15 Септември, 2021 13:49, обновена 15 Септември, 2021 14:22 13 715 14

Този всъдеход изминава... 7000 километра без презареждане с гориво

  • fering technologies-
  • pioneer-
  • всъдеход-
  • автономен пробег

Построен е в Англия от бивш кадър на McLaren и Ferrari

Този всъдеход изминава... 7000 километра без презареждане с гориво - 1

Британската компания Fering Technologies, основана от бившия инженер на McLaren и Ferrari Бен Скот-Гедес, представи хибридно SUV, наречено Pioneer. Всъдеходът се отличава с необичаен дизайн, ниско тегло и невероятен пробег без зареждане с гориво - цели седем хиляди километра. По идея на създателите, такава кола трябва да интересува предимно пътуващите, полярните изследователи и аварийно -спасителните служби.

Изпълнителният директор на Fering Technologies Бен Скот-Гедес е работил с Гордън Мъри по култовата кола McLaren F1 и състезателния GTR, както и по създаването на спиращия дъха Caparo T1. Но новият му проект е безкрайно далеч от света на суперкарите. Скот-Гедес иска да пусне "модулен, силно адаптивен SUV", който може да бъде конфигуриран и надграден, за да отговори на специфични нужди, включително големи промени в силовите агрегати.

Този всъдеход изминава... 7000 километра без презареждане с гориво

Основната цел обаче все още е да се създаде безкомпромисна машина, способна да измине до седем хиляди километра с едно зареждане. Част от това се постига с необичаен дизайн: Pioneer се основава на алуминиева рама с отделни композитни елементи, а външните панели - поне част от тях - са изработени от платно, устойчива на износване тъкан, използвана за шиене на трекинг обувки.

Този всъдеход изминава... 7000 километра без презареждане с гориво

Всъдеходът се задвижва от хибридна инсталация от последователен тип с два електродвигателя, осигуряващи 600 Нм въртящ момент. Те се захранват от батерия с неназован капацитет, сглобена от литиево-титанови клетки: въпреки че имат по-нисък специфичен капацитет от литиево-йонния, те са по-пригодени за работа при екстремни метеорологични условия (до -50 °). На електрическа тяга Pioneer изминава малко повече от 80 километра - останалото се осигурява от малък двигател с вътрешно горене.

Този всъдеход изминава... 7000 километра без презареждане с гориво

Ролята на „удължаване на пробега“ в Pioneer е отредена на трицилиндров 800-кубиков двигател, задвижван от биодизел (горивото е в няколко резервоара). При нормални условия двигателят с вътрешно горене се превръща в генератор, който произвежда електричество за захранване на електродвигателите и за зареждане на батерията. Моторът действа и като резервен източник на енергия, например, когато машината се изкачва по стръмен хълм или преодолява трудна скалиста местност.

Този всъдеход изминава... 7000 километра без презареждане с гориво

Освен това авторите на проекта заявяват, че автомобилът е оборудван с портални главини и механични диференциали, а максималният му просвет е 800 милиметра. Всъдеходът може да се изкачва по хълмове с наклон от 60 процента и да преодолява половинметрови первази, както и да преминава през бродове с дълбочина до 1.4 метра. Товароносимостта е равна на собственото му тегло - 1500 килограма. А от динамичните характеристики се знае само максималната скорост - 125 километра в час.

Прототипът на Pioneer вече се тества, а първите частни и търговски клиенти дори успяха да оценят колата. Fering Technologies обещава да започне серийно сглобяване на SUV-то през първата половина на 2022 г. Интересното е, че модулният дизайн улеснява смяната на задвижващите елементи: например в Южна Америка можете да използвате двигатели с биоетанол, в Азия - водородни горивни клетки.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Трев

    4 2 Отговор
    Ако закупят TREV технологии те, ще ползват реактивна метанова турбина
  • 2 ралист

    19 6 Отговор
    а колко ще струва тоя сложен хибрид с много дрънкулки и "евтина" подръжка?

    Коментиран от #7

  • 3 qwerty

    14 1 Отговор
    Тия откриха елктроагрегатчето, същата концепция имаше и във Фискер Карма, които в крайна сметка изчезнаха от пазара.

    Коментиран от #5

  • 4 факт

    9 9 Отговор
    Скоро никой няма да е чувал за немците.
  • 5 рено ентусиаст

    7 11 Отговор

    До коментар #3 от "qwerty":

    Фискер си има компания и прави коли виж скоро недоразумения като ФВ ще изчезнат
  • 6 Вътю Т.Панчев

    18 1 Отговор
    А като го качат на кораб и околосветско пътешествие ще направи ...
  • 7 СНиколов

    8 2 Отговор

    До коментар #2 от "ралист":

    По идея на създателите, такава кола трябва да интересува предимно пътуващите, полярните изследователи и аварийно -спасителните служби
    Не е правено да е йофтино - правено е да е издържливо
  • 8 УМЕН

    15 1 Отговор
    Дизел и още повече пък био, с обем 800 кубика и каросерия от плат, съвсем, ама съвсем не ми се връзват с експлоатация в полярни метеорологични условия.

    Коментиран от #11

  • 9 куку руку ку

    10 2 Отговор
    Разход около 4/100 дизел... сложили му един голям резервоар от 280 литра и ето ти 7000 км с едно зареждане
  • 10 Да бе да

    9 3 Отговор
    1500 кг собствено тегло + 1500 кг товар + 800 куб.м ДВГ = измислици премислици....

    Коментиран от #12

  • 11 Забравяш нещо?

    9 3 Отговор

    До коментар #8 от "УМЕН":

    Двигателите всъщност са електрически и за разлика от дизела и бензина "палят" винаги, а дизелов е само удължителя на пробега. Когато батерията започне да пада, автоматично включва подгрева на двигателя, горивопровода и резервоара предварително, а след известно време пали двигателя и зарежда батерията пак автоматично и проблемът е точно никакъв.
  • 12 Пак не разбрал?

    3 4 Отговор

    До коментар #10 от "Да бе да":

    Двигателят не задвижва автомобила, а само зарежда батерията. Автомобилът се задвижва от два електродвигателя, захранвани от батерията, защото са както мощни така и икономични и могат да осигурят огромен въртящ момент, без да е необходим огромен и тежък двигател, който би увеличил собственото тегло и намалил полезния товар.
  • 13 Гост

    1 3 Отговор
    Това е недодялано дори по руските стандарти
  • 14 селтак

    1 0 Отговор
    Дизайнера на джипа да бъде линчуван!