Отидете към основна версия

6 750 10

Kepler MOTION

  • kepler motion-
  • дубай-
  • motion

Двойно подсигуряване

Пазарът на суперавтомобили не посреща особено дружелюбно дебютантите. Марки като Koenigsegg и Pagani успяха да се наложат въпреки зловещата конкуренция в бранша, но те са по-скоро изключение от правилото, което ограничава живота на подобни компании до не повече от няколко години. Ето защо вестта за нов суперкар на фирма, чието име никой не е чувал, поражда основателно недоверие. Ръс Уикс, основател и шеф на Kepler Motors, обаче не се тревожи особено от мрачните перспективи. Човекът не е случаен играч. Фигурира в справочниците като единствения жив рекордьор с постижения над 200 мили/ч едновременно по суша и вода, пробвал се е в практически всички моторни спортове и се смята за един от най-тежко пристрастените към високите скорости представители на своето поколение. Ако се съди по безкрайната състезателна биография, публикувана на уебсайта му, разполага с предостатъчно знания и опит да подготви цивилен болид от най-висока класа, а за амбициите зад проекта MOTION и целевата клиентела говори красноречиво изборът на мястото за премиерата - десетия автосалон в Дубай.

Макар и само на книга, обявените технически параметри на новия суперкар потвърждават потенциала на бутиковия производител от Коста Меса, Калифорния. Налице са всички задължителни продукти за забъркването на елитна рецепта - шаси и мококок от въглеродни нишки, активна аеродинамика и окачване с компоненти от титан, седемстепенен трансаксъл с двоен съединител и керамични спирачки StopTech AeroRotors C3. Ключова характеристика и едновременно с това балсам за екологичната съвест обаче си остава комбинираното задвижване на колата, което в Kepler са окичили с гръмкото DPT (от Dual Powertrain Technology). Благодарение на нея MOTION не само може да разчита на мощност от цели 800 к.с., а и да се възползва от предимствата на двойното предаване. Модифициран V-образен шестак Ford EcoBoost с обем 3.5 литра и два турбокомпресора захранва с 550 коня задния мост, а електромотор с още 250 върти предните колела. Захранват го литиево-йонни батерии, а въртящият му момент се оползотворява доста по-ефективно благодарение на двустепенна автоматична трансмисия. Резултатът се измерва с ускорение до 100 км/ч “за по-малко от 2.5 секунди” и максимална скорост от “над 200 мили/ч” (321.8 км/ч). С подобни цифри Kepler Motors като нищо може да пласира планираната серия от 50 автомобила, първият от които трябва да бъде доставен на собственика в началото на 2011 г.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини