25 Октомври, 2021 11:56 5 767 9

Как Volvo поскъпна десетократно

  • volvo-
  • акции
Как Volvo поскъпна десетократно - 1
Снимка: Shutterstock

Volvo Car обяви намерението си да проведе IPO (initial public offering, или първично публично предлагане) на борсата в Стокхолм на 4 октомври и разкри подробните си планове на 18 октомври. ще припомним, че автомобилният производител произвежда само леки коли, докато търговските превозни средства, камиони, автобуси с марката Volvo се произвеждат от Volvo Group от 1999 г. Производителят на леки автомобили беше отделен от Volvo Group през 1999 г. и продаден първо на Ford Motor, а след това, през 2010 г., на китайската Zhejiang Geely Holding Group.

Volvo Car да започна да приема заявки от инвеститори на 19 октомври, а първата търговия с акции ще се проведе на 28 октомври. В началото на октомври The Wall Street Journal (WSJ) съобщи, позовавайки се на експерти, че стойността на Volvo Car е$25 млрд. Самата Volvo Car определили по-нисък диапазон от $18,84 - 23,11 млрд. и възнамерява да събере около $3 млрд. Дори в долния край на този диапазон, компанията е станала десетократно по-скъпа за 11 години. Zhejiang Geely я купи за 1.8 милиарда долара.

Настоящият главен изпълнителен директор на Volvo Car, Хакан Самуелсон, е определен от Financial Times (FT) като основна фигура за възраждането на автомобилния производител. Британското автомобилно списание Autocar още миналата година отбеляза: „Не е преувеличено да се каже, че Самуелсон направи чудо във Volvo, откакто пое поста главен изпълнителен директор през 2012 година.“

Както отбелязва The Wall Street Journal, повечето световни автомобилни гиганти търгуват с 4-6 пъти годишната им печалба. Например BMW, един от преките конкуренти на Volvo Car, търгува с пет пъти годишната си печалба. А Volvo Car, оказва се, разчита на оценка 7-9 пъти по-висока от печалбата. Дали тази стратегия ще проработи, предстои да видим.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Е кой ще ви го купи бе?!

    11 6 Отговор
    Вие съвсем изпушихте,шведски "дрогари"..

    Коментиран от #4

  • 2 Дърт Вейдър

    10 12 Отговор
    Волво може да купи само незапознат!
  • 3 Много звучи

    8 7 Отговор
    Докато не се погледне Тесла за сравнение. Zhejiang Geely купи volvo за 1.8 милиарда долара. Приблизително по същото време Тесла излезе на борсата и пазарната и капитализация беше 226 милиона долара. Тоест Тесла тогава е струвала осем пъти по-малко от volvo. Днес volvo се хвалят, че вече струват 25 милиарда, а Тесла в същото време вече струва 900 милиарда. Тоест 36 пъти повече от volvo.

    Любопитното е, че в четвъртък сутринта е струвала 855 милиарда, а в петък вече 900 милиарда. Тоест само за един ден пазарната капитализация на Тесла е пораснала с 45 милиарда почти два пъти отколкото цялата пазарна капитализация на volvo. Сега разбирате ли защо всички автомобилни компании се страхуват от Тесла? Вече освен с ноу-хау за електромобили, батерии, зарядни станции, батерии за съхранение на енергия и фотоволтаици имат и практически неограничен финансов ресурс. А всички тези неща им липсват на останалите.
  • 4 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Е кой ще ви го купи бе?!":

    Никой няма да го купи , това е номера !! Ще си купят акции от него , което им носи свежи пари , но контролния пакет си остава за сегашния собственик !
  • 5 Радостта от живота и Волво.

    16 6 Отговор
    Волво вече не е на досегашният собственик от септември.
    Превъзходни машини са.
    Не случайно толкова им се вдигна цената.
    Чудното е,че и в България се купуват-при толкова много прост народ.
    Живея в Германия-пълно е с Волво.
    Радост за очите.
    Аз съм шофьор и минавам по над 250 км.градско със служ.кола.
    Но като се прибера само си търся повод да подкарам Волвака.
    Спасяването на човешки живот-първостепенно в колите и най-вече Волво!

    Коментиран от #6, #7, #9

  • 6 Volvo for life

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Радостта от живота и Волво.":

    Така е, българина не е пораснал достатъчно за Волво.
  • 7 Volvo for life

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Радостта от живота и Волво.":

    Така е, българина не е пораснал достатъчно за Волво.
  • 8 така е

    4 1 Отговор
    Успя някакъв архаичен маркетинг и реклама да създадат имидж на здрава кола.Нищо по-различно като сигурност при удар от повечето конкурентни лимузини в наши дни.
    Детството ми мина с 3 бр. Волво-Амазон и 144 в мрачния соц.В онези години се крие мита за здравината на марката.
    Тогава имаха предимство при удар сравнено с Рено например.
    Другите не спят.МБ 123 беше кола от друга планета.Но митовете за Волво ,че има надпис ,че ще те надживее и прочие абсурдни глупости се помнят още.
  • 9 Потурко

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "Радостта от живота и Волво.":

    Искрено ме разсмя снабдителю! Скоро Не бях чел по-голяма романтична глупост и то от автомобилен профан!