От самото си създаване Dacia постоянно нарушава правилата, за да се представи днес в нова, по-отличителна, съвременна и автентична светлина. Сега на ход е нова глава в сагата на Dacia, а каква е тя и как се променя румънската марка, разказва Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор Dacia.
Нови амбиции
Още с обявяването на новата си стратегия в началото на 2021 г., Dacia заявява, че това е началото на нова глава в историята на марката! Нова глава, която днес е отразена в нови лого, емблема, цветове и терени... като в същото време Dacia остава вярна на произхода си. Въпреки че съставките зад успеха на марката остават същите, тя придобива ново усещане, което отразява нейните ценности: семплост, автентичност и здравина, винаги на справедлива цена.
Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор Dacia, описва Dacia като „марката, която определя какво е от съществено значение в автомобилната индустрия“. Марка, която може да бъде едновременно „достъпна“ и „привлекателна“. Позицията на Dacia на пазара е все още също толкова уникална, колкото и в деня, в който е представена, и се очаква да расте през следващите години.
Нова визуална идентичност
Обновяването на Dacia е въплътено от нейните нови лого и емблема, маркери на отличителна марка. Двата нови дизайнерски елемента са създадени с желанието да изразят същността на марката, ръководеща развитието ѝ от самото начало.
Логото, основен елемент от новата визуална идентичност, излъчва усещане за здравина и стабилност. Формата на буквите е умишлено усъвършенствана – „D“ и „C“ са огледални изображения една на друга - и отразява прагматичното мислене на марката. Геометричните линии на логото придават усещане за механично движение на низа от букви.
Емблемата представя същността на логото, като обединява „D“ и „C“ в брънки на верига, сдвоени в здрава, сплотена връзка. Новата емблема на Dacia има мощна и смислена визия, която ще бъде лесно разпознаваема, дори отдалеч. Семпли и лесно разбираеми, тези два нови елемента отразяват здравината на автомобилите Dacia, качество, което продължава да е в услуга на милиони клиенти всеки ден.
Целият графичен дизайн е умишлено съкратен, като напомняне, че Dacia е марка, която се фокусира върху най-значимото. Всяка отделна част се съчетава с останалите, за да образува сплотено цяло, като същевременно създава нови възможности за повече дигитално съдържание. Подобно на марката, която те представляват, елементите на графичния дизайн са здрави и гъвкави. Например: буквата „D“ във формата на стрелка в логото насочва погледа към вдъхновението за дизайна и намеква за усещане за движение, създадено от марка с поглед към бъдещето.
Dacia става зелена
Цветовата схема, изградена около каки-зелено, предизвиква близостта на марката с природата - мощен ориентир за нашите клиенти и терен, където автомобилите на Dacia, като емблематичния Duster, са си у дома.
Вторични цветове попълват гамата:
- три по-земни цвята: тъмно каки, теракота, пясък;
- два допълнителни вторични цвята - яркооранжев и зелен - допълват гамата с по-„технологично“ усещане.
Същността на марката е въплътена и в новата ѝ иконография, символизираща нуждата от свобода, за презареждане на батериите и за завръщане към основите. Тези фундаментални потребности се усещат от мнозина и се засилват от общото чувство на несигурност, те ни тласкат да се съсредоточим върху това, което е наистина значимо и да се отървем от всичко излишно. Dacia, Всичко. Точно.
Поетапна интеграция
От юни 2021 г. новата идентичност на марка ще бъде въведена поетапно в различни комуникационни канали: сайтове на марката, реклама, брошури... Търговските обекти на Dacia постепенно ще преминат към новата идентичност от началото на 2022 г. Автомобилите ще възприемат новите лого и емблема от втората половина на 2022г.