ФАКТИ.БГ
  • fering technologies-
  • pioneer-
  • всъдеход-
  • автономен пробег

Този всъдеход изминава... 7000 километра без презареждане с гориво

Построен е в Англия от бивш кадър на McLaren и Ferrari

Публикувана: 15 Септември, 2021 13:49 Обновена: 15 Септември, 2021 14:22
13 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9793
Този всъдеход изминава... 7000 километра без презареждане с гориво - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.1 от 26 гласа.

Британската компания Fering Technologies, основана от бившия инженер на McLaren и Ferrari Бен Скот-Гедес, представи хибридно SUV, наречено Pioneer. Всъдеходът се отличава с необичаен дизайн, ниско тегло и невероятен пробег без зареждане с гориво - цели седем хиляди километра. По идея на създателите, такава кола трябва да интересува предимно пътуващите, полярните изследователи и аварийно -спасителните служби.

Изпълнителният директор на Fering Technologies Бен Скот-Гедес е работил с Гордън Мъри по култовата кола McLaren F1 и състезателния GTR, както и по създаването на спиращия дъха Caparo T1. Но новият му проект е безкрайно далеч от света на суперкарите. Скот-Гедес иска да пусне "модулен, силно адаптивен SUV", който може да бъде конфигуриран и надграден, за да отговори на специфични нужди, включително големи промени в силовите агрегати.

Този всъдеход изминава... 7000 километра без презареждане с гориво

Основната цел обаче все още е да се създаде безкомпромисна машина, способна да измине до седем хиляди километра с едно зареждане. Част от това се постига с необичаен дизайн: Pioneer се основава на алуминиева рама с отделни композитни елементи, а външните панели - поне част от тях - са изработени от платно, устойчива на износване тъкан, използвана за шиене на трекинг обувки.

Този всъдеход изминава... 7000 километра без презареждане с гориво

Всъдеходът се задвижва от хибридна инсталация от последователен тип с два електродвигателя, осигуряващи 600 Нм въртящ момент. Те се захранват от батерия с неназован капацитет, сглобена от литиево-титанови клетки: въпреки че имат по-нисък специфичен капацитет от литиево-йонния, те са по-пригодени за работа при екстремни метеорологични условия (до -50 °). На електрическа тяга Pioneer изминава малко повече от 80 километра - останалото се осигурява от малък двигател с вътрешно горене.

Този всъдеход изминава... 7000 километра без презареждане с гориво

Ролята на „удължаване на пробега“ в Pioneer е отредена на трицилиндров 800-кубиков двигател, задвижван от биодизел (горивото е в няколко резервоара). При нормални условия двигателят с вътрешно горене се превръща в генератор, който произвежда електричество за захранване на електродвигателите и за зареждане на батерията. Моторът действа и като резервен източник на енергия, например, когато машината се изкачва по стръмен хълм или преодолява трудна скалиста местност.

Този всъдеход изминава... 7000 километра без презареждане с гориво

Освен това авторите на проекта заявяват, че автомобилът е оборудван с портални главини и механични диференциали, а максималният му просвет е 800 милиметра. Всъдеходът може да се изкачва по хълмове с наклон от 60 процента и да преодолява половинметрови первази, както и да преминава през бродове с дълбочина до 1.4 метра. Товароносимостта е равна на собственото му тегло - 1500 килограма. А от динамичните характеристики се знае само максималната скорост - 125 километра в час.

Прототипът на Pioneer вече се тества, а първите частни и търговски клиенти дори успяха да оценят колата. Fering Technologies обещава да започне серийно сглобяване на SUV-то през първата половина на 2022 г. Интересното е, че модулният дизайн улеснява смяната на задвижващите елементи: например в Южна Америка можете да използвате двигатели с биоетанол, в Азия - водородни горивни клетки.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.1 от 26 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Трев
1 Отговор
Ако закупят TREV технологии те, ще ползват реактивна метанова турбина

Оценка:
-2 +4

ралист
2 Отговор
а колко ще струва тоя сложен хибрид с много дрънкулки и "евтина" подръжка?

Коментиран от #7


Оценка:
-5 +19

qwerty
3 Отговор
Тия откриха елктроагрегатчето, същата концепция имаше и във Фискер Карма, които в крайна сметка изчезнаха от пазара.

Коментиран от #5


Оценка:
-1 +14

факт
4 Отговор
Скоро никой няма да е чувал за немците.

Оценка:
-9 +9

рено ентусиаст
5 Отговор

До коментар #3 от "qwerty":


Фискер си има компания и прави коли виж скоро недоразумения като ФВ ще изчезнат

Оценка:
-11 +7

Вътю Т.Панчев
6 Отговор
А като го качат на кораб и околосветско пътешествие ще направи ...

Оценка:
-1 +17

СНиколов
7 Отговор

До коментар #2 от "ралист":


По идея на създателите, такава кола трябва да интересува предимно пътуващите, полярните изследователи и аварийно -спасителните служби
Не е правено да е йофтино - правено е да е издържливо

Оценка:
-2 +8

УМЕН
8 Отговор
Дизел и още повече пък био, с обем 800 кубика и каросерия от плат, съвсем, ама съвсем не ми се връзват с експлоатация в полярни метеорологични условия.

Коментиран от #11


Оценка:
-1 +13

куку руку ку
9 Отговор
Разход около 4/100 дизел... сложили му един голям резервоар от 280 литра и ето ти 7000 км с едно зареждане

Оценка:
-2 +9

Да бе да
10 Отговор
1500 кг собствено тегло + 1500 кг товар + 800 куб.м ДВГ = измислици премислици....

Коментиран от #12


Оценка:
-2 +8

Забравяш нещо?
11 Отговор

До коментар #8 от "УМЕН":


Двигателите всъщност са електрически и за разлика от дизела и бензина "палят" винаги, а дизелов е само удължителя на пробега. Когато батерията започне да пада, автоматично включва подгрева на двигателя, горивопровода и резервоара предварително, а след известно време пали двигателя и зарежда батерията пак автоматично и проблемът е точно никакъв.

Оценка:
-3 +7

Пак не разбрал?
12 Отговор

До коментар #10 от "Да бе да":


Двигателят не задвижва автомобила, а само зарежда батерията. Автомобилът се задвижва от два електродвигателя, захранвани от батерията, защото са както мощни така и икономични и могат да осигурят огромен въртящ момент, без да е необходим огромен и тежък двигател, който би увеличил собственото тегло и намалил полезния товар.

Оценка:
-4 +3

Гост
13 Отговор
Това е недодялано дори по руските стандарти

Оценка:
-2 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка