Skoda представи четвъртото поколение компактен хечбек Fabia, който получи по-мощни двигатели и увеличи размера си. Автомобилът получи и по-мощни двигатели, модерни електронни системи и мултимедия, а също така вече е по-голям по размер в сравнение с предшественика си.
Четвъртата Skoda Fabia е построена на платформата MQB-A0, която е в основата на други субкомпактни модели на концерна Volkswagen, включително Volkswagen Polo, Seat Ibiza и Audi A1. Дължината на новата Fabia e 4 108 мм, което е със 111 мм повече от jdpr kd предшественика, а размерът на междуосието е нараснал с 94 мм - до 2 564 мм.
Обемът на багажното отделение се е увеличил с 50 литра до 380 литра, а при сгънати задни седалки полезното товарно пространство ще се увеличи до 1 190 литра. От Skoda заявиха, че новата Fabia се е превърнала в автомобила с най-доброто аеродинамично представяне в своя клас: коефициентът на съпротивление е намалял от 0,32 на 0,28 в сравнение с хечбека от трето поколение.
Част от това подобрение е постигнато благодарение на активната клапа на радиатора в долния въздухозаборник на предната броня. В салона на Skoda Fabia се вече има отделен мултимедиен сензорен дисплей, който ще се предлага в две версии: с диагонал 6,8 и 9,2 инча. Освен това за първи път за този модел ще се предлага 10,25-инчов виртуален инструментален клъстер като опция.
Списъкът с наличните електронни „асистенти“ включва адаптивен круиз контрол, система за поддържане на лентата и асистент за паркиране. Общо за колата са осигурени почти 50 различни полезни решения от линията Simply Clever, включително допълнително отделение за кредитни карти и монети в централния тунел, подвижен държач за чаши, сенник за панорамен покрив, както и USB-C порт в салонното огледало...
Двигателната линия на новата Skoda Fabia включва два 1.0-литрови атмосферни трицилиндрови бензинови агрегата с мощност 65 и 80 конски сили. В допълнение има избор от два турбодвигателя с един и същ обем, които са с мощност 95 и 110 сили. Двигателите с мощност от 65 до 80 сили работят съвместно с петстепенна механична скоростна кутия, а по-мощните разполагат с избор от шестстепенна "механика" или "робот" DSG с два съединителя.
В горната част на линията е 1,5-литров турбо четирицилиндров мотор, развиващ 150 к.с. и 250 Нм максимален въртящ момент, който работи само с роботизираната DSG трансмисия. Такъв автомобил е способен да ускори до 100 за 7,9 секунди, а максималната му скорост е 225 км в час.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 jap
Коментиран от #2
13:17 05.05.2021
2 рено ентусиаст
До коментар #1 от "jap":
Къде намеси чКиа при истинските коли?!13:22 05.05.2021
3 DrivingPleasure
Коментиран от #19, #36
13:24 05.05.2021
4 Иво
Коментиран от #15, #26, #44
13:28 05.05.2021
5 Кио
13:28 05.05.2021
6 Гого
Коментиран от #30, #39
13:29 05.05.2021
7 Дидо
13:41 05.05.2021
8 Димитър Димитров
13:43 05.05.2021
9 Пчелата
Коментиран от #16
13:47 05.05.2021
10 яко ни лъжат
14:15 05.05.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Шкодиак
Друг е въпросът, че от сервиза ми обясняват, че тяхното масло издържало 25000 км, но аз не им вярвам и го сменям на 10 хил. Отделно - карам си нормално и не се правя на състезател - това също има значение. DSG-то ми сменя скоростите на 2500 оборота - реално никога не я юркам до 4-5 хил об.
Така че TSI си е чудесен двигател - просто трябва да се кара (и да е бил каран) нормално и да се обслужва навреме.
Коментиран от #45
14:35 05.05.2021
13 Дфен
14:39 05.05.2021
14 ДВГ
Да, понякога има калпаво измислени двигатели, но по-често има калпава поддръжка!
Коментиран от #18
14:43 05.05.2021
15 123
До коментар #4 от "Иво":
Колко такива си карал и счупил до 50000? Защото от опит мога да ти кажа, че спокойно карат поне до 200 000 ако се поддържа навреме. Е, и ако не си някой кърък да купиш дефектна. На предишната Фабия с трицилндов 1.2 някои таксиджии навъртяха по 500-600 000 км без ремонти, ама ти си пиши, ей така за си оправдаеш карането на дизелов шестак от преди 30 години.15:03 05.05.2021
16 321
До коментар #9 от "Пчелата":
Не пич, не са тотал щета. Просто ти си купуваш тотал щети от Горубляне. Реставрирани милионници с превъртяни километражи. Имаше едни TSI 1.8 от преди 10 години, които бяха по-проблемни, ама през далечната 2013-та ги оправиха.Коментиран от #21
15:09 05.05.2021
17 Най добре
15:13 05.05.2021
18 jap
До коментар #14 от "ДВГ":
Този двигател е един от най надеждните в света и се чудя на какво може да са го подлагали "жабарите" за да ти харчи толкова масло.Вероятно последното сервизно обслужване е правено докато колата е била в гаранция.15:20 05.05.2021
19 Гост
До коментар #3 от "DrivingPleasure":
Не ти трябва повече кола ако живееш в града, ползваш я основно за пазаруване и ходене на работа, и нямаш семейство. При семейство с две деца тръгнали на почивка, в багажника ще е грозна картинка, а вървежът ще е осезаемо по-слаб.15:30 05.05.2021
20 Шкодата
Сега някакви познавачи ми обясняват, че 65 к.с. били малко. Ми купи си 3 литров дизел 200 к.с. да пердашиш с 200 км/ч по магистралата и да се правиш на мъж, щом не намираш друг начин да го покажеш!
Пп. След години си купих и 3.0 дизел BMW. Покарах го, покарах го, па го продадох и вече си карам новата шкода и си свиркам!
Коментиран от #22, #23
15:32 05.05.2021
21 По принцип
До коментар #16 от "321":
бензиновите двигатели с турбо(независимо от марката)винаги харчат масло защото частите им са подложени на големи термични натоварваня но при VAG проблема е,че много е пестено при изработката.Виждал съм разглобен 1.4TSI от Голф и буталата му са тънки като вестник заради което лесно се деформират и няма как високия разход на масло да бъде избегнат.Помня също,че ангренажната верига беше по тънка от тази на детски велосипед.Коментиран от #29, #31
15:41 05.05.2021
22 Аз пък
До коментар #20 от "Шкодата":
имах Голф 2 1.6 дизел(без турбо)който ускоряваше до 100 за почти една цигара време но харчеше малко и не се повреди дори когато заради скъсан маркуч остана практически без капка вода.Сега имам Мерцедес W211 E320CDI и въпреки,че не е милионник(купих го от първия му собственик) почти няма месец в който да не е в сервиза.Коментиран от #37
15:51 05.05.2021
23 Гост
До коментар #20 от "Шкодата":
Сравнявате несравними неща. Преди 20-30 години гъстотата и средната скорост на трафика в България е била много по-ниска. Сега ако караш с 90-100 на широк прав път, постоянно някой ще е на 20 санта от задната ти броня, и дори автобуси и тирове ще те изпреварват. Сигурната кола трябва да може на правилните места да държи 130-140 без да е шумна и да е стабилна.Друг е въпросът, че заради сиромашкия стандарт в България, подобни Шкоди са единствените нови коли които хората могат да си позволят. И като само това могат да си позволят, щат не щат почват да ги хвалят и харесват.
16:02 05.05.2021
24 Wsx
Коментиран от #25
16:15 05.05.2021
25 Хахахаха
До коментар #24 от "Wsx":
Със 160к.м 1.0 двигател е на 3000 оборота...?Повярвах ти.Аз пък карам 3.0 и с 200к.м държи обороти като на празен ход.16:23 05.05.2021
26 Пешо
До коментар #4 от "Иво":
1 литър двигател, 225 км/час ...Иначе на фасон нормална кола, с нищо не блести, ако и цената е съобразена с невзрачността и ще е добре.
16:51 05.05.2021
27 Гост
17:42 05.05.2021
28 Wsx
18:29 05.05.2021
29 321
До коментар #21 от "По принцип":
Не се съмнявам, че е така. Ясно е, че двигателя не като на Додж от 1970-та. Всичко се намалява и прави по-износващо се. Но, при все това, автомобилите изкарват поне 50 % от гаранцията си без съществени проблеми, ако се поддържат добре. Тоест - едни 250 000 км. Дори и с най-малките моторчета. В крайна сметка пазара налага това. Ако човек има възможност да си сменя всеки 5 години колата с нова, да не е луд да кара стара. И така е прието в повечето европейски пазари. Ние сме толкова малки, че не оказваме влияние на тренда, въпреки, че понеже сме бедни основно караме стари автомобили. Та производителите работят за големия богат пазар, а не за бананови екзотики като нас. А TSI, както и TDI си горят по малко масло - особено ако се кара във високи обороти и турбината се развърта на максимум. Правило ми е впечатление, че на 15-20 000 км, обикновено се налага леко доливане от 5-600 мл. и така се кара до 35-30 000, колкото обикновено е пробега за смяна на новите автомобили с лонг лайф масла. Но тези 20 лева за масло са несъщесвени спрямо други екологични екстри, като ад-блу или хилядите електронни джади, които покачват консумацията на гориво.18:45 05.05.2021
30 перничанин
До коментар #6 от "Гого":
Не би трябвало да я сравняваш с тези коли, от класа на Фабия са КИА Рио и Хюндай I20. Със сигурност като цена ще е по-евтина от корейките. Не се заблуждавайте, цените на Хюндай/КИА вече са подобни на тези на Тойота и Хонда.19:20 05.05.2021
31 перничанин
До коментар #21 от "По принцип":
То на всичките малки мотори , веригите са много тънки. Виждал съм на Ярис, Корса и Микра почти еднакво тънки са , а и не е необходимо да са дебели, въртят три малки валчета. Отделно, никой вече не прави "вечни" мотори.Коментиран от #34
19:29 05.05.2021
32 Welcome to Vratza, bace
Коментиран от #33
19:32 05.05.2021
33 Wsx
До коментар #32 от "Welcome to Vratza, bace":
Абсолютно си прав. Само че с 1.5 е с dsg и ще сигурно3500020:53 05.05.2021
34 16 хди
До коментар #31 от "перничанин":
глупости, тойота, хонда и дори някои митсубишита както и исузу правят мотори които държат яко. дачия колкото и да не ти се вярва изкарват по 500 000 км и нагоре23:05 05.05.2021
35 Фау Ве
Освен това карам 1.5 TSI от две години и от личен опит мога да кажа, че за този клас е чудесен и до момента съм направил една смяна на масло откакто е излязла от завода и общо съм долял на първите 10к КМ 400мл и то не защото се е налагало наистина, ами колкото да стигне отново най-горното ниво на щеката, понеже беше стигнало малко под средата. Реално за от смяна до смяна не се налага доливане, в най-лошия случай половин литър е достатъчен, което е напълно в нормата.
23:47 05.05.2021
36 Играч
До коментар #3 от "DrivingPleasure":
Истината е ,че в Европа Шкода прави най-добри съотношение на цена-качество.....НО.Защо от 1 литров атмосферен мотор вадят 80 коня, а не от 1,4.Защо са я наблъскани с мулти медия и дигитален километража,а не с аналогов .Тогава цената ще падне доста23:50 05.05.2021
37 W124
До коментар #22 от "Аз пък":
Тия ги разправяй на бабите пред блока. Имам го същия от 7 години. Навъртял съм му 130 хиляди и не съм имал никакви проблеми. З20 цди 204 коня. Купих го от мой близък който преди това го взел от автокъща в България. Внесен от Италия. А ти ми говориш за кола от първи собственикКоментиран от #38
00:20 06.05.2021
38 Купих
До коментар #37 от "W124":
колата от Германия и платих на човек който ми я докара през 2016-та.Имам всички фактури от сервизните обслужвания и дори преди да я взема си платих за справка в "Силвър Стар".Модела е "EVO" от 2008-ма 224к.с и с изключение на 4-матic има максималното оборудване.Най големи проблеми съм имал с въздушното окачване(4 пъти)и запушване на дюзи и DPF(от "качествена" нафта) но скоро прокапа шибедаха и изглежда ще трябва да купя комплект с оригинални уплътнения защото уж го ремонтираха но проблема пак си появи.При последната смяна на маслото забелязах зараждащ се теч от топлообменника който го охлажда и като знам как се сменя ще отстъпя това "удоволствие" на следващия собственик.Сега се оглеждам за W212 след 2013-та(фейслифт) но този път ще е бензинов.08:10 06.05.2021
39 Селянин
До коментар #6 от "Гого":
Къде пише колко струва?Коментиран от #41
08:13 06.05.2021
40 Станке Димитров
09:14 06.05.2021
41 Филко
До коментар #39 от "Селянин":
В сайта им...10:22 06.05.2021
42 бегачка
11:54 06.05.2021
43 Тео
15:52 06.05.2021
44 факт
До коментар #4 от "Иво":
Карам 3 цилиндрова, сега е на 41 х.км. масло не бара 0w30 и сипвам20:43 06.05.2021
45 Милен
До коментар #12 от "Шкодиак":
Сменяй маслото на 10х.км и не ги слушай какво ти говорят и аз така правя, не само на новата, а и на старата08:12 07.05.2021
46 Skoda
15:48 14.09.2021