На предстоящия търг на аукционната къща RM Sothebys в Париж на 13 февруари ще бъде предложена единствената в света Isdera Commendatore 112i. Немският суперавтомобил е построен през 1993 г. в качеството на хомологирана версия на прототип за Льо Ман с части от AMG и Porsche.
Компанията Isdera е основана в края на 70-те години на миналия век от Еберхард Шулц, който залага на концепцията за ръчно изработени ултра ексклузивни коли за най-богатите ценители. Колко автомобила точно е произвела фирмата остава загадка и до ден-днешен.
Шасито на Commendatore 112i е разработено самостоятелно, макар че много от решенията са заимствани от Porsche 928. За окачването са използвани компоненти от BBS и Bilstein, които позволяват занижаването на клиренса със 75 мм при достигането на определена скорост.
За постигането на оптимална аеродинамика са жертвани доста удобства. Шулц се отказва от странични огледала, а централното е изведено на покрива и прилича на перископ.
Проектната максимална скорост на Commendatore 112i е 340 км/ч, а за постигането ѝ е впрегнат 6.0-литров V12 като в представената шест години по-късно Pagani Zonda. Двигателят развива над 400 к.с., но тъй като никога не е бил съчетаван с ръчна предавателна кутия, на инженерите на Isdera им се налага да прибегнат до трансмисия от RUF, като я адаптират със специален преходник.
Commendatore 112i така и не успява да вземе участие в "24-те часа на Льо Ман" заради липса на средства. Суперавтомобилът е купен от швейцарска фирма, която го представя на салона във Франкфурт през 1999 г. под името Silver Arrow и доста окастрени функции, включително и без огледалото на покрива.
През 2016 г. Isdera успява да откупи униката обратно и му връща оригиналния вид. Колата е регистрирана в Германия, а към днешна дата пробегът ѝ е 10 500 км.