Продажбите на нови автомобили в Норвегия за 2021 година показват, че най-популярната кола с бензинов двигател заема... 38-то място. Експертите пррогнозират, че след шест месеца нито един норвежец няма да купува автомобили с двигатели с вътрешно горене. Норвегия ще спре да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене след април 2022 г. Това съобщава изданието Drive Tribe.
В страната отдавна се говори за възможна забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Статистиката показва, че и сега бензиновите автомобили почти не се купуват. През януари 2017 г. половината от продажбите вече бяха за електрически автомобили и оттогава цифрите непрекъснато растат. Например от януари до август 2021 г. в Норвегия делът на електрическите автомобили и хибридите вече е 91,34% от общия им брой.
От 15 -те най-продавани модела тази година няма нито един автомобил само с ДВГ - в списъка има 14 електрически автомобила и един хибрид. Най-успешният бензинов модел - Volkswagen Tiguan заема 38-то място по продажби в Норвегия от началото на годината.
Експертите смятат, че тази тенденция ще продължи и в бъдеще, така че автомобилите, задвижвани от двигатели с вътрешно горене в страната, скоро просто няма да са от полза за никого. Според техните прогнози през април 2022 г. продажбите на такива модели ще достигнат нула - това е 3 години по-рано от планираното от норвежките власти.
Намаляващата тенденция в интереса на купувачите към автомобили с ДВГ не е чисто норвежка, а в световен мащаб. Правителствата на различни държави и автомобилните производители си поставят различни срокове за изоставяне на автомобили с бензин и дизел.
Например Ford до 2030 г. възнамерява да се откаже от производството на „вредни“ автомобили в Европа. Като цяло през следващите 10 години редица автопроизводители планират напълно да изоставят автомобилите с традиционни бензинови и дизелови двигатели.
През 2025 г. Volvo няма да има автомобили с класически двигатели с вътрешно горене, които ще бъдат заменени с плъгин хибриди и електрически превозни средства. По същото време британската марка Jaguar ще прехвърли всичките си нови модели на електрическа тяга, а през следващите 10-15 години германското Audi планира напълно да премине към производството на електрически автомобили.