След редица видеа, снимки и информация относно една от най-дългоочакваните премиери при Mercedes, ето че германската компания показа най-луксозния си електрически автомобил, еквивалент на S-Klasse. Mercedes-Benz EQS дебютира в две версии и максимален пробег от 770км с едно зареждане.
Започвайки с дизайна на EQS, можем да видим че той няма много общо с този при S-Klasse или поне не на външен вид. Цялостната форма на модела е доста по-обла, което пък се отразява положително на аеродинамичността, която според германската компания е най-добрата постигана някога при сериен автомобил.
Платформата на която е построена електрическата лимузина също е изцяло нова, но повече подробности за нея ще разберем при премиерата на EQE или поне така обещават от Mercedes. Дължината на EQS е точно 5265мм, което е повече от тази на стандартната S-Klasse, но по-малко от удължената ѝ версия.
Преминавайки към интериора, там можем да видим таблото, съставено от три дисплея с обща големина от 56 инча, които на практика показват и контролират всяка една функция на колата. Всички технологии от S-Klasse са налични и тук, като това включва хед-ъп дисплея с виртуална реалност и различни асистенти за подпомагане на водача при шофиране.
Колата е снабдена със завиване на четирите гуми, което според германската компания осигурява радиус на завой, подобен като този на малката A-Klasse. Опционално е и автоматично отваряне на вратите, когато ги приближите, както и автоматично затваряне, когато натиснете педала на спирачката, преди да потеглите.
Една от интересните новости, които предлага Hyperscreen конфигурацията с три дисплея е гледането на филми и видеа от пасажерския екран. Различни сензори пък следят погледа на водача и ако той погледна екрана на пасажера, то той се затъмнява. Това не се случва само и единствено ако Mercedes Drive Pilot системата, която на практика шофира сама до определени скорости е включена.
На първо време клиентите ще могат да избират между EQS 450 и EQS 580 4Matic, а от Mercedes работят над версия със 715 конски сили, която най-вероятно ще носи AMG емблеми.
При EQS 450 разполагате с един електромотор, монтиран на задната ос, който генерира 333 конски сили и максимален въртящ момент от 568 нютон метра, които са достатъчни за ускорение от 0 до 100км/ч за 6.2 секунди.
По-мощната версия EQS 580 разполага с по един електромотор, който задвижва предните и задните гуми и осигурява 523 конски сили и максимален въртящ момент от 855 нютон метра. Въпреки теглото от над 2.5 тона, ускорението до 100км/ч отнема 4.3 секунди.
Що се отнася до опциите за батерии и пробег, от компанията споменават само че при конфигурация с по-голямата 107.8кВч батерия пробегът достига 770км, но е възможно да бъде поръчана и по-малка 90кВч батерия.
Максималната скорост и при двете версии е ограничена на 210км/ч за по-добър разход на енергия, а от Mercedes обещават бързо зареждане, което да осигурява 300км пробег след 15-минутно зареждане.
Все още няма обявени официални цени за електрическото возило, но от компанията намекнаха, че те ще са еквивалентни при тези на S-Klasse, a продажбите започват още от тази есен.