Маркетинговата агенция J. D. Power and Associates публикува класация на сервизните центрове с най-качествено обслужване. Рейтингът е съставен след допитване до 91 хил. автомобилисти в САЩ, Канада, Германия, Индия, Индонезия, Япония, Китай, Малайзия и Мексико.
Анкетираните са оценявали качеството на ремонтите в сервизите на различните марки, подробностите в отчета за свършената работа, отношението на персонала, сградите на техническите центрове и сдаването на автомобила.
Абсолютен победител в класацията е Lexus, която заема първо място както сред премиум марките, така и в общото подреждане. Лидер сред масовите брандове е GMC.
Средната оценка за качеството на сервизното обслужване във фирмените технически центрове е 802 от 1 000 възможни точки, а за ремонтите - 768. Частните сервизи получават 754 т. за обслужването и 750 за поправките.
Според статистиката на J. D. Power and Associates средната честота на посещение в сервиз е 2.6 пъти в годината. Три четвърти (77%) от клиентите го правят за техническо обслужване, а останалите 23% - за отстраняване на сериозна повреда. Собствениците на автомобили от премиум марки харчат средно $198 при посещение във фирмените технически центрове, а притежателите на коли от масови марки - $108.
Премиум марки | Точки от 1000 възможни | Масови марки | Точки от 1000 възможни |
Lexus | 862 | GMC | 819 |
Cadillac | 858 | MINI | 810 |
Jaguar | 856 | Buick | 809 |
Acura | 852 | Chevrolet | 806 |
Infiniti | 848 | Volkswagen | 804 |
Audi | 846 | Nissan | 797 |
BMW | 842 | Hyundai | 794 |
Lincoln | 840 | Honda | 792 |
Mercedes-Benz | 832 | Ford | 786 |
Volvo | 830 | Chrysler | 784 |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 VW&Mercedes
Коментиран от #3
10:42 15.03.2013
2 Панаьот
Коментиран от #5
10:47 15.03.2013
3 Владимир Павлов
До коментар #1 от "VW&Mercedes":
Това са пари за гориво - за да стигнеш до сервиза....Коментиран от #4
10:48 15.03.2013
4 вход
До коментар #3 от "Владимир Павлов":
Глупости, това е входната такса...11:01 15.03.2013
5 happy
До коментар #2 от "Панаьот":
Е.ати неграмотника,името си неможе да напише,индианецо след гласна се слага Й и О - Панайот ,а след съгласна Ь и О - Ваньо !Научете малко Българския и граматиката - якУ - якО излагации ...
Коментиран от #8
11:06 15.03.2013
6 Countar Strike
Коментиран от #9
11:35 15.03.2013
7 Ягуар
12:04 15.03.2013
8 VW&Mercedes
До коментар #5 от "happy":
Az pisha na latinica ama vij tozi nad teb.Imeto se pishe counter strike a i LeksOs ne sa po dobri ot TEJAKSOS.Vashite imat trabant.Maika s ikratko i mnogo Ubicha da se vozi v Tejaksos aaaa :-0)12:04 15.03.2013
9 лекСОС
До коментар #6 от "Countar Strike":
Майка те ще заУбича да се вози и на моя лекСОС....12:57 15.03.2013
10 Ваньо
13:17 15.03.2013
11 САМО:Mercedes,BMW и VW
18:24 15.03.2013
12 Даскал Грую
19:24 15.03.2013
13 хххххххххххх
23:11 15.03.2013
14 Penev
08:07 16.03.2013
15 hienata
По темата (която е страхотна и полезна) не е лошо да дадем мнение и за нашите родни оторизирани сервизи. Ще започна положително, много съм доволен от сервиза на VW - юг (на околовръсното да Горнобански път) професионално и бързо работят. Опел - Булвария (Люлин до тунела) също. Сега най-лошите (чудя се кой от двата е по-по-най-) Мотопфое на Сливница и Пежо център на Ботевградско. Отношението към клиента е под всякакви норми, лъжат безогледно (относно какво са сменили), некомпетентност от приемчиците. Примери за цяла книга мога да напиша (особено за Мотопфое)
11:08 16.03.2013
16 Бай Сминдух
Давам му 1000 точки!
Смени ми водната помпа за 150 лева с труда!
10:59 19.03.2013
17 прецакан от БМВ сервиз
21:55 19.03.2013