Отидете към основна версия

18 864 127

20 електромобила: Кой е с най-голям автономен пробег и кой лъже (експеримент)

  • електромобили-
  • автономен пробег-
  • експеримент-
  • пробег

Маршрутът е един и същ за всички и минава през градове, селски пътища и планински проходи

Норвежката автомобилна федерация реши да провери дали декларираните разстояния, които електромобилите могат да изминат с едно зареждане отговарят на реалните и направи един много интересен експеримент. В него участват 20 от най-продаваните електромобили в Европа, а именно:

по две модификации Ford Mustang Mach-E и Tesla Model 3;
Volkswagen ID.3 и ID.4;
Skoda Enyaq;
Polestar 2;
Audi e‑tron GT;
Ioniq 5;
Xpeng G3;
BMW iX3;
Mercedes-Benz EQA;
Volvo XC40 Recharge;
Citroen e-C4;
Opel Mokka-E;
Fiat 500;
Honda e;
Hyundai Kona;
Mazda MX-30.

Условията бяха следните: Всеки електрически автомобил тръгва с пълна батерия и кара, докато не се изтощи напълно. Маршрутът е един и същ за всички - минава през градски улици, междуградски пътища и един планински проход. Шофьорите пък използват един и същ стил на шофиране, като максималната скорост не надвишава 110 км/ч.

И така, след експеримента победител стана Model 3 на Tesla, който измина 654,9 км, въпреки че самият производител дава само 614 км в цикъла WLTP. Втората позиция грабна Mustang Mach-E, който измина малко по-малко - 617,9 км (610 км са посочени в паспорта).

Официалните данни автономния пробег на BMW iX3 обаче се различават най-много: кросоувърът успя да измине 556,2 км, което е със 106 км повече, отколкото обещава баварската компания.

Според резултатите от състезанието експертите стигат до заключението, че пробегът с едно зареждане на всички участници е средно с 6% повече от заводските данни. Единствените изключения са Polestar 2, Citroen e-C4 и Xpeng G3. Въпреки че и при тях отклоненията са незначителни, те не достигат декларираните показатели.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 37 гласа.

Свързани новини