Отидете към основна версия

19 309 28

Тест и БГ цени на новата Honda Jazz Crosstar

  • honda-
  • jazz-
  • crosstar-
  • тест

Едноседмичният тест, който направихме на модела Jazz Crosstar ни беше достатъчен, за да се уверим, че новата Honda Jazz разполага с един, наистина интересен и доста по-различен от конвенционалните, хибриден силов тракт, който освен, че впечатлява с тихата си работа във всички режими е и изключително икономичен.

Освен това, повдигнатата Crosstar версия на Jazz е идеална за до болка познатата ни родна действителност. Като цяло Honda Jazz Crosstar е един малък семеен автомобил, характеризиращ се с добра сглобка, просторен салон и икономичен двигател. Ето и по-конкретно за какво иде реч.

Екстериор и интериор

Нищо впечатляващо няма във външния вид на Honda Jazz Crosstar, но в същото време автомобилчето е "сладурско" по онзи начин, който само азиатците умеят. Кросоувър версията има 16 мм по-голям пътен просвет (152 мм), привличащи вниманието пластмасови надкалникови арки, релси на покрива. Както можете да видите и от снимките, промените в сравнение със стандартната версия са козметични, но въпреки това Crosstar вече е типичен представител на малките кросоувъри.

Новият Jazz е малко по-дълъг от предшественика си, но запазва същата ширина на купето. Цялата конструкция е по-твърда. Багажникът е 298 литра (с малка гърбица за литиевойонните батерии ), но що се отнася до практичността, то Honda Jazz Crosstar побеждава голяма част от конкуренцията.

С преместването на резервоара за гориво под седалките от първия ред вече е възможно да се конфигурира салона по много по-ефективен начин, а резултатът е просторен салон за пасажерите и при нужда (когато седалките са сгънати), огромно товарно пространство за велосипеди и други обемисти приспособления за активен отдих. Транспортирането на високо цвете или нещо подобно също вече не е проблем.

Важно е също, че инженерите на Honda очевидно вече са разбрали, че дори и за градска кола, трябва да бъде отделено повече внимание на т.нар. екстри. Приборите са дигитални и информативни, мултимедийната система също е на ниво, а наличието на по-качествени материали, прави нещата да изглеждат отлично.

Наред с традиционната прецизна сглобка, салонът на Honda Jazz Crosstar е без особени забележки. Той е просторен, седалките са малки, но ергономични, а шумоизолирането му е на нивото на доста по-големи и по-премиум автомобили.

Дизайнът също е добре обмислен. Поставката за чаши се намира точно до лявото огледало и въпреки 9-инчовия мултимедиен екран, копчетата за сила на звука или традиционният панел на климатика остават физически.

Материалите, както вече споменахме са с добро качество, въпреки че е в салона е налице предимно пластмаса. Като добавим към това висококачествена камера за обратно виждане и стъклени A-колони и ще откриете, че видимостта по време на шофиране и паркиране е просто страхотна.

Двигател и ходови характеристики

Докато що се касае до външен вид и интериор всичко си е на мястото, но нищо от тези два компонента не е "уау", то Honda Jazz има още едно предимство, на което конкуренцията определено трябва да завижда. Става дума за хибридната система за задвижване. Това обаче не е конструкция, която познаваме например от Toyota, а съвсем различна, водеща до изключително нисък разход на гориво.

Най-близкото сходно решение е това използвано при хиперкара Koenigsegg Regera, но да не се отклоняваме много. Просто трябва да кажем, че ако човек не обърне внимание на работата на цялата система, наречена от японците e:HEV, ще бъде трудно да забележи колко внимателна и ефективна е тя.

Когато се придвижваме из града, използваме електричество и се плъзгаме по улиците в пълна тишина. Литиевойонната батерия обаче не е особено вместителна и издържа 2-3 км плавно шофиране. Когато се разреди, двигателят с вътрешно горене влиза в действие, но в този случай той служи като генератор на енергия.

На извънградско при висока скорост и по-сериозно натискане на десния педал двигателят предава мощност директно на колелата. Най-доброто сравнение би било с кола, която има само пета предавка и я използва само за шофиране по магистрала.

Всичко това означава, че успяхме да намалим средния разход на гориво до 3.1 л/100 км, но това при изключително плавно шофиране. Ако автомобилът се кара "нормално", то реалният му разход е 4 л/100 км.

Самият хибриден силов тракт е интересен. Той се състои от 1.5-литров бензинов двигател и от два електромотора. Двигателят с вътрешно горене дава енергия на първия електромотор, който работи като стартер-генератор, а енергията от него отива във втория електромотор. Стандартната трансмисия на практика няма. Предавателната кутия е с фиксирана предавка, а йон-литиевата батерия е с много малък капацитет.

Подобно решение вече е използвано и в по-големия CR-V и е интересна алтернатива на дизела, що се отнася до икономия на гориво. Разбира се, Jazz Crosstar не е спортна кола. Той ускорява до сто за 9,9 секунди, но управлението е приятно. Японските инженери определено не са обърнали напълно гръб на хората, които обичат да карат по-спортно.

Някои системи за безопасност - като тази за поддържането на лентата, например - изглеждат малко свръхчувствителни, но като цяло управлението е точно и предсказуемо. Возията може да се определи по-скоро, като мека, но кренът в завои не е прекалено голям.

Цена

След такъв списък с плюсове се създава впечатлението, че кросоувър версията на Jazz ще се продава като топъл хляб. Е, тук нещата се усложняват. Българският вносител е определил минималната цена за Jazz Crosstar от 55 000 лева, което е доста повече от цените на голяма част от преките конкуренти на модела. За сметка на това обаче взимате един свръхикономичен, многофункционален и прецизно направен автомобил.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 27 гласа.

Свързани новини