Отидете към основна версия

10 Септември, 2021 21:45, обновена 10 Септември, 2021 21:45 57 025 100

Първи тест и БГ цени на Dacia Duster 2021

  • dacia-
  • duster-
  • 2021-
  • тест

Париж, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Dacia Duster е бестселър на родния пазар от години. Сега, благодарение на новия фейслифт, румънското SUV има шанс да разшири още повече своята аудитория. Марката направи първите тестове на обновения модел с повишена проходимост във Франция, а екип на mobile.bg беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления от най-новата версия но първо започваме с малко предистория.

Dacia Duster започва своята пазарна кариера през 2010 г., а през 2018 г. се появява втората версия. Създаването на компактен SUV на разумни цени, използвайки доказаните решения на концерна Renault, се оказа "попадение в десетката“, защото към днешна дата са произведени близо 2 милиона екземпляра от двете поколения на този модел.

На българския пазар Dacia Duster от години е в челните позиции при най-продаваните нови автомобили и освен това държи титлата на най-популярния SUV от няколко години насам. Интересно е още, че почти половината от купувачите избират вариант с високо ниво на оборудване.

Миналата седмица, точно преди да отвори врати автосалона в Мюнхен редакционният ни екип успя да види как последната модернизация е повлияла на този най-продаван SUV, като това, както вече стана дума, се случи по време на първите динамични тестове, които марката проведе във френската столица. На разположение имахме три екземпляра в различни конфигурации: Duster TCe 100 LPG, Duster, задвижван от най-мощния двигател TCe 150, комбиниран с автоматична скоростната кутия с двоен съединител EDC и Duster оборудван с дизелов агрегат Blue dCi 115 к.с.

Екстериор

Новата Dacia Duster е с размери 4341 мм дължина, 1804 мм широчина (2052 мм с огледала) и 1693 мм височина (за версията със задвижване на предните колела; версията с 4WD е малко по -ниска - 1682 мм ). Междуосието на румънското SUV също зависи от задвижването. При варианта със задвижване на предните колела то е 2673 мм , а при 4WD - 2676 мм . Достатъчно е да погледнете ТТ данните на модела преди фейслифта, за да видите, че размерите на Dacia Duster не са се променили по време на модернизацията. Външният вид на колата обаче се е променил.

Отпред откриваме преработена решетка и нови Y-образни фарове със светодиоди, които видяхме за първи път в новите Sandero и Logan. При новия Duster Y-образният светлинен подпис се използва и в задните светлини. Забележителен е и по -големият заден спойлер , който в комбинация с по -аеродинамичния модел на джантите води до намаляване CO2 емисиите с няколко грама на километър.

Интериор

Фейслифтът носи със себе си някои малки, но забележими промени и в салона. Тапицерията е изцяло нова, а предните седалки имат по -тънки подглавници за по -добра ергономичност и подобрена видимост в интериора. Най-голямата новост обаче е централният подлакътник със заключващо се 1.1-литрово отделение за съхранение и два USB порта за пътниците отзад (в зависимост от версията). Жалко е само, че конструкторите не са добавили допълнителни вентилационни отвори за втория ред седалки.

Иначе предните кресла имат голям диапазон на регулиране, а на задната седалка има достатъчно място за двама възрастни пътници. По-високи пасажери могат да се оплакват само от ограниченото пространство за краката. По отношение на простора в салона и капацитета на багажното отделение, освеженият Duster е същият като модела, предлаган досега - което, като цяло е много добро, като се имат предвид неговите компактни размери.

Предните седалки са удобни с висока позиция на седене, но фейслифтът не премахва най-големия им недостатък - ъгълът на облегалката не се регулира достатъчно добре. Що се отнася до багажника, то базовият капацитет на автомобила е 478 литра, а максималното товарно пространство може да бъде увеличено (след сгъване на седалките на втория ред) до 1623 литра.

Класическият, прост кокпит все още не е остарял и поради тази причина получава само козметични корекции. В топ версиите най-приятното е наличието на две USB гнезда - едното за пренос на данни, а другото само с функция за зареждане - и 12V гнездо на конзолата пред скоростния лост. Пластмасите, използвани в салона са твърди, но поне са здраво сглобени, без паразитни шумове и пасват добре.

Всички коли, които тествахме, бяха оборудвани с мултимедийната система Media Nav , която е част от стандартното оборудване на версията Prestige. Тя предлага 8-инчов сензорен екран, фабрична навигация и безжична свързаност за Android Auto и Apple CarPlay . За да свържете смартфон с колата, са необходими само няколко секунди, а връзката е стабилна през цялото време, така използването например на Google Maps е без никакво прекъсване.

Интерфейсът е и на български език, но от превода има какво още да се желае. Една стъпка по-ниско в ценовата листа е версията Comfort, която стандартно разполага със системата Media Display с 8-инчов дисплей, цифрово радио DAB, кабелни Android Auto и Apple CarPlay и 6 високоговорителя. В основната версия Access имаме само инсталация за монтиране на радио, а в междинната версия на Essential - Dacia Plug & Music (радио с MP3, USB и Bluetooth).

Двигатели и ходови характеристики

Гамата от налични силови агрегати включва 4 бензинови и 1 дизелов двигател . Веднага попитахме: "Ще видим ли обаче някога хибридна версия в гамата двигатели на Duster?" Представителите на марката отговориха на този въпрос кратко - не, поне не в сегашното поколение. Причината е проста: въвеждането на хибрид би довело до забележимо увеличение на цената на автомобила, а това не са очакванията на клиентите на Dacia.

Както споменахме в началото на статията, получихме автомобили в три различни версии на двигателя за тестване. Започнахме нашето приключение с новата Dacia Duster с най -популярния TCe 100 LPG на нашия пазар. Както и преди фейслифта, това обозначение крие под капака 1.0-литров бензинов двигател с фабрична газова инсталация, който развива 100 к.с.и 170 Нм.

Във версията с АГУ този агрегат с турбокомпресор работи съвместно с 6-степенна ръчна скоростна кутия и мощността се предава на предните колела . Румънците твърдят, че Duster в тази конфигурация ускорява от 0 до 100 км / ч за 13.8 секунди (на LPG) или 15.1 секунди (на бензин) и може да достигне максимална скорост от 168 км/ч (LPG) или 166 км/ч (бензин).

От горните данни става ясно, че тази версия не е най -бързата (потвърждава се и от субективните ни впечатления зад волана), но се изплаща с ниски експлоатационни разходи . По време на фейслифта капацитетът на резервоара за пропан-бутан е увеличен (в момента той е 62 л вместо 42 л), което води до доста висок автономен преход. Голямото предимство на тази инсталация е и пълната интеграция с бордовия компютър на автомобила.

Вторият от тестваните автомобили използва добре познатия бензинов от Mercedes и Renault двигател 1.3 TCe (150 к.с., 250 Нм) , който след фейслифта се предлага с изцяло нова, 6 -степенна EDC автоматична трансмисия с двоен съединител и задвижване на предните колела . Производителността на този вариант е повече от прилична - "сто" се появява на скоростомера за по -малко от 10 секунди (точно - за 9,7 секунди според данните на производителя), а максималната скорост е 199 км/ч .

Трансмисията с двоен съединител EDC е оборудвана с ръчен режим, но на практика от това решение няма нужда. По време движение скоростната кутия плавно сменя предавките, а характеристиките ѝ донякъде напомнят на класически автоматик. Има обаче моменти на колебание, които се усещат при по -динамично шофиране. От друга страна, разходът на гориво се оказа положителната изненада - моментният разход на гориво при 100 км/ч с включен круиз контрола бе приблизително 4.5 л/100 км.

Последният от наличните модели беше оборудван с 1.5-литров турбодизел (115 к.с., 260 Нм), ръчна скоростна кутия и задвижване на четирите колела. Тествахме колата в тази спецификация на офроуд трасе, където бяха потвърдени нашите наблюдения от досегашната версия за един автомобил с доста добро 4×4 задвижване. Dacia Duster със задвижване на четирите колела има независимо окачване отзад (при задвижване на предните колела то е твърд мост).

Както при предишното поколение Duster, късото първо предавателно число може успешно да замени редуктора, а самото 4х4 задвижване има три режима на работа (Auto, 2WD и 4WD Lock). Всъдеходът Dacia може да се похвали и с много добри параметри за офроуд - просветът е 214 мм , ъгъл на подход 30 ° , ъгъл на наклон 21 ° и ъгъл на страничен наклон 33 ° , благодарение на което дори стръмните изкачвания и спускания се преодоляват с лекота.

При шофиране извън пътя актуализираната система за мониторинг също е полезна, предоставяйки много интересна информация. На централния екран можете да виждате страничен наклон (инклинометър), надлъжен ъглов метър за наклон, компас и висотомер. Водачът на Duster може да използва и опционалната система за Multiview камера , която включва изображения от четири камери (предна, задна и две странични), което позволява да наблюдавате непосредствените препятствия около колата, без да се налага да излизате от нея.

Окачването на Dacia Duster е настроено предимно за шофиране по лоши пътища , а не за бързо такова по асфалт. Дългите амортисьори и гумите с висок профил правят пътуването в румънския SUV изненадващо комфортно , дори и по лоша пътна настилка , а ушите на пътниците не чуват никакви смущаващи шумове от шасито. Още едно потвърждение за популярността на Duster у нас предвид лошите ни пътища.

Чувствителният крен в завои с висока скорост възпира динамичното шофиране по криволичещи участъци от пътя, но при поддържане на разумни скорости Duster се държи безопасно и стабилно . Трябва също да се спомене, че по време на фейслифта са променени настройките на електрическия волан , който след превишаване на 70 км/ч се втвърдява малко, увеличавайки прецизността на шофирането.

Цена

Ценовата листа на новата Dacia Duster започва от 32 000 лв с ДДС - толкова трябва да платите за основната (за нашия пазар) версия на Comfort с бензинов двигател 1.0 TCe (100 к.с.), ръчна скоростна кутия, АГУ и предно предаване. Топ вариантите са дизелов 4х4 и бензинов 150 коня също 4х4, който, както вече сме ви разказвали е съвместна разработка на Mercedes и Renault. Именно последният е най-удачния, според нас, вариант за новия Duster. Ето и цялата ценова листа на обновения модел.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 161 гласа.

Свързани новини