Маркетинговата агенция J. D. Power and Associates публикува класация на сервизните центрове с най-качествено обслужване. Рейтингът е съставен след допитване до 91 хил. автомобилисти в САЩ, Канада, Германия, Индия, Индонезия, Япония, Китай, Малайзия и Мексико.
Анкетираните са оценявали качеството на ремонтите в сервизите на различните марки, подробностите в отчета за свършената работа, отношението на персонала, сградите на техническите центрове и сдаването на автомобила.
Абсолютен победител в класацията е Lexus, която заема първо място както сред премиум марките, така и в общото подреждане. Лидер сред масовите брандове е GMC.
Средната оценка за качеството на сервизното обслужване във фирмените технически центрове е 802 от 1 000 възможни точки, а за ремонтите - 768. Частните сервизи получават 754 т. за обслужването и 750 за поправките.
Според статистиката на J. D. Power and Associates средната честота на посещение в сервиз е 2.6 пъти в годината. Три четвърти (77%) от клиентите го правят за техническо обслужване, а останалите 23% - за отстраняване на сериозна повреда. Собствениците на автомобили от премиум марки харчат средно $198 при посещение във фирмените технически центрове, а притежателите на коли от масови марки - $108.
Премиум марки | Точки от 1000 възможни | Масови марки | Точки от 1000 възможни |
Lexus | 862 | GMC | 819 |
Cadillac | 858 | MINI | 810 |
Jaguar | 856 | Buick | 809 |
Acura | 852 | Chevrolet | 806 |
Infiniti | 848 | Volkswagen | 804 |
Audi | 846 | Nissan | 797 |
BMW | 842 | Hyundai | 794 |
Lincoln | 840 | Honda | 792 |
Mercedes-Benz | 832 | Ford | 786 |
Volvo | 830 | Chrysler | 784 |