯТ МОДЕЛ, ТЯ МУ Е ВТОРА КОЛА И Е МНОГО ДОВОЛЕН ОТ НЕЯ. НЯМА НАМЕРЕНИЕ ДА Я ПРОДАВА !16:00 08.09.2011
23 Pero
16:00 08.09.2011
24 svilen
16:00 08.09.2011
25 Megane
А за 124-ката съм съгласен с колегата - това наистина си е стандарт за качество. Просто вече си е на възраст. Нищо лошо за Мерцедеса - respect.
Но и това деление на немски, френски, японски коли .... незнам - изглежда ми като че ли само спор да има някакъв.
Аз в момента карам френско (това са ми възможностите) , но след време бих карал и немска и японска машина. А защо не и отново френска?! Всичките си имат плюсове! Успех!
16:00 08.09.2011