Френската компания Michelin представи нов тип автомобилни гуми, които позволяват увеличаване на полезния обем в купето и намаляват теглото. Перспективната разработка включва и специални джанти - заради нетрадициония размер на колелата.
Новите гуми са 10-цолови. Широчината и височината на профила им в процентно съотношение са същите като на обикновените колела. Налягането също е в обичайните параметри. Конструкцията на гумите обаче е съвсем различна, тъй като при толкова висок профил започва да се влошава управляемостта. Конкретни особености на силовия скелет засега не се съобщават.
От Michelin твърдят, че комплектът от гума и джанта тежи 25% по-малко от традиционния аналог, използван при днешните автомобили. Това означава, че колата автоматично олеква с 15 кг. Тази наглед невисока цифра води след себе си куп преимущества. Освен че се подобрява комфортът, отпада нуждата от масивни компоненти на окачването.
Най-важното предимство на новата разработка обаче е икономията на полезен обем в купето. това важи най-вече за компактни градски автомобили, за които всъщност са проектирани 10-цоловите гуми. Благодарение на новите колела обемът на подкалниковите арки може да се намали и 4-местно супермини лесно става 5-местно.
Изпитания показват също така, че авангардните колела подобряват значително икономичността. В рамките на града разходът пада незначително, но на магистрала пробегът се увеличава чувствително.
Гуми с размери 10-12 цола се използват масово до 60-те години на миналия в модели като Austin Mini и FIAT 500, но постепенно губят интереса на конструкторите.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.