Volvo Car обяви намерението си да проведе IPO (initial public offering, или първично публично предлагане) на борсата в Стокхолм на 4 октомври и разкри подробните си планове на 18 октомври. ще припомним, че автомобилният производител произвежда само леки коли, докато търговските превозни средства, камиони, автобуси с марката Volvo се произвеждат от Volvo Group от 1999 г. Производителят на леки автомобили беше отделен от Volvo Group през 1999 г. и продаден първо на Ford Motor, а след това, през 2010 г., на китайската Zhejiang Geely Holding Group.
Volvo Car да започна да приема заявки от инвеститори на 19 октомври, а първата търговия с акции ще се проведе на 28 октомври. В началото на октомври The Wall Street Journal (WSJ) съобщи, позовавайки се на експерти, че стойността на Volvo Car е$25 млрд. Самата Volvo Car определили по-нисък диапазон от $18,84 - 23,11 млрд. и възнамерява да събере около $3 млрд. Дори в долния край на този диапазон, компанията е станала десетократно по-скъпа за 11 години. Zhejiang Geely я купи за 1.8 милиарда долара.
Настоящият главен изпълнителен директор на Volvo Car, Хакан Самуелсон, е определен от Financial Times (FT) като основна фигура за възраждането на автомобилния производител. Британското автомобилно списание Autocar още миналата година отбеляза: „Не е преувеличено да се каже, че Самуелсон направи чудо във Volvo, откакто пое поста главен изпълнителен директор през 2012 година.“
Както отбелязва The Wall Street Journal, повечето световни автомобилни гиганти търгуват с 4-6 пъти годишната им печалба. Например BMW, един от преките конкуренти на Volvo Car, търгува с пет пъти годишната си печалба. А Volvo Car, оказва се, разчита на оценка 7-9 пъти по-висока от печалбата. Дали тази стратегия ще проработи, предстои да видим.