Last news in Fakti

29 Септември, 2021 13:30 36 031 122

Само след шест месеца Норвегия казва сбогом на автомобилите с ДВГ

  • норвегия-
  • електромобили-
  • двг
Само след шест месеца Норвегия казва сбогом на автомобилите с ДВГ - 1

Продажбите на нови автомобили в Норвегия за 2021 година показват, че най-популярната кола с бензинов двигател заема... 38-то място. Експертите пррогнозират, че след шест месеца нито един норвежец няма да купува автомобили с двигатели с вътрешно горене. Норвегия ще спре да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене след април 2022 г. Това съобщава изданието Drive Tribe.

В страната отдавна се говори за възможна забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Статистиката показва, че и сега бензиновите автомобили почти не се купуват. През януари 2017 г. половината от продажбите вече бяха за електрически автомобили и оттогава цифрите непрекъснато растат. Например от януари до август 2021 г. в Норвегия делът на електрическите автомобили и хибридите вече е 91,34% от общия им брой.

От 15 -те най-продавани модела тази година няма нито един автомобил само с ДВГ - в списъка има 14 електрически автомобила и един хибрид. Най-успешният бензинов модел - Volkswagen Tiguan заема 38-то място по продажби в Норвегия от началото на годината.

Експертите смятат, че тази тенденция ще продължи и в бъдеще, така че автомобилите, задвижвани от двигатели с вътрешно горене в страната, скоро просто няма да са от полза за никого. Според техните прогнози през април 2022 г. продажбите на такива модели ще достигнат нула - това е 3 години по-рано от планираното от норвежките власти.

Намаляващата тенденция в интереса на купувачите към автомобили с ДВГ не е чисто норвежка, а в световен мащаб. Правителствата на различни държави и автомобилните производители си поставят различни срокове за изоставяне на автомобили с бензин и дизел.

Например Ford до 2030 г. възнамерява да се откаже от производството на „вредни“ автомобили в Европа. Като цяло през следващите 10 години редица автопроизводители планират напълно да изоставят автомобилите с традиционни бензинови и дизелови двигатели.

През 2025 г. Volvo няма да има автомобили с класически двигатели с вътрешно горене, които ще бъдат заменени с плъгин хибриди и електрически превозни средства. По същото време британската марка Jaguar ще прехвърли всичките си нови модели на електрическа тяга, а през следващите 10-15 години германското Audi планира напълно да премине към производството на електрически автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 80 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Иван

    164 47 Отговор
    Глупости!!!!

    Коментиран от #88, #101

  • 2 Читател

    161 36 Отговор
    Някак ми е трудно да го повярвам...

    Коментиран от #89

  • 3 дедо Мраз

    227 36 Отговор
    А когато сняг забръска, какво ще правят те зимъска?

    Коментиран от #37, #90

  • 4 Komapak

    266 23 Отговор
    Всичко е ок ама малко йезуитски да попитам. Като са толкова големи еколози добива на петрол кога спират? Или едното няма нищо общо с другото? 😀

    Коментиран от #6, #13, #19, #91

  • 5 Гошо с Опела

    215 32 Отговор
    Свърши ми Батерията, Аз съм в Норвежката гора...
    Добре че имам Тубичка ... Отивам за 5 литра ток, до най-близкия стълб...

    Коментиран от #7, #92

  • 6 дааа

    116 9 Отговор

    До коментар #4 от "Komapak":

    Петрола ще го правят на маргарин, и всичко е Ок
  • 7 Алф

    62 87 Отговор

    До коментар #5 от "Гошо с Опела":

    Щото като свършиш дизела, гребеш от реката ли?

    Коментиран от #119

  • 8 tyo

    122 10 Отговор
    В същото време увеличават добива на петрол.

    Коментиран от #93

  • 9 Тра-ла-ла

    160 13 Отговор
    Аз не разбрах и макар да се срамувам, ще попитам! След като вече не се купуват и се очакват нулеви продажби до година, за какво им е да ги забраняват?

    Коментиран от #22

  • 10 Kjl

    127 18 Отговор
    Преведено на нашенски, след 20 г няма да карате коли. Това ще е привилегия само на богатите. Айде, норвежците имат бол петрол, водни централи, малко са като население, може и да им се получи, ама за другите ..... няма как.
  • 11 Винкело

    100 11 Отговор
    Хм... А дали има връзка с полудялата цена на електроенергията?
  • 12 Малко информация

    22 29 Отговор
    Новината е от предния месец! Последния месец, само електричките (без хибридите) е над 90 процента!

    Коментиран от #23

  • 13 Амммм

    23 32 Отговор

    До коментар #4 от "Komapak":

    Те произвеждат и много ток. Нямат ли право да го използват?
  • 14 Koi40

    49 71 Отговор
    Като гледам коментарите тук в Бг това ще се случи чак 2390г Важно за нас е да пуши като печка отзад понеже TDI е магическа комбинация :)

    Коментиран от #15, #16, #108

  • 15 гост

    103 21 Отговор

    До коментар #14 от "Koi40":

    Койчо Копчев , това ще се случи 2390та, поради това че мин.заплата у нас е 300 евро.Да ти кажа ли колко е в Норвегия? Няма, прочети си сам с едногънковия мозък.

    Коментиран от #71

  • 16 retgfrt

    54 12 Отговор

    До коментар #14 от "Koi40":

    Нека пуши. То и цигарите пушат ама не ги забраняват. Даже са на всеки ъгъл. Пък иначе излизат разни такива нелепи писания по нета и вестниците. Ама то и Радко трябва да яде и като няма какво смислено да се пише и глупостите стават за запълване на пространството.
  • 17 DrivingPleasure

    142 15 Отговор
    Айде моля Норвегия да не ни я давате за пример - там условията са специфични. А и да не забравяме, че те продават петрол, за да могат да предоставят облекчения на електричарите.

    Всъщност имено Норвегия е най-точния пример за европейско лицемерие - "Ние сме чисти" казват те, но тяхната икономика се гради изцяо на мръсните въглероди, които изнасят.

    Същото е в цяла европа - ние ще сме супер чсти, изнасилвайки европееца, докато в целия свят СО2 емисите летят нагоре. Те всъщност и в Европа нарастат въпреки всчики електрически простотии и милиярдите потрошени за тях, но това е друга тема - тема за малоумието на тия, които ни управляват. Тя целта никога не е била екология, целта е едни половин трилион евраци на година...

    Коментиран от #25

  • 18 Със 200 000 евро годишна заплата

    87 11 Отговор
    И аз ше карам ел кола и ше упреквам другите че са замърсители и вредители
  • 19 Гост

    35 26 Отговор

    До коментар #4 от "Komapak":

    Да те "светна", петрол е нужен не само за гориво.
  • 20 Газобрък

    52 8 Отговор
    Важното е да се продават дизелови агрегати за ток, че пътната помощ какво ще тегли?
  • 21 ФАКТ

    85 13 Отговор
    дали е така или не..не знам и не ме интересува..но едно нещо трябва да защитава народа..свободата на избор..ако норвежците искат да си карат на батерии да си карат.който иска бензин..бензин..дизел и т.н....в крайна сметка за това е демокрацията всеки да има право на избор..а не да ми забраняват това ти и онова ти..при положение че самолети кораби тирове автобуси ..и т.н..всичко е на петрол..а на тях уж колите им пречат....тези лидери вече съвсем взеха да мислят народа за изкуфял....а бе стига вече с глупостите ви..който му се кара батерия да си купува батерия..който иска петрол петрол..не може 50о човека да определят какво иска 500 милиона народ..стига вече с тези глупости..ако толкова ги е грижа за екологията да спрат производството на ядрени оръжия тогава...което е в милиони пъти по вредно...а не 30 човека да стават милиардери на гърба на милиони хора..щото някой решил че има кола на ток..ами то може да се направи и кола на вода да върви...аман от уж много загрижените за планетата."загрижени да станат милионери по бързо"...

    Коментиран от #24, #27, #30

  • 22 гост

    12 63 Отговор

    До коментар #9 от "Тра-ла-ла":

    Защото сега е пожелание , а после ще е задължително !! За такива като тукашните петролопитеци , дето трябва с "тесла" по главата да им се налива мозък , хахаха !!

    Коментиран от #73

  • 23 гост

    11 28 Отговор

    До коментар #12 от "Малко информация":

    Те и преди електричките са над 90 процента !! В статията си го пише , от 15 продадени , 14 електрички и един хибрид !!

    Коментиран от #26

  • 24 Ракета Пейтриът

    14 54 Отговор

    До коментар #21 от "ФАКТ":

    Като каза за избор, Вносен петрол за милиарди ИЛИ наш евтин ток (в Норвегия електричеството се добива предимно от ВЕЦ-ове и е доста по-евтино).

    Бързи, тихи, лесни за каране коли без поддръжка ИЛИ мудни, тракащи дръгели с постоянно обслужване и ремонти.

    Чист въздух, здраве и тишина ИЛИ смог, шум, намален тонус и болести (сърдечно-съдови, белодробни, ракови). Хората си правят избора. Старите хора са казали - на сух кладенец никой за вода не ходи. А ние казваме - токът да не е жена да свърши? Ток има навсякъде. Петролни кладенчета йок. Четете новините за Англия - няма тунджа по бензиностанциите и който няма кола на ток загрява гуменките :D

    Коментиран от #32, #54, #103

  • 25 гост

    17 56 Отговор

    До коментар #17 от "DrivingPleasure":

    Първо приходите от петрол отдаааавна не са най-голямото перо в приходите на Норвегия , за твое най-голямо съжаление !! Дори приходите от държавния инвестиционен фонд са над 2 ПЪТИ повече , другите отделно ! Второ производството на петрол и газ не се намалява по искане на ЕС , щото заедно с Холандия и Англия са единствените производители в ЕС , различни от ушанки и араби , на които не може да се разчита ! Даже непрекъснато ги карат да ги увеличават ! Само Полша иска норвежки газ колкото половината от сегашното производство , дори на по-висока цена от руската ! И трето Норвегия просто е първа , това до 2-3 години ще е положението във ВСИЧКИ държави в ЕС , поне старите ! За някакви си под 4 години дела на електричките от 1 процент в продажбите стана 45-50 , колко им трябва до 100 ?? Само гледай , хахахахха !!

    Коментиран от #34, #55

  • 26 Малко информация

    13 5 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Не! Пише, че най-продаваните 15 коли само 1 е хибрид и другите електрички! Но по-нагоре ти пише, че делът на двете е 91 процента! Информацията е за от началото на годината! Там процентите бяха 78 за електрички и 13 за хибриди и общо 91 процента! Последния месец е над 90 процента само електрически!

    Коментиран от #47

  • 27 гост

    17 57 Отговор

    До коментар #21 от "ФАКТ":

    Е това ви е най-големия петролопитешки проблем !!! Продължавате да си въобразявате , че някой насила ги кара и норвежците и всички останали европейци да се "отказват" , хахахах !!! Абе вденете най-после , че те ИСКАТ да се откажат , не само че искат , ами затова са ИЗБРАЛИ тия , дето въвеждат забраните , за да ги въведат тия забрани , за да не могат една шепа идиоти като вас да пречат на огромното мнозинство нормални хора , които ИСКАТ най-после да не дишат миризливи кюмбета !! И ще го искат със всички средства , включително съд , забрани и избори на политици , които да го НАПРАВЯТ !! И скоро ще го искат и със буквална саморазправа , включително палежи на кюмбета по улиците и съд за собствениците за умишлено увреждане на здравето им !!

    Коментиран от #31, #67, #99, #120

  • 28 Пешо Бедняка

    50 11 Отговор
    И докато норвежците си карат зелените коли - в Китай, Индия и доста други "развити" държави фабриките и централите им на въглища бълват екологично чист черен пушек. И чистия въздух си седи над Норвегия а мръсния над страните замърсители ... явно така си мислят управниците на такива либерално еко джендърски държавици. Без икономически санкции срещу такива държави няма да стане.
  • 29 Риналдю

    18 30 Отговор
    Прогреса не може да бъде спрян.Всички доводи "против",ще се изпарят като утринна мъгла след няколко години,както преди повече от век,са опитвали да препънат първите автомобили.Консерватизма и ретроградното мислене са част от човека,но всяко следващо поколение прегръща технологиите,докато и то не остарее и го смени ново поколение.

    Коментиран от #107

  • 30 гост

    16 49 Отговор

    До коментар #21 от "ФАКТ":

    В ЕС над 70% от населението одобрява , даже не одобрява , а ИСКА СЪС ВСИЧКИ СПОСОБИ да се забрани двг !!!! Вденете го най-после , тия политици са ИЗБРАНИ от ТОВА население затова , за да въведат тия забрани !!!! И ако не ги въведат , ще бъдат сменени още на следващите избори !!! Напротив , точно политиците БАВЯТ забраните и ги отлагат , ако питаш хората 3 от 4 ще кажат още догодина да се забранят !! Европейците не са свикнали да им се нарежда , те ако не искаха , досега тия политици да са паднали десет пъти , ама те ИСКАТ и то бързо !!!! Ей това ви е проблема и спрете да плещите за забрани , това е желанието на ХОРАТА там , не на политиците , тях ако ги питаш , все ще приберат някое милионче от "стогодишните" да се правят на неразбрали , ама няма кой да ги чака !!

    Коментиран от #35, #77

  • 31 Анонимен

    54 11 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Точно насила си ги карат - не пръскай зомбираната си пропаганда . Там така са оскъпили нормалните коли че хората нямат избор и купуват електричките . Това не е собствен избор . И мога да те уверя че 99% от населението биха предпочели да имат автомобил пък бил той и "миризливо кюмбе" отколкото да размахват крачолите пеша каквото ги очаква в светлото ви електрическо бъдеще . Виждаме в момента резултата от другия опорен стълб на зелената измама - очаква ни скъпа и студена зима . Ако клъвнем стръвта и с електромобилите бъдещите зими ще бъдат допълнително и пешеходни . Забравете повишаване на благосъстоянието със зелената тирания - това е регресивна човекомразна догма .

    Коментиран от #85

  • 32 VWandMercedes

    56 10 Отговор

    До коментар #24 от "Ракета Пейтриът":

    Един мощен електромагнитен импулс и край с електричеството, край с криптовалутите и гугъл.Край и с тези "електрички".
    Подготвя се голяма жътва, глобална жътва и то сравнително скоро.Това с вируса само пробват определени поведенчески модели на раята.Глобалните сатанисти подготвят нещо голямо.
    С развитието на технологиите ние обикновенните хора сме бреме за тях, независимо дали си американец или българин.

    Коментиран от #84

  • 33 Малко информация

    8 22 Отговор
    Защо мислите, че държавата също не печели, като субсидира с електрички? Да сте чували за СО2 квотите? Тези квоти се плащат, а когато имаш повече, можеш да продаваш на други държави, като цената им е доста висока! Така, както Тесла си получава пари от замърсителите, така и Норвегия също продава квоти! Колкото повече са електричките, толкова повече квоти остават които държавата може да продава, когато реши! За това държавата се стреми да намали СО2 газовете! Друга стъпка, която се обсъжда и може би, ще се случи е електрифициране на платформите от държавата с ток, а не изгаранято на газ на самата платформа (също за намаляне на СО2)!
  • 34 DrivingPleasure

    43 5 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Мдам... това беше последните години заради ниските цени на петрола, сега особено газта е с рекордни цени и ще се променят нещата.

    И аз повтарям и потретвам - не гледайте Норвегия, тя е специичен случай. 1во тя има "Фонда" натрупан от петрол, никоя друга държава няма подобни приходи. Второ ел. енергията при тях е почти изяло от водни централи.

    Трето се връщаме към първото - благодарение на фонда те не само могат да субсидират чрез различно облекчения ел, но и да си плащат сметките, докато за всяко друго правителство в Европа приходите от акцизи от горивата са много сериозна част от бюджетите - вече има дискусия как тези приходи ще бъдат балансирани при отказ от петрол. Вариантите са или като екстра данък върху електричката или като данък върху електрическата енергия - второто е много опасно, това ще е нов скок на цените на електроенергията като цяло и заради тия кочини ще стоим на тъмно!

    А това че европа ги натискала за още доставки - ами аз какво ти казвам ЛИЦЕМЕРИ! всички се отказвали от ДВГ, но в същото време потреблението на фосилни енергоизточници е на рекордни нива и всъщност откакто тръгнахме да ставаме "зелени" и се хванахме с електричките бълваме повече емисии отколкото ДВГ някога е генерирало!

    Лицемери сте баце и ако това с Кармата работи трябва да си плащате!

    Коментиран от #45, #87

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Малко информация

    19 8 Отговор
    Ще спомена, че в Норвегия както и в други държави, се купува това, което е по-изгодно за бюджета! Електричките се купуват (не, че хората не ги харесват) заради това, че излизат по-евтино! Такава е политиката! И навсякъде е така, хората купуват това което им е изгодно, а политиката трябва да направи ел. колите по-евтини, ако смята да намали замърсяването в градовете. Иначе, ще се купуват единични бройки!

    Коментиран от #39

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 алфонс

    21 7 Отговор
    Дебили сър... дебили
  • 39 Анонимен

    26 7 Отговор

    До коментар #36 от "Малко информация":

    Политиката няма как да направи ел-колите по-евтини , но може да направи другите по-скъпи - което и прави . Естествено това е изцяло за сметка на потребителите . Общо взето приспаните овце сами си гласуват за тези които предлагат да ги стрижат повече .

    Коментиран от #40, #41, #56

  • 40 Малко информация

    11 8 Отговор

    До коментар #39 от "Анонимен":

    Колите в Норвегия (ДВГ) винаги са имали единичен данък (един вид мито) когато се внасят в Норвегия! Този данък през годините, даже е намалян за да се стимулира покупката на нови коли, заради екологичните норми. При електрическите коли, не се начислява такъв данък (но и държавата не плаща нищо)! За това, цената се изравнява! Когато се допълнят скъпия бензин (срещу евтиния ток), скъпото ползване на пътищата в градовете (срещу по-евтиното за електрическите) и т. н. разбираш защо минават на електрички! И това е политика! Така, както други държави например решават да субсидират!

    Коментиран от #44

  • 41 Малко информация

    10 10 Отговор

    До коментар #39 от "Анонимен":

    Нима политиката не прави електричките по-евтини в Румъния, като дава субсидия при покупка? Колко излиза, колата за собственика? Нали това решават политиците? Нали това е политика?
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Човек

    28 2 Отговор
    Никъде не са казали в статията обачв,защо аджиба норвежците купуват ел коли?
    Защото вдигнаха адски таксите!
    4 крони за преминаване с ел кола в рамките на 1 час,без значение прек колко камери и пункта.
    С двигател е 29 кр.
    В ръш тайм ,определени часове е по-скъпо е двойно.
    8 крони за ел кола,45 крони за двигател.
    Ако ползваш колата за работа както аз правя,отиват поне 2500 кр на месец ако си с дизел или бензин.
    Отделно хилядарка горе долу на месец за гориво.
    За 3500 на месец си взимал ел кола месечно към банките или чрез рефинансиране и пътни такси плащаш веднъж на три месеца за бог да прости.И караш ново!
    Отделно ел колите нямат мито за внос и годишен данък не се плаща
    На половин цена паркинг и фериботи.
    Караш в лентата на таксита и автобуси също.
    Аз също замених Опел Мерива дизелак за Киа соул.
    Поздрави от Норвегия.
    Тук в града в който живея вече са над 30 процента ел колите.
    Няма друга алтернатива пред зверските такси.
    А с двигател слес края на гаранцията в сервиз да не влизаш.
    По-добре да я засилиш за скрап ако в съединител за смяна или нещо по двигателя.

    Коментиран от #66

  • 44 Човек

    7 22 Отговор

    До коментар #40 от "Малко информация":

    Тук са освободени ел колите от годишен данък и данък за внос.
    Това е субсидирането.Плюс по-ниски такси за преминаване по пътищата в десетки пъти.
    Ако ще давам по 3 до 4 000 кр на месец за дизелак за такси и гориво,ами ел колата пак толкова ще давам към банката да изплащам ел.
    Както и направих.
    Стана прекалено скъпа да се подържа и да и плащам таксите,а беше и над 10 годишна.
    Ако беше изплакал съединителя например,струва 30 000 кр с работата и частите тук в сервиз.
    Че то моята старата струваше тогава около 45 000.
    Просто забрави!
    И масла,филтри,смяна и само пари ти излизат тук от джоба за ремонти.
    Поляци да ти правят,забрави.На черно.
    После реки течат от двигатели след такива майстори.
    Имам познати които се напатиха.
    Ел колите са бъдсщещето.

    Коментиран от #46

  • 45 Човек

    14 19 Отговор

    До коментар #34 от "DrivingPleasure":

    Ела покарай дизелак пушилка тук нез еуро 5 стандарт и ще видиш колко ще платиш на месец за такси и данъка годишния колко ще ти е!
    Аз наскоро махнах 10 годишен дизелак.
    Бензин или хибрид не са алтернатива тук.
    Пак плащащ всичко на 100 пр,макар че хибрида има батерия.
    Щом има двигател,плащаш яки такси и всичко на макс.
    Трябва да започва с Е на номера ,за да ти е на сметка.
    Бензина в момента е 20 кр почти за литър ,а дизела към 19 кр.
    Никога не е бил толкова скъп.Не е случайно.
    А газим в Норвегия в петрол.
    Аз съм със Киа Соул с 500 км пробег батерия,и ме боли фара.
    Ако искат и 30 крони на литър да го направят бензина.
    Тикат с гестаповски методи масово всички да минат на ел.
    И с ваксинацията беше яростна пропаганда.
    Ваксинирах се,каквото такова.

    Коментиран от #70

  • 46 Малко информация

    19 1 Отговор

    До коментар #44 от "Човек":

    Виждам, че си запознат, но имаш малко грешка! Електрическите коли от тази година плащат пътен данък, като на мотоциклети! Почти 2 хиляди крони годишен! Не го получаваш на отделна сметка, защото се плаща със застраховката в обща сметка! Другото е така, както го пишеш!

    Коментиран от #48, #51

  • 47 Човек

    12 4 Отговор

    До коментар #26 от "Малко информация":

    Така е,потвърждавам.
    8 или 9 от 10 които сменят кола купуват ел.
    Аз съм един от тях.
  • 48 Човек

    12 11 Отговор

    До коментар #46 от "Малко информация":

    Живея в Норвегия.Дори и да е така,повече на ръчка не искам да се кача.В тези кръгови тук е лудница.И задръстванията.
    Друго си е автомата.
    Те така скриха и годишния данък от 3-4000 крони за лиценз за телевизията,след много протести и бунтове.
    Пак го плащаш,ама ти го разбиват тук там.
    Няма измъкване тук.
    Ама поне да е по-чистичко,по-модерно и по-евтино и удобною

    Коментиран от #50, #94, #115

  • 49 Човек

    23 3 Отговор
    Норвежеца е убеден че трябва да плаща високи данъци,за да била добра държавата.А всички им дай само гратис неща и такс фри.
    Едно говорим,второ мислим,трето правим.
    Може би един ден ще им зацепи чипа колко е бил прав Брейвик,ама ще е късно.
    Ще са повелители на падишаха.
    Като гледам нямат никаква неприязън или съпротива че ги асимилират.
    Да си хване детето пътя ми,пък след пенсия някъде на топло.И по неоживено.
  • 50 Малко информация

    14 1 Отговор

    До коментар #48 от "Човек":

    Лиценза за телевизията си го удържат от данъците. Ти пак го плащаш, но не ти идва на фактура!

    Коментиран от #52

  • 51 Човек

    19 2 Отговор

    До коментар #46 от "Малко информация":

    А иначе бяха обещали че няма да има пътни такси,както и данък годишен.
    Първо направиха паркингите платени за ел.
    После почнаха поетапно другото.
    Алчни коопелдаци са,казвам ти.
    Ама нищо оттатък няма да занесат.

    Коментиран от #53

  • 52 Човек

    8 3 Отговор

    До коментар #50 от "Малко информация":

    Да,така е.
    Ши..бания НРК лиценз
  • 53 Малко информация

    13 1 Отговор

    До коментар #51 от "Човек":

    Виж сега. Бяха обещали да не барат нищо, докато електричките станат 50 хиляди! В момента са почти 400 хиляди електрически и много малко неща са премахнати за тях! Така, че мисля си изпълниха обещаното! А и вече, започна да си става изгодно с голям избор за електричка. Така, че мисля не са излъгали! Сега, ще влиза и данък за електричките над 600 хиляди крони! Но е нормално, да започнат да връщат по малко неща, така е!
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Субсидии

    15 8 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    И какви са най-големите приходи на Норвегия??? Точно газта е най-големият приход и всичките им субсидии идват от този фонд който пък се пълни от газта. А много скоро Норвецците ще разберат как сами си режат клона, субсидиите са до време.
  • 56 Цени

    13 8 Отговор

    До коментар #39 от "Анонимен":

    Напротив има как. Няма мито за внос, няма пътен данък, имат субсидия, не плащат в зоните за паркиране, някъде тока е безплатен. И всичко това заради парите от петрола. Да са живи и здрави само чакайте да умре ДВГ да видите дали всичко ще се запази така. И тогава ще се види кое колко струва.

    Коментиран от #57

  • 57 Малко информация

    13 1 Отговор

    До коментар #56 от "Цени":

    А виж сега истината! Имат пътен данък, нямат субсидия и плащат за паркинг!

    Коментиран от #58

  • 58 Цени

    4 9 Отговор

    До коментар #57 от "Малко информация":

    Я пак прочети. Навсякъде пише че не плащат пътен данък, намаление за тол такси и за ферибот и намаление за паркинг. Наред с другите превилегии. И всичко това в благодарение на петрла и газта.

    Коментиран от #59, #60

  • 59 Малко информация

    12 2 Отговор

    До коментар #58 от "Цени":

    Мислиш ли, че тези където пишат текста, знаят по-добре от мен? Плащат пътен данък, другите неща са намалени! Пътния данък се плаща от тази година!
  • 60 Малко информация

    7 6 Отговор

    До коментар #58 от "Цени":

    И защо трябва да е благодарение само на петрола и газта? И Русия има петрол и газ, там защо нямат такива субсидии? И защо не развиват нещата за електрички?

    Коментиран от #61

  • 61 Цени

    19 6 Отговор

    До коментар #60 от "Малко информация":

    Защото това са много пари, които норвежците имат в благодарение на него. България защо не дава субсидии., щото няма пари. Норвегия има мултимилиарден фонд от петрола и го използва за субсидии. Плюс тока им е от ВЕЦ. Само погледни каква е цената на тока на свободният пазр в Европа и това без допълнителни такси. А реално бвнзина трябва да е около 60 цента всичко друго е данъци и такси. Живи и здрави да са, когато никой не ползва газта им тогава пак ще си говорим къде е Норвегия. Те и Арабите богати ама без петрол щяха да си останат камилари.

    Коментиран от #62

  • 62 Малко информация

    6 6 Отговор

    До коментар #61 от "Цени":

    Ти пак не си разбрал. Субсидии не се дават! Държавата не плаща за електричките, не плаща! Фонда не се използва за това, а и правителствата нямат право да взимат много пари от фонда! Нямат право, закон! Много малко пари от фонда се ползват! А от къде имат пари шведите, като нямат нефт? Или датчаните? Или финландците? Норвегия строи най-големите ветрогенератори в океана и пак, ще продава мощности за Европа! Няма да е нефт, а ще е водород, ток и газ! А нефт, ще се ползва още няколко години и те отдавна се подготвят, да се прехвърлят на други мощности.

    Коментиран от #63

  • 63 Цена

    13 5 Отговор

    До коментар #62 от "Малко информация":

    Тези ветрогенератори нали ги видяхме колко работят и с каква мощност. Всички се опариха от тези зелени сделку. Иначе да не вземаш ДДС, да не плащаш данък, всичко да ти е намалено малко ли е. И да доиш другите смо щото колата им има ДВГ. Широко им е около врата сега, но скоро друга оесен ще запеят.

    Коментиран от #65

  • 64 lksajdlfv

    17 3 Отговор
    Те изпомпиха де що петрол има в Северно море, сега ще спират колите с ДВГ. Смях в залата. Нека да вурнат и петрола обратно под земята
  • 65 Малко информация

    4 11 Отговор

    До коментар #63 от "Цена":

    Къде си видял и какво за ветрогенераторите в Норвегия?
  • 66 Крум

    30 4 Отговор

    До коментар #43 от "Човек":

    На това му се казва демокрация в действие! Лъжат че норвежците избират електричките, трябва да се каже ,че ги принуждават! И най лошото е,че когато станат само ел коли....всички такси които сега са за ДВГ колите,ще се прехвърлят към електрическите!

    Коментиран от #96

  • 67 Крум

    21 4 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Само почакай да станат само електрички,да видиш с какво такси и данъци ще те бръснат
  • 68 ивелин

    14 3 Отговор
    Норвегия ли ще определи бъдещето- Кои коли ще бъдат ще бъдат купувани тя е като капка в морето.
  • 69 Баш Бащицата

    10 3 Отговор
    Ние ще караме и заради тях! Да бъдат спокойни.
  • 70 Притежател

    6 4 Отговор

    До коментар #45 от "Човек":

    Това с ваксинацията ми мяза на доброволно скачане в пропастта. Да си говорят каквото искат, дреме ми за пропагандата или мнението им.
  • 71 Vse taq

    10 5 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Добре де, вие с многогънковите мозъци не се ли замисляте, че за да имате високи заплати трябва образовано и амбициозно население с желание да се развива и да постига, а не само да люпи семки и да плюе в интернет.

    Коментиран от #81, #106

  • 72 В.В.П.

    5 1 Отговор
    Всичко е наобратно ..!!.Както Тойота приус ,остана само до такси.и дотам
  • 73 Display

    6 3 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Ако не си беше падал на главата като малък, щеше да мислиш рационално във всеки един момент...........
  • 74 СЛОНА

    10 5 Отговор
    ТОВА Е КАТО ДА СИ СМЕНИШ НАФТОВАТА ПЕЧКА С КЛИМАТИК!!?...
  • 75 СЛОНА

    3 1 Отговор
    ВЪВ ВИДИН ИМА ТАКАВА ПРОГРАМА ОТ ЕС С ТАЗИ РАЗЛИКА ,ЧЕ КЛИМАТИКА Е БЕЗПЛАТЕН...
  • 76 Скилу

    12 5 Отговор
    В Норвегия в по-малките градове вече е трудно да намериш бензиностанция. Масово затварят и се налага да се презапасяваш с бензин за да не ходиш на 100км. да зареждаш. Разни фермери и транспортни фирми минават на собствени цистерни, а двигателно масло се купува само по интернет, или се заявява в сервиза седмица предварително. Сервизите също масово затварят, защото ел. автомобилите почти нямат поддръжка, а и монтьорите не им разбират. Като се счупи електрокара, или се сменя целият модул елементарно, или е работа за програмист в офис.
  • 77 Грета Тунберг

    12 3 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    С тия цени на тока електрическа кола излиза скъпо.Как зареждаш Теслата на тези цени, скъпи?
  • 78 ганьо балкански

    13 8 Отговор
    Язък, как така ще спират да купуват кори с ДВГ! От къде ще купуваме изгнили таралясници, на които да им махаме филтрите и катализаторите за да тровим докато си търкаляме мързеливия задник сами в колата 5км до работа и обратно?!
  • 79 ОБЕКТИВЕН

    10 2 Отговор
    ДЕ ФАКТО И ТЕЗИ ЩЕ СИ ГРЪМНАТ В ДЯСНОТО ХОДИЛО ,КАТО ИНГИЛИЗИТЕ ,АНГЛОСАКСОНСКО ХАРАКИРИ.
  • 80 Селяк

    19 11 Отговор
    Чудя се кой умник втълпи на хората, че електрическите коли са най-чистите, като при производството на технит е батерии който са за еднократна употреба, като се изхабят и отиват в коша, се замърсява атмосферата в пъти повече от което и да е друго производство?! Да не говорим, че какво ще се правят тези батерии после?! Нито могат да бъдат рециклирани нито нищо! Аз лично смятам, че бъдещето е във водородните коли! Но все пак парите са в батерийте за момента и там най-много пари се печелят! А Норвегия - там са без коментар!

    Коментиран от #82, #95

  • 81 Селяк

    6 5 Отговор

    До коментар #71 от "Vse taq":

    Е те всички милионери са с образование! И ти каза нещо! Няма един успял който да е завършил висше! Важно е да имаш правилно самосъзнание и цел - това го няма в България, или ако го имам са малък процент от населението! Не случайно Мъск беше казал, че нарко босовете знаят как да въртят бизнес по-добре от онези завършили бизнес в университетите!
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Тен

    8 5 Отговор
    Карат ФордРаптор плоловин Норвегия ама купували ел коли!За кокошарници!
  • 84 Ракета Пейтриът

    9 6 Отговор

    До коментар #32 от "VWandMercedes":

    Съгласен съм за биологичната маса, обаче я ми кажи коя точно от колите по улиците ще върви след EMP? С по 40 електронни модула вътре? Щото аз като гледам, Жигули и Москвичи не виждам. Ще дишам аз л.на всеки ден, видите ли, да не било ударело мощно EMP отнякъде си. Дрън-дрън ярина. Умният човек не си хвърля енциклопедиите и има подготвен багаж и план за оцеляване. Колата ще ти е последното МПС при масови безредици, вервай ми! Виж с колело можеш да оцелееш. Затова поддържай форма.
  • 85 3-фазния

    5 7 Отговор

    До коментар #31 от "Анонимен":

    Това че СМОГ-ът ви е спрял умствено и викате на другите джендъри, при положение, че се дупите през ден на бензиностанцията, слабо ме интересува. НЯКОГА в историята да е спряло да се върти земното кълбо, само щото някой си бил свикнал с нещо? НИКОГА И НИКЪДЕ! Времето на изкопаемите брички свърши. Прочетете пак малко по-нагоре. Както си свикнал, така и ще отвикнеш!
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 3-фазния

    6 11 Отговор

    До коментар #34 от "DrivingPleasure":

    Работи, баце, и сметката ще я плащате вие, другарите водачи, дето сте си повервали, че тр да ходите за цигари с дръгела и че за да си возите дебелия г.з жени, деца, старци и всичко живо трябва да ви диша л.ната. Вие, а не политиците, понеже те не ви спират бракуваните брички, за да не останат без електорат и да спре хранилката. За 24 часа ще затворят 95% от ГТП пунктовете, а на останалите минаването ще е като TUV в Германия, не, ами тюв-а ще ви се види като разходка в парка, баце. И НЕ, не е рожденно право да имаш кола. Никой не се ражда със седалка, залепена за г.за!
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 robi

    6 2 Отговор

    До коментар #48 от "Човек":

    и мрчно, ветровитои студено,Все едно живееш в развален хладилник-дори лампичката не светва :))))
  • 95 Тра-ла-ла

    16 3 Отговор

    До коментар #80 от "Селяк":

    Екологията е мръсна работа. Това е геополитика маскирана като спасяване на планетата, на по- ниско ниво политика за контрол на населението с предлог опазване на околната среда. Това е лукавия начин на действие на новия световен ред. ,,В името на вашето здраве и за доброто на планетата" Хайде сега заедно да бъде отговорни и да спасим света! 🖖😂😂😂
  • 96 Тра-ла-ла

    10 3 Отговор

    До коментар #66 от "Крум":

    Естествено, че е така! Започнах да пиша,, че никой не се заблуждава, но май не е така! Има много хора, които искрено вярват , че по този начин човечеството се развива , това е бъдещето и други подобни простотии надявайки с радост робския хомот не разбирайки измамата!
  • 97 Костова

    8 3 Отговор
    Остана и да изобретят Перпетум мобиле или да открият някой друг евтин източник на електричество. Защото със слънчеви батерии и вятърни перки не става да се произведе толкова електричество, че да захранва всички автомобили в Европа. В Германия се отказват от въглищата и атомните електроцентрали.

    Коментиран от #98

  • 98 Хахахаха

    2 6 Отговор

    До коментар #97 от "Костова":

    А ти как го изчисли, че не може? На пръсти ли?
  • 99 Максим

    8 3 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Не е лошо да се замислиш откъде ще идва електричеството и колко ще струват батериите (суровината да тях също не е неизчерпаема) ако всички автомобили минат на такова зареждане . Защото традиционните цикли за ел. производство не са никак чисти. Някои хора имат лоша памет и вече забравиха какво се случи в Тексас тази зима, колко народ изпозамръзна заради вятърната енергия.
  • 100 Гост

    6 2 Отговор
    А Самолетите кога?
  • 101 незнайко

    2 9 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Иван":

    Съвсем не са глупости ! Както смениха телевизорите така ще се сменят и колите ! Още не са барнали моторите но и тях ще сменят . ДВГ ще остане може би само на корабите . Вече се говори и за малки електрически самолети . Да му мислят в Саудитска Арабия където са свикнали да печелят от природните богатства !!!
  • 102 Гочо

    2 3 Отговор
    И ние ако имаме стандарта на Норвегия и ние ще кажем Сбогом....ама ще липсва тръпката....
  • 103 Бла

    8 1 Отговор

    До коментар #24 от "Ракета Пейтриът":

    А четейки новини, видя ли как нямат право да зареждат( тези на ток говорим) от еди колко си, до еди колко си :? Мисля беше от 18 до 8 сутрин. Защо ? Защото не издържа мрежата и са чао :). Ама иначе пишем за новини и се смеем :)
  • 104 Костова

    4 5 Отговор
    Западните страна са за слънчево и вятърно бъдеще. А Русия активно развива атомната си енергетика. Познайте коя държава ще понесе по-малко загуби и кризи в икономиката си, ако изригне един средно мощен вулкан? Това периодично се случва в историята на Земята, после следват мини ледникови периоди След един такъв замръзва и Босфора. Събитието е отразено в картина на Айвазовски
  • 105 auuuuspuh

    5 5 Отговор
    Да се върнат към дървените си лодки тия ненормални викинги!
  • 106 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #71 от "Vse taq":

    Въпроса не е до гънките,а до тъпия коментар на онзи. TDI било радост и мечта за българина... При такова ниво на заплащане,как да се смени автопарка? Няма как да стане. Аз не карам дизел,нито бензин.Карам нова Т.....а хибрид, за България това е удачно за момента.И достатъчно съм се изучил за мога да осребря знанията си дори и в България.
  • 107 Да бе!

    3 2 Отговор

    До коментар #29 от "Риналдю":

    Не е прогрес и просто няма да стане така! Ще се разбере!
  • 108 Хахахах

    2 4 Отговор

    До коментар #14 от "Koi40":

    Споко и на нашите кратуни ще им дойде акълът. Просто в един момент като отидеш на "бензиностанцията" с ДВГ ще те погледнат и ще те попитат, че вече не е бензионостация а станция за зареждане с електричество. Просто няма откъде да зареждаш бензинец и толкоз. Всичко свършва с ДВГ, просто някои кратуни все още им е трудно да го повярват. Производството на ДВГ спира през 2025-2030 г. Тъй то....Ако щеш, в противен случай ходи ПЕШ :)
  • 109 васик атанасова

    4 2 Отговор
    хората взимат по 5 6 000 евро заплати там

    Коментиран от #111, #114

  • 110 Оня

    4 3 Отговор
    Най-скъпото в производството на ток е съхраняването на излишния ток! И в момента в бг огромния разход е в излишната енергия. А при възобновяеми източници този проблем е още по-голям. Ама за тези неща се иска определен капацитет , а не е за форумни кратуни.

    Коментиран от #113

  • 111 Оня

    4 3 Отговор

    До коментар #109 от "васик атанасова":

    Стани шеф и давай такива заплати!!! Кво ти пречи ?
  • 112 Миро

    4 3 Отговор
    Не съм бил в Норвегия и нямам идея кое как е а и не ме интересува изобщо. Но като чета статията и коментарите оставам с впечатлението че това е една много смотана държава със забрани,закони,закончета,ограничения,рестрикции,правила и какви ли не идиотизми. Богата държава наистина но то не са само парите в живота. Тормоз и ограничения. Е това живот ли ?! Това можеш това не можеш. Целия ЕС /те тия не са 100 процента членове на ЕС и са с особен статут/ е само рестрикции. Тоталитарна система. От един затвор в друг затвор. Искаш кола и си карай каквото искаш. Те тези простотии европейски няма да завършат добре. Това мачкане на хората е до време.

    Коментиран от #116

  • 113 Миро

    3 3 Отговор

    До коментар #110 от "Оня":

    Ми да затворим АЕЦ Козлодуй и да решим проблема с излишъка на ток. Ток не ни трябва изобщо. Коли не ни трябват,ваксини не ни трябват и т н. След 10 г ток няма и да има и ще сме на режим.
  • 114 Потурко

    3 1 Отговор

    До коментар #109 от "васик атанасова":

    И от тях прекия данък около 50%, а като махнеш и непрекия и ти остава едно нищо! Фашистки държави са скандинавието!
  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Сравнение

    5 0 Отговор

    До коментар #112 от "Миро":

    Норвегия не е част от ЕС. Иначе хората имат много нефт, много вода и са малко на брой. Освен това държавста изглежда голяма но наистима обитаемата територия е колкото БГ. Няна ка да сравнявате БГ с Норвегия.
  • 117 Чернокож китаец

    2 2 Отговор
    и какво стана сега, седаш в пералнята и газ
  • 118 Бай Ху (By Who)

    2 0 Отговор
    И аз искам електричка и от време на време минавам към Горубляне, но още нема нов внос, че в Германия още немало 10годишни на по 200000 км. Нищо, ще почакам некоя и друга година.
  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 Лошо ли ти е?

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Профан
  • 121 Ехааа

    2 0 Отговор
    Колкото по на север толкова по студено! Нещо не ми се връзва сметката. Колко енергия ще е необходима за затопляне на купето? Няма го горещият ДВГ да те топли. Тая батерийка май много бързичко ще се изпразни!

    Коментиран от #122

  • 122 знаещия

    0 0 Отговор

    До коментар #121 от "Ехааа":

    те батериййте се загряват - особенно при голяма консумация - чак и експлоадират. Ама нали сме си умни да се изкажем я.....