6 Май, 2021 12:00 33 859 76

Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас)

  • тест-
  • skoda-
  • enyaq iv

Enyaq iV е първата кола на Skoda, базирана на MEB платформата на VW

Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас) - 1

Колко е важна Skoda Enyaq за чешката марка, питаме един от ръководните кадри на представителя на марката у нас, докато ни подават ключа преди пробното шофиране. „Това е може би най-важният автомобил в нашата 126-годишна история“, ни казва той, като забелязвам, че е изключително сериозен. Въпреки че у нас, все още на електромобилите не се гледа много сериозно, не се заблуждавайте, автомобилният свят преживява най-сериозната промяна откакто автомобилът е изобретен.

И колкото и да не ни се вярва, много скоро всички ние ще караме електрически автомобили, като това у нас ще се случи в рамките на следващите няколко десетилетия (може би с водородни горивни клетки в някакъв момент след това), а производителите на автомобили още от сега разработват новите технологии с бясна скорост, за да са сигурни, че няма да изпаднат "извън борда".

Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас)

Някои реагираха по-бързо от други. Volkswagen Group, част от която е и Skoda, направи многомилиардна инвестиция, за да се увери, че нейните марки ще останат водещи по време, а и след тази сеизмична промяна. Електрическият състав на Skoda е означен с индекса „iV“. Вече са налични Octavia iV и Superb iV plug-in хибриди, както и малките Citigo-e iV (вече с преустановено производство), но Enyaq iV е първата кола на Skoda, базирана на MEB платформата на VW, която е специално разработена за електрически автомобили, а също така е в основата на VW ID.3 и ID.4 .

По-късно тази година ще видим и бърза версия на Enyaq RS, а до 2025 г. в шоурумите на чешката марка трябва да има 10 нови модела, включително шест чисто електрически. И в този ред на мисли, Enyaq наистина трябва да даде тон и да убеди купувачите, че Skoda прави електрическите автомобили правилно.

Дизайн и съперници

Сравнявайки чешкият електромобил с доста по-луксозното Audi e-tron, е интересно да се отбележи, че Enyaq има много по-свеж вид и, смеем да твърдим, по-атрактивен дизайн, а с опционалната си металик боя и огромни 21-цолови колела (най-големите на разположение), електрическата Skoda изглежда и по-скъпа от Audi-то, но само ако пренебрегнете емблемата.

Острите гънки на капака и "назъбените" линии около фаровете и предните въздухозаборници придават на "муцуната" модерен и агресивен външен вид, без да е прекалено придирчив, а черната облицовка на псевдорадиаторната решетка допълва това усещане. Наред с всички иновации в дизайна обаче, с външния си вид Enyaq отдава и почит към автомобилите с двигатели с вътрешно горене. По този начин външният вид на Enyaq не е дразнещ за по-консервативните купувачи.

Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас)

За футуристите, по-късно тази година Skoda ще предложи допълнителна решетка „Crystal Face“, която включва 130 светодиода, разположени в 19 вертикални ленти и една хоризонтална, която да освети предницата на новия модел. Имаме чувството, че този дизайнерски щрих ще осигури приличен брой продажби сам по себе си и ще е насочен не към традиционалистите, а към онези, с поглед в бъдещето.

По отношение на останалата част от външността на колата, това е типично SUV. Що се отнася до размера, в момента съперниците на Skoda Enyaq iV са VW ID.4 и Ford Mustang Mach-E , но и двата конкурентни модела са по-скъпи. За още повече пари бихте могли да погледнете и Audi е-Tron, Mercedes-Benz EQC , Jaguar I-Pace и Tesla Model X .

Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас)

Интериор и практичност

Интериорният дизайн на Skoda следва неотдавнашната тенденция на VW Group за минимализъм, с много премахнати бутони, заменени от централен сензорен екран за инфоразвлечения, при това какъв. Със своите 13 инча всъщност това е най-големия за Skoda - и е кристално ясен. Всичко това прави навигирането в менютата и преглеждането на информацията много по-лесно от това на масово използваните по-малки екрани.

Трябва да кажем също, че както Android Auto, така и Apple CarPlay са налични в Enyaq, за да сдвоят смартфоните, при това безжично, което е отлична новина за всеки, който е развил фобия от USB кабели, преминаващи над цялата централната конзола. Подложката за безжично зареждане означава, че и батерията на телефона ще се поддържа винаги заредена. За разлика от VW Golf например, тук хубавото е, че въпреки масовата дигитализация на инструменталния клъстер, най-важните функции са запазени от Skoda на физически бутони, тип клавиши за пиано, под големия екран и на волана.

Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас)

Ако четете или гледате различни отзиви за автомобили, няма как да не сте забелязали мнения на журналисти, които критикуват плъзгача за сила на звука, който се движи хоризонтално под екрана, но честно казано той тук работи съвсем добре. В Enyaq, от Skoda са добавили удължена вдлъбнатина под дисплея, достатъчно голяма, за да може водачът да отпусне палеца или китката си, докато "оперира" с настройките на сензорния екран, като по този начин заради неравности от пътя, се избягва случайно настройване на радио "Веселина" вместо "1 Rock", например, или обратното - в зависимост от вкуса.

Изцяло цифровият панел с инструменти пред шофьора е малък, но това е направено съвсем умишлено. Той е проектиран да показва само основната информация. Над него е т.нар. head-up дисплей, който проектира информацията в полезрението напред, като именно той ни показва технологията HW с допълнителна реалност на VW Group.

Една от новите функции е когато използвате навигационна система, стрелките за завой намират пътя, по който трябва да се насочите. В началото е малко разсейващо, но свиквате и без съмнение графиката ще бъде усъвършенствана с времето.

Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас)

Що се отнася до оборудването, то от марката предлагат нова схема. Налични са пет възможности за избор на интериорен дизайн, всяка с характерно усещане, но разликата в цената е минимална, тъй като променя материалите за тапицерия и облицовка, вместо да добавя технологии, които пък се предлагат чрез различни пакети с опции.

Една от версиите е оборудвана с интериора EcoSuite, който включва кафява (цвят коняк) кожа на таблото и панелите на вратите, както и на седалките, боядисани с екстракти от маслинови листа, а не с химикали. Не сме сигурни доколко кравите, чиято кожа е използвана за тапицерия, намират този "еко" процес за интересен, но в крайна сметка седалките изглеждат добре, а предните впечатляват с удобство и с оптимална странична поддръжка, с електрическо регулиране и три настройки на паметта.

В обобщение може да кажем, че салонът е интелигентно проектиран, използвайки привлекателна комбинация от материали, а качеството на изработката е отлично ... с изключение на факта, че качеството на бутоните на ел. стъклата абсолютно не отговаря на останалата част от салона.

Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас)

Enyaq е със същата дължина като Octavia Estate, но предният и задният мост са по-отдалечени, което от гледна точка на "опаковката" означава увеличено пространство в салона. Независимо дали пътувате отпред или отзад, пространството е отлично и дори високите пътници ще имат достатъчно място за колене на втория ред, който включва отопление, вградени щори за прозорците, електрически контакти и собствена настройка за контрол на климата (в по-високите нива на екипировка).

Височината на SUV-то пък води до щедро пропорционален багажник, с широка и висока (електрическа) врата. Стандартният обем на товарното пространство е 585 литра, което е повече от Ford Mustang Mach-E (402 литра) и всъщност повече, отколкото ще намерите в задната част на Nissan X-Trail (565 литра).

Технологии за безопасност

Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас)

Enyaq получи максимална оценка от 5 звезди за безопасност от Euro NCAP, с най-добрия резултат досега за защита на пътниците. Автомобилът разполага с до девет въздушни възглавници, включително такава, която се отваря между предните пасажери. От Euro NCAP отбелязват и различните системи за активна безопасност, които според тях се представят добре при тестове.

Системата за автоматично аварийно спиране е достатъчно сложна, за да открива пешеходци и велосипедисти, а в случай на предстоящ евентуален удар автомобилът ще затвори всички прозорци и ще затегне предните предпазни колани за максимална сигурност. И при излизане от кръстовища, ако не сте успели да забележите приближаваща кола или мотор, електронният асистент ще предупреди водача и ще натисне спирачките, ако е необходимо. По време на тестовото ни шофиране нямаше такива предупреждения, което предполага, че системата се включва само когато наистина има нужда.

Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас)

На магистрала активният круиз контрол пък осигурява адекватна помощ при управлението, като държи колата в центъра на лентата и спазва дистанция с автомобилите отпред. Автомобилът може да ускори и да спре сам. Външните камери забелязват пътни предупреждения и знаци за скорост, докато системата за наблюдение на водача издава предупреждения, ако смята, че заспивате зад волана.

Капацитет на батерията, обхват и зареждане

Enyaq се продава с три размера на батерия: 52kWh, 62kWh и 82kWh, които за по-лесно са обозначени с индексите Enyaq iV 50, 60 и 80. Използваемият (нетен) капацитет на версията 80 всъщност е 77 kWh, което е добре за официален пробег от 510 км по новия WLTP комбиниран цикъл. И трите версии имат сходни тегло и динамични характеристики, като единствено автономният пробег е различен. Той е 340, 390 и 510 км, съответно за 50, 60 и 80. Максималната скорост е 160 км/ч и за трите варианта, а ускорението е 11.4 сек. до 100 км/ч за най-малката и 8.9 сек. за останалите две.

Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас)

Когато потеглихме на нашето пробно шофиране, батерията беше пълна, но посоченият пробег беше 320 км, което, като се има предвид, че колата предсказва пробег въз основа на предишния стил на шофиране, предполага, че последният човек зад волана е бил Луис Хамилтън и че той закъснявал за среща със стилиста си. Концепцията за предсказване на пробега може да обърка новаците, качили се за първи път в електромобил, но тези с опит няма да бъдат разтревожени от това. След час и 45 мин. с колата и без да я караме особено спокойно, бяхме "стопили" 70 км и посоченият оставащ пробег беше 275 км, с 80% в батерията.

Далеч по-важно от обхвата е колко бързо може да се зарежда батерията. Тук Skoda Enyaq iV постига прилични резултати, като стандартно е предвидено бързо зареждане с 50kW, но са налични надстройки за зареждане от 100kW или 125kW, които се предлагат като опции версиите 60 и 80. Това не чупи рекорди, но най-бързият вариант може да напълни батерията от 5% до 80% за 38 минути (след което скоростта на зареждане се забавя, за да запази химията в батерията). Ако включите Enyaq вкъщи, ще откриете, че това е доста по-евтино решение, което от 11kW станция wallbox отнема от шест до осем часа, в зависимост от размера на батерията, с която е оборудвана новата Skoda.

Динамични характеристики

Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас)

Още щом седнете на шофьорското място, арматурното табло "оживява". Това става благодарение на сензорен датчик в седалката. Скоростният лост всъщност представлява малък превключвател в централната конзола. Включвате режим D и сте на път. Ускорението в Enyaq 80 със сигурност е приятно преживяване, макар и не толкова вълнуващо като това на Tesla Model X, например. Батерията, макар и по-голяма и по-тежка от тази в Enyaq 50 и 60, се компенсира от електрически двигател с мощност 201 к.с. в сравнение с по-леките 50 и 60, които са с мощност от 146 и 177 к.с. По-спортна опция ще се появи по-късно през годината под формата на версия с два електромотора и с индекс Enyaq RS iV.

На пътя тишината е впечатляваща. Не само защото на Enyaq ѝ липсва двигател с вътрешно горене, а защото звуците от пътя и вятъра са "подтиснати" с подходяща шумоизолация и двоен стъклопакет. В режим на нормално шофиране возията е добра, дори с големите 21-цолови колела. Окачването се чувства доста твърдо на магистралите, но по приятен начин. На планински път със завои, въпреки ниския център на тежестта заради батерията в пода, се усеща по-голям крен в завоите, който е в резултат на по-високото окачване на Enyaq. Иначе управлението е бързо и директно, докато плоският комплект батерии под пода в стил Tesla води до това, че по-голямата част от масата на автомобила е възможно най-близо до земята. Като цяло сцеплението на сухо е отлично и колата се чувства стабилна при смяна на посоката.

Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас)

Задвижването към задните колела е интересно решение за Skoda. Това е нещо, което и BMW възприе със своето iX3, впечатленията ни от което можете да видите ТУК. При масовите коли с ДВГ задвижването на предните колела има смисъл, когато настилката е хлъзгава (ако не можете да имате задвижване на четирите колела), тъй като теглото на двигателя над предните колела подобрява сцеплението, но с електрическата Skoda, която има разпределение на теглото 50:50, задното предаване не е чак такъв проблем.

Що се отнася до стила на шофиране има още четири режима, освен Normal те са: Eco, Comfort, Sport и Individual. С последното можете да регулирате остротата на кормилното управление, отзивчивостта на двигателя, силата на амортизацията и мощността на климатика. Интересно е още, че задните спирачки са барабани, а не дискови, тъй като се използват малко заради регенеративното спиране на електродвигателя.

Колко струва Skoda Enyaq iV?

Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас)

Цените започват от 68 580 лева с ДДС, за версията 50, за Enyaq iV 60 цената е 75 980 лв. с ДДС, а за най-голямата 80 ще са ви необходими 88 660 лв. с ДДС. На пръв поглед и особено за възможностите на средностатистическия българин, цените са доста високи, но сравнявайки новата Skoda с конкурентите се оказва, че те са особено атрактивни за висококачествен електрически SUV. Имайте предвид и, че цените се вдигат значително, ако направите спецификация на автомобила с допълнителните пакети, които марката предлага. Наточен Enyaq iV, каквито бяха тестовите автомобили, спокойно може да надхвърли психологическата граница от 100 000 лв. Ако се абстрахираме от цените обаче, Skoda Enyaq iV е истински впечатляващ електрически кросоувър, с голям пробег, достатъчно бързо зареждане, супер качествен и удобен салон, много технологии и приятни характеристики на шофиране.

Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас)


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 55 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 jap

    78 39 Отговор
    До този момент смятах Хонда Акорд 7(2003-2008)за комбито с най грозна задница но тази Шкода промени мнението ми.

    Коментиран от #11, #16, #50, #65, #66

  • 2 име

    27 8 Отговор
    Интересен материал
  • 3 Марио

    86 6 Отговор
    Много добро ревю на Радо, на една наистина иновативна кола, но наистина много скъпа за средностатистическия българин.
  • 4 гост

    51 52 Отговор
    ако някой си купи това гозно нещо за 90-100 хил значи е л уд .Мерцедес и бнв е струват по малко и са от по висок клас Glc ,X3, и харчат по 5 л нафта

    Коментиран от #5

  • 5 Камикадзе 🛩

    50 22 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Ще го купуват разни заблудени фенове на Мъск, които нямат пари за Тесла (разпадащата се в движение). Иначе Шкодата не е лоша, но не и за тези пари. За същата цена може да купиш нещо от „триото” Mercedes GLC, BMW X3, Audi Q5.

    Коментиран от #60

  • 6 Yaa

    53 4 Отговор
    То много хубаво но 70х. е напълно непостижима мечта. Оставам с голфу.
  • 7 viki

    32 21 Отговор
    Никаква база за сравнение няма със чалгарските Би Ем ДабълЮ - още повече грозното - течащо като лейка Х3 за 108 000 лева базово! Ку 5 40 ТДИ е 120 000 лева! И харчат и двете градско в голям град над 9 литра!!! Къде е общото с Енияк - изцяло на ток? Ку 5 - Х3 са над 30 000 лева по-скъпи и харчат над 18 лв. градско срещу Енияк за 3 лева на 100 км....средния модел за 75 900 лева с ддс му стигат 250 км. с едно зареждане...
  • 8 Тестваме....

    50 13 Отговор
    Влизаш в един фолксваген и си ги тествал всичките производни на групата...всичкото е едно и също....Само емблемата различна.
  • 9 Андонов

    27 5 Отговор
    Колко год.живот има батерията.

    Коментиран от #33

  • 10 И кво му е ефтиното на тва?

    44 14 Отговор
    Опел зафира на метан за 5 бона втора употреба 2007г е най правилния избор за автомобил на всички времена хем ефтин хем екологичен хем с 5 лв минаваш 100км части има ефтини са и не се разваля

    Коментиран от #18

  • 11 сектант

    26 8 Отговор

    До коментар #1 от "jap":

    Грознияк и Скучнияк
  • 12 Bulava

    26 10 Отговор
    По грозна задница има само Fiat Multipla.Не бих я купил само заради задницата.УВОЛНЕТЕ ДИЗАЙНЕРА МОЛЯ ВИИИ
  • 13 Аз като си предсатвя кво са 100 бона

    36 6 Отговор
    И да ги дам за шкода сигур ше умра до парите ами после 10 бона годишно за каско 😂😂😂😂😂тея пари си ги инвестирам да носят още пари и си карам некоя колица за 2 3 бона има пежо кабрио за тез пари и ми е леко на душата и си свиркам пък вие си караите ефтиното за над 100 бона и каско още 10 бона
  • 14 Ел колите са създадени за да ви земат

    24 6 Отговор
    Парите като се смени бензиновия стандарт при колите с електрически целта е да има огромно потребление като се смени единия стандарт с друг това ще доведе до огромни приходи на световните концерни и всички вързани по веригата с автомобилите застрахователи лизинги сервизи пунктаве са отпадъци ...ако мислят за вашето добро и за екологията правителствата и концерните ше правят замяна бензинова за електрическа кола безплатно
  • 15 Гоуст

    16 9 Отговор
    Поздравления за Радо за статията, един от много малкото добри журналисти, и във фактите и като цяло. Иначе много ми е мерак някоя електричка и някой ден ще си взема, но имам две условия - да може да стигне до морето без зареждане и да струва не повече от половината ми годишна заплата. Като гледам още няколко години ще чакам поне.

    Коментиран от #17

  • 16 Фирл

    21 15 Отговор

    До коментар #1 от "jap":

    От хондите по-грозни няма

    Коментиран от #20

  • 17 Лампа свети

    4 4 Отговор

    До коментар #15 от "Гоуст":

    Това е маркетингов пр. Има я и по другите сайтове

    Коментиран от #47

  • 18 Имах такава

    21 12 Отговор

    До коментар #10 от "И кво му е ефтиното на тва?":

    Зафира и в един момент си мислех да направя дупка в пода та да си помагам по баирите.От началото си мислех,че има някаква повреда но това си било от "модела".
  • 19 Хихи

    29 2 Отговор
    Е а нали всички се сещате, че вие за да купувате стари коли, някой трябва да купува нови? Или мислите, че от фабриката излизат ползвани коли за вас по 3-4 бона? 😂😂😂Като сравнявате цените, сравнявате с нови коли в същия клас! С последващите разходи!
  • 20 jap

    8 8 Отговор

    До коментар #16 от "Фирл":

    Освен комбито на Акорд 7 не намирам друг модел с недостатъци в дизайна.Аз имам Сивик 8(2006-2011)и дизйна и ми изглежда по съвременен от този на много актуални модели в компактния клас(включително и Голф).

    Коментиран от #21

  • 21 Дизайнера

    19 7 Отговор

    До коментар #20 от "jap":

    Сивик 8 е по грозен от Фиат Мултипла. Фиата поне изглежда на кола а тоя сивик е като объл леген.

    Коментиран от #25

  • 22 любител

    13 4 Отговор
    до тук с простотиите многа хубав автомобил но само за богоизбраните

    Коментиран от #24

  • 23 Тираджия

    13 17 Отговор
    Шкода умря в момента когато я купи VW, ! По тая причина ако искам ще купя VW не Шкода, а за тия пари предпочитам нещо друго!
  • 24 Стига бе

    16 6 Отговор

    До коментар #22 от "любител":

    От кога Шкода е за "богоизбраните"?Нали уж е SIMPLY CLEVER...
  • 25 jap

    8 7 Отговор

    До коментар #21 от "Дизайнера":

    Завистта и злобата ти са прекалено явни.Толкова ли не можеш да си купиш?Вече ги има и по 5-6000 лева а с десен волан и по 3000.

    Коментиран от #26, #27

  • 26 Дизайнера

    9 6 Отговор

    До коментар #25 от "jap":

    Не благодаря. Карам по-хубави автомобили
  • 27 Идея за теб

    11 9 Отговор

    До коментар #25 от "jap":

    Ти май имаш хонда която не можеш да я продадеш и за това си я хвалиш толкова много? Помисли да я предадеш за вторични суровини. Там поне ще ти платят нещо

    Коментиран от #28, #29

  • 28 jap

    17 2 Отговор

    До коментар #27 от "Идея за теб":

    Благодаря ти за съвета.Пожелавам ти да караш колата която най много ти харесва пък аз със скапаната Хонда да му мисля...
  • 29 НАДИН

    7 6 Отговор

    До коментар #27 от "Идея за теб":

    За ръжда нищо няма да му платят
  • 30 кобрети

    25 4 Отговор
    100 000 лева за шкода. Явно са ги ваксинирали с пфайзер

    Коментиран от #32, #61

  • 31 Jamеs

    9 5 Отговор
    90 бона... и все по-грозни ги правят.
  • 32 Онзи ден

    20 0 Отговор

    До коментар #30 от "кобрети":

    представиха някакво Мини с цена 110000лв така,че явно и там е имало "зелен коридор".
  • 33 Хайл

    18 4 Отговор

    До коментар #9 от "Андонов":

    6 месеца е в гаранция като при телефоните след това се спасяваш 🤣
  • 34 Дфен

    7 5 Отговор
    Грозно като РЕКСТЪН
  • 35 sedef

    13 4 Отговор
    като вземат да измислят как да рециклира батерията /защото ни очаква еко катастрофа след години.и минават поне 900км с един заряд бих си взел такова нещо до 15000 евра,макссс

    Коментиран от #39

  • 36 Гост

    15 5 Отговор
    На магистралата закрепваш крюза на 140км/ч.... и пробега е около 260км... Ок, ама два дни ли пътувам до морето? Още има какво да се направи.

    Коментиран от #37

  • 37 Прованса

    19 7 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Все морето.... Морето....за софиянци!!!! . Два дни.... Ми тия дет сме на 80 до 150 км от морето да мрем ли?!?!?

    Коментиран от #43, #44

  • 38 чичака

    8 4 Отговор
    отвънка ме дръбна ,отвътре ме смрази с волан и табло тип 8мак и 100к и от ,софия да зареждам в сливен щот няма педали, миииии мерси!!!
    казвам 100к щот кола без някоя екстра (климутроник,кожен геврек,ал.жанти и др. смехорий, подобре дачийката на газ )!!!
  • 39 Ше зема само като се подаряват

    4 5 Отговор

    До коментар #35 от "sedef":

    Иначе ше си карам колицата за 2 3 бона
  • 40 селтак

    12 8 Отговор
    СМЪРТ НА ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ КОТОРИЦИ!
  • 41 Мартин

    10 0 Отговор
    Тая кола струва колкото пенсията на баба ми за 29 години. In time!
  • 42 Неграмотност

    7 5 Отговор
    Гледайки това недоразумение, се замислям, че самите автомобилосглобители пречат на бума на е-колите.
    Преследвайки икономии и максимални печалби, предлагат едни и същи кашони с ДВГ- и с Е-заддвижване.
    Точно заради това ще си карам старият D5 Volvo до откат!
  • 43 от Града

    12 12 Отговор

    До коментар #37 от "Прованса":

    То такива на по 80-100 км от морето не останахте бре. Всички ни се изсипахте в София. А и на теб за какво ти е икономичен автомобил, като дори светофари нямате на село. Или най много един за имидж. Та после като ни се натресете в града ни шашвате с шофьорски майсторлъци 😂
  • 44 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #37 от "Прованса":

    Говоря принципно. Да речем Стара Загора-Златни пясъци 300+км. О да извинявай, ти си от тези които ходят само на Слънчака... Ясен си... Без коментар :) Аз като пътуващ ковек ти казвам, че пробега е малък! А ти си стой на едно място и коментирай Софиянци във Факти.
  • 45 Gargamel

    6 4 Отговор
    "Сравнявайки чешкият електромобил с доста по-луксозното Audi e-tron, е интересно да се отбележи, че Enyaq има много по-свеж вид и, смеем да твърдим, по-атрактивен дизайн" - или много са ви платили за тая статия или сте на тежки наркотици....
  • 46 Мерси

    4 1 Отговор
    Не аз, на мен пари трябва да ми дадат тия от "Чешвагина" да се прежаля с тая барака!
  • 47 Марио

    8 1 Отговор

    До коментар #17 от "Лампа свети":

    Елементарен си. Тестът е за група журналисти, но всеки си пише неговото мнение, а на Радо почти винаги е критично, а този път не е толкова, което значи, че те е лоша колата. Е, скъпа е.
  • 48 Шкода

    9 3 Отговор
    Пълно недоразумение е това. Зареждаш ток и като му се прецака батерията къде се рециклира? До колкото знам става до 90% и другите 10 се извлича токсични вещества. Като сметнеш целия свят колко коли са ще стане еко катастрофа след 10 год. експлатация. Отделно със тоя пребег като тръгнеш до море било то в БГ или Гърция лятото с климатик, радио и 140км на трмпомат ще трябва да зареждаш 3 пъти до 80% дето ти отнема 40мин с бърза станция с по бавните по над час. Едно време с москвича се стигаше по бързо 😂. И всичко това за скромните 100бона, не мерси. Отивам взимам си нов форд за 65 бона с фул екстри и не се занимавам. Карат до към 190к без никакъв ремонт, което с моето каране са 7-8 години и айде взимам новия и така вече 3 форд. Па даже е и доста по ЕКО от тоя кенеф. Шкода откакто стана ВАГ никога!

    Коментиран от #63, #76

  • 49 Готин

    11 3 Отговор
    Ревюто е прилично за нов електрокар, но се чудя за какво може да ми служи това "чудо". Не е градски автомобил. Не е за туризъм. Не е за дълъг път. За какво служи това превозно средство!? Или трябва да си четкам егото с него!? Едва ли!
  • 50 авто фен

    5 3 Отговор

    До коментар #1 от "jap":

    Много красива задница, най-красивата може би с Кодиак и Тойота Рав4, най-новата Киа Соренто , Хондата комби също е сред най-спортно изглеждащите комбита. Най-грозните задници са Мерцедес джиповете,пенсионерски,а комбитата мерцедес приличат на катафалки,трагедия като дизайн.

    Коментиран от #52

  • 51 Шкода

    3 0 Отговор
    В превод означава "жалко"

    Коментиран от #69

  • 52 Лошо ли ти е

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "авто фен":

    Хахахах

    Коментиран от #55

  • 53 нострадамус

    5 3 Отговор
    Искам всеки от Вас да си запомни коментара за електромобилите и след 5 години пак да го напише . Който е жив .

    Коментиран от #71

  • 54 нострадамус

    5 2 Отговор
    И да не забравя цървулите които не са си купили чисто нова ШКОДА от магазина и не са я карали поне 5-6 години да не вдигат ръка и вземат участие.

    Коментиран от #58

  • 55 авто фен

    1 2 Отговор

    До коментар #52 от "Лошо ли ти е":

    Хаха много ми е добре. Мерцедес прави най-грозните и пенсионерски коли, бмв доста грозни. юКрасиви коли може да видиш в САЩ, Япония и Корея. Европейските са пълна скука е безидейност,въпреки че новите Фолкваген Голф 8 е първия красив фолксваген,както и новите Шкоди и новото Ауди А 8, А3,А4 и Я3 и Я7, но Я5 си е грозник. Още инфо искаш ли?

    Коментиран от #56

  • 56 авто фен

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "авто фен":

    Имам предвид Q3,Q7, a Q5 си е грозник, но след фейслифта като свалиха предния капак изглежда по-добре и по-спортно,а не оная кръгла сапунерка,която беше преди това.
  • 57 гост

    8 0 Отговор
    Да, направете си сами изчислението: 70км с 20% батерия означава 350км при 510 по каталог, това надхвърля лъгането при колите с ДВГ. Просто теглоти си иска консумация на енергия, за да бъде придвижвано и имате два варианта: или ниско тегло, или голяма батерия. От Шкода се опитват да те убедят, че тази голяма кола ще харчи само 15кв/ч, колкото харчи малкото и3. Просто са показали, че харчи 22кв, колкото всъщност харчи и модел Х, която пък е на светлинни години от Шкода като представяне, тегло и др. Реално от ФВ правят нещо неефективно на средна цена и лъжат, че е ефективно :) .
  • 58 кобрети

    1 4 Отговор

    До коментар #54 от "нострадамус":

    Крайно време е да направят клуб на олигофрена и в него да участват всички с нови шкоди и дачии на лизинг. Няма по големи идиоти от гореспоменатите - на магистралата със 120 - 130 в най-лявото платно и тако до морето - пълни идиоти.
  • 59 морския

    1 1 Отговор
    Платена статия.Много ,много слаби характеристики и ужасна тапицерия .Не се знае и софтуера на какво ниво е .Който иска кола на ток ,ще е добре да изчака година - две .Със сигурност ще се подобрят характеристиките и цените ще паднат много.
  • 60 123

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Камикадзе 🛩":

    Ще купиш друг път. Тук се говори за ел. автомобил. Ако искаш да сравняваш с изброените от теб си вземи един Супърб за 55 000 лева с прекрасно оборуване, като аналог от цитираните от теб марки ще струва над 100 000 лева.
  • 61 123

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "кобрети":

    Е, че защо. Видях на живо вече модела - явно някой си го е купил вече и малко след това един модел Х на теслите. Ами, почти едни и същи са като габарити. Само модел Х е 200 000 лева с почти същите показатели, тоест Шкодата си е с много подходяща цена. И пак е важно да кажем, че нито Шкода, нито друг производител се интересува от мнението на купувачите у нас, в Бангладеж, Тринидат и Тобаго и Мозамбик. 70-80 000 лева са едногодишна средна заплата в ЕС, а дори в БГ - София има мноого хора, които работят средно платена работа - програмисти, инженери и подобна сума изкарват за 5-6 месеца.

    Коментиран от #70

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 321

    3 2 Отговор

    До коментар #48 от "Шкода":

    Ха, ха, ха. Най-обичам подобни глупости да коментирам. Батерията е с поне 8-10 години гаранция. Ако караш активно - това са поне 500 000 км., което е достатъчно. И гаранцията е обикновено за капацитет - тоест до 8 години няма да падне капацитета под 85 % например. Това, че не са особено екологични с тези батерии е друг въпрос. И защо Форд, има толкова много марки. Една от най-чупливите и скъпи за поддръжка е Форд. За 65 000 лева - един Супърб най-високото ниво оборудване - ЛК и си готов. Форд нямат такъв автомобил. Дори Мондеото е тясно, колкото Октавия, която пък струва 45 000 лева. А това за ФВ беше най-голямата безсмислица. Може би предпочиташ 120 Л, Фаворит или Фелиция пред съвременните модели. А за двигателя 1.4 бензин - последния чешки двигател в Шкода при Фабия да ти разказвам ли? Сътрудничеството между Шкода и ФВ е основно от полза на Шкода, като аз лично твърдя, че Шкодата при някой модели е по-качествена от оригинала.
  • 64 Гост

    6 1 Отговор
    Колицата си е супер
  • 65 Антиелектрика

    0 6 Отговор

    До коментар #1 от "jap":

    А аз все си мисля че формата на тухла с колела не е най-подходящата за автомобил, още повече за електрически, но ...
  • 66 Comang

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "jap":

    Има и погрозни Шкоди!
  • 67 СелЯнин

    2 0 Отговор
    Има ли газова уредба?
  • 68 Шафьор

    1 3 Отговор
    Външно са ги издокарали до някъде, макар да не съм сигурен, че правят пълно поцинковане на купето, за да може да издържи поне 5 години без ръжда, НО иначе са много НЕЖНИ колички със свръх-нежно оказчване, което не издържа дори на най-новите и "качествени" магистралки на каруцара на Републиката БОКо! Да не говориме да се движат по страничните третокласни прясно-асфалтирани междуселски пътища!
  • 69 Така е

    1 0 Отговор

    До коментар #51 от "Шкода":

    Но името идва от фамилията на човек, а не от думата! Така, че няма нищо общо със "жалко"!
  • 70 Не не

    2 0 Отговор

    До коментар #61 от "123":

    Не се сравняват само по размер! Както всички знаете политиката на европейските производители, цената на колата е за почти без екстри! Всичко се доплаща и излиза доста отгоре от това което всъщност ти пишат тук! А нова кола без екстри е глупаво! И това е разликата с Тесла! При Тесла, колите са си с всички екстри! При Шкода кафевият кожен салон е 2 хиляди евро! Така че не се сравнява точно така. Тук Шкодата е само със задно предаване, по-късно ще излиза с двойно!
  • 71 Гражданин

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "нострадамус":

    За все още недоказаната екологичност на ел возилата няма да споря. Ама някой замислял ли се е за инфраструктурата за зареждане. Ако всички сме с елки и вечер ги ръгнем в контакта, то диреците на енергото ще накланят. Поне в БГто ще е така. Та си мисля, че това да стане масово, ще трябват поне 20 г. Но през това време ще се развиват и други технологии.

    Коментиран от #72

  • 72 Какво?

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "Гражданин":

    Вечер потреблението най-ниско и мрежата НЯМА ДА ИМА НИКАКВИ ПРОБЛЕМИ ОТ ЗАРЕЖДАНЕ НА ЕЛ. КОЛИТЕ, ВЕЧЕР!
  • 73 Цофчо

    0 0 Отговор
    Да....снимано в Белчин. Там са малко така.....
  • 74 някой си

    0 0 Отговор
    Карам супърб от нов!Доволен съм.Следващата ми кола(чисто нова пак) обаче ще е електрическа.Уморих се от пушилеци.Ходих търсих оглеждах.Много ми хареса Аудито е-трон.Ама 200 бона няма да дам.Мока също много ми хареса!Цената му също.Ама само 136 коня и 200км пробег!Засега Ениака - води цената му 90 бона за параметрите е най добра!Но..ще изчакам още малко-на всеки 3-4 месеца излизат нови модели и все по добри параметри
  • 75 Fox81

    1 0 Отговор
    За 100 бона си вдигам 3х30kW парка, които да ми носят по 24 бона на година!
    Със спечелинте пари от парковете, вдигам още един.
  • 76 3-фазния

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "Шкода":

    100г. еко-катастрофа: смог, петролни разливи, хвърлени милиони тонове авто-отпадъци (масла, филтри, ремъци, стари чаркове) и изведнъж се сетихме за ЕКО, мамини златни те!

    В Шелефтео, Швеция работи най-голямата гигафабрика в Европа за производство и рециклиране на автомобилни батерии. Нарича се Northvolt Ett.

    Литиевите клетки от автомобилен клас са със стандартна гаранция 8г., а произведените след 2012 имат живот 20г. Потвърдено от множество серийни тестове.

    Петролна кола е все едно да ти пусна стари градски песни в Ялта