Отидете към основна версия

34 680 77

Тест и БГ цени на новата Skoda Octavia

  • skoda-
  • octavia-
  • тест

Официалното представяне на четвъртото поколение Skoda Octavia се проведе в Прага на 11 ноември 2019 година, а първият екземпляр от новия модел на чешката автомобилна марка излезе от поточната линия в края на същия месец. Трябва да отбележим, че по време на производството на всички поколения на модела, т.нар. версия лифтбек и комбито са еднакво популярни сред автомобилистите.

Следователно, и четвъртата Octavia получи и двете опции на каросерията наведнъж. Локдаунът миналата година забави доставките на новата Octavia и у нас, но въпреки пандемията към днешна дата вносителят за България разполага с всички модификации на модела. Ние избрахме за тест хибридния вариант. Ето и впечатленията ни от него и от новата Octavia, като цяло.

Още от пръв поглед се вижда, че в този модел почти всичко се е променило: размери, екстериор и интериор. Производителят разширява и гамата от двигатели , както и списъка с основни и допълнителни опции. В това ревю ще разгледаме какво точно са засегнали промените.

Екстериор

Автомобилът е построен на обновената модулна платформа MQB, която започва да се използва от Volkswagen Golf 8. Тази архитектура позволява на производителя бързо да променя техническите характеристики на автомобила, без да е необходимо да надгражда нещо на конвейера. Следователно четвъртата генерация на Octavia получава голямо разнообразие от различни вариации.

Що се отнася до габаритите на новата Octavia в сравнение с третото поколение иновацията е станала по-голяма. Размерите, съответно на лифтбек и на комби версията са: Дължина - 4689/4689 мм, широчина - 1829/1829 мм, височина - 1470/1468 мм и междуосие - 2686/2686 мм. Обемът на багажника в литри е 600/640, а теглото - 1343/1365 кг.

По-интересното е, че въпреки използването на модулно сглобяване, производителят успява да създаде персонализиран автомобил, който не прилича на конкурентните модели и по-специално на Golf. Оригиналните фарове на автомобила от трето поколение не предизвикаха положителни емоции сред автомобилистите, а производителят много бързо осъзна грешката си и в новата генерация отказа да използва преграда между секторите.

Визуално обаче изглежда, че оптиката е проектирана в стила, познат от предишните поколения, но всъщност фаровете са изцяло нови. Те получават L-образни дневни светлини, които визуално разделят фаровете на две части. Като цяло дизайнът е значително модернизиран, като в същото време е запазена идентичността на модела.

Следователно по пътя винаги ще бъде възможно да разпознаете новата Octavia не само по емблемата отпред. Сред новостите са оригинална броня с допълнителна мрежеста вложка, която се намира под основния въздухозаборник. Задните светлини и капакът на багажника също са преработени за по-модерен външен вид.

Двигател и ходови характеристики

С голямо разнообразие от опции, както за окачването, така и за силовите трактове купувачът може да избере идеалната модификация според своите предпочитания. Що се отнася до окачването производителят предлага 4 опции: стандартен MacPherson, окачване с нисък пътен просвет (127 мм.), както и такова за лоши пътища при което просветът се увеличава до 156 мм.

Независимо от клиренса, новата Octavia показва прилична динамика. Ясна реакция на силовия агрегат, която се усеща към педала на газта и "откат", който се осигурява от турбокомпресора и от електромотора са фактори, които осигуряват едно сигурно шофиране. Батерията на хибридния тракт не е голяма, но с нея автомобилът може да се движи на ток в реални условия малко над 40 километра, което според нас е достатъчно за ежедневните нужди в градска среда.

Иначе бензиновият двигател е с малък обем, но в комбинация с турбо компресора и DSG трансмисията, колата прилича повече на спортен автомобил, отколкото на семейно комби. Естествено, не предлага потресаваща динамика, но пък ускорение и доускорение не липсват в нито един от оборотните режими. Новата хибридна Octavia има свойствата да се кара, както спокойно, така и по-спортно.

Освен тестваната от нас хибридна версия, производителят предлага голямо разнообразие от силови агрегати. Между другото, съставът им е добавен с някои интересни за нашия пазар опции, като например, един от тях е двугоривен двигател на бензин и метан. Две хибридни версии са добавени към дизеловите и бензиновите двигатели. Първата е тествания от нас Plug-in hybrid, а вторият е т.нар. Mild Hybrid, който осигурява плавен старт с помощта на системата start-stop и по-ниски емисии.

От хибридите, определено този, с възможност за зареждане си заслужава най-много. Тази версия се характеризира с нисък разход на гориво (реален извънградски под 7/100), като в града може да се кара само на ток, което също излиза доста евтино, стига да има къде да го зареждате през нощта на битов ток.

Интериор

Интериорът на чешката иновация прилича донякъде на 8-мото поколение на Volkswagen Golf. Автоматичните версии с DSG трансмисии нямат познатия скоростен лост. Вместо това е налице малък, но удобен превключвател, позициониран в хоризонталната част на централната конзола. Уредите са изцяло дигитални, като трябва да се отбележи много подобрената (спрямо предходния модел) мултимедийна система.

Връзката между телефон и системата, посредством приложението Android Auto е перфектна и се осъществява безжично, дисплеят е голям и с много добра разделителна способност, а управлението на всички помощни системи чрез него става доста интуитивно.

Качеството на интериорния дизайн също заслужава внимание и веднага говори за желанието на компанията да изведе автомобила в по-премиум клас. Конзолата вече няма обичайните механични превключватели. 8,25-инчовият дисплей отговаря за всички настройки, а в най-високите нива на оборудване екранът е с размер десет инча.

Всички пластмасови елементи са изработени от по-висококачествени материали в сравнение с моделите от трето поколение, като още от пръв поглед се вижда, че и самата сглобка е подобрена. С други думи чехите са обърнали сериозно внимание на интериора на техния бестселър, като той е станал по-луксозен, без това да пречи на прословутата му практичност и функционалност.

Цена

Началната цена за новата Skoda Octavia е 35 000 лв. Това ниво обаче не предлага много екстри, а добавяйки опции и мощност, цената се покачва почти двойно - до 68 000 лв. Хубавото е, че ценовият избор е голям и всеки може да прецени по джоба си, каква версия да избере.

Ако трябва да обобщим, след тридневното ни тестовото шофиране, новата Skoda Octavia се оказа стилна и практична кола. Тя не е лишена от динамиката на спортния автомобил, като в същото време удобният и ергономичен интериор прави всяко пътуване приятно. Ето и пълната ценова листа на модела.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 30 гласа.

Свързани новини