Volvo Car обяви намерението си да проведе IPO (initial public offering, или първично публично предлагане) на борсата в Стокхолм на 4 октомври и разкри подробните си планове на 18 октомври. ще припомним, че автомобилният производител произвежда само леки коли, докато търговските превозни средства, камиони, автобуси с марката Volvo се произвеждат от Volvo Group от 1999 г. Производителят на леки автомобили беше отделен от Volvo Group през 1999 г. и продаден първо на Ford Motor, а след това, през 2010 г., на китайската Zhejiang Geely Holding Group.
Volvo Car да започна да приема заявки от инвеститори на 19 октомври, а първата търговия с акции ще се проведе на 28 октомври. В началото на октомври The Wall Street Journal (WSJ) съобщи, позовавайки се на експерти, че стойността на Volvo Car е$25 млрд. Самата Volvo Car определили по-нисък диапазон от $18,84 - 23,11 млрд. и възнамерява да събере около $3 млрд. Дори в долния край на този диапазон, компанията е станала десетократно по-скъпа за 11 години. Zhejiang Geely я купи за 1.8 милиарда долара.
Настоящият главен изпълнителен директор на Volvo Car, Хакан Самуелсон, е определен от Financial Times (FT) като основна фигура за възраждането на автомобилния производител. Британското автомобилно списание Autocar още миналата година отбеляза: „Не е преувеличено да се каже, че Самуелсон направи чудо във Volvo, откакто пое поста главен изпълнителен директор през 2012 година.“
Както отбелязва The Wall Street Journal, повечето световни автомобилни гиганти търгуват с 4-6 пъти годишната им печалба. Например BMW, един от преките конкуренти на Volvo Car, търгува с пет пъти годишната си печалба. А Volvo Car, оказва се, разчита на оценка 7-9 пъти по-висока от печалбата. Дали тази стратегия ще проработи, предстои да видим.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Е кой ще ви го купи бе?!
Коментиран от #4
12:09 25.10.2021
2 Дърт Вейдър
12:14 25.10.2021
3 Много звучи
Любопитното е, че в четвъртък сутринта е струвала 855 милиарда, а в петък вече 900 милиарда. Тоест само за един ден пазарната капитализация на Тесла е пораснала с 45 милиарда почти два пъти отколкото цялата пазарна капитализация на volvo. Сега разбирате ли защо всички автомобилни компании се страхуват от Тесла? Вече освен с ноу-хау за електромобили, батерии, зарядни станции, батерии за съхранение на енергия и фотоволтаици имат и практически неограничен финансов ресурс. А всички тези неща им липсват на останалите.
13:15 25.10.2021
4 гост
До коментар #1 от "Е кой ще ви го купи бе?!":
Никой няма да го купи , това е номера !! Ще си купят акции от него , което им носи свежи пари , но контролния пакет си остава за сегашния собственик !14:33 25.10.2021
5 Радостта от живота и Волво.
Превъзходни машини са.
Не случайно толкова им се вдигна цената.
Чудното е,че и в България се купуват-при толкова много прост народ.
Живея в Германия-пълно е с Волво.
Радост за очите.
Аз съм шофьор и минавам по над 250 км.градско със служ.кола.
Но като се прибера само си търся повод да подкарам Волвака.
Спасяването на човешки живот-първостепенно в колите и най-вече Волво!
Коментиран от #6, #7, #9
17:14 25.10.2021
6 Volvo for life
До коментар #5 от "Радостта от живота и Волво.":
Така е, българина не е пораснал достатъчно за Волво.12:16 26.10.2021
7 Volvo for life
До коментар #5 от "Радостта от живота и Волво.":
Така е, българина не е пораснал достатъчно за Волво.12:16 26.10.2021
8 така е
Детството ми мина с 3 бр. Волво-Амазон и 144 в мрачния соц.В онези години се крие мита за здравината на марката.
Тогава имаха предимство при удар сравнено с Рено например.
Другите не спят.МБ 123 беше кола от друга планета.Но митовете за Волво ,че има надпис ,че ще те надживее и прочие абсурдни глупости се помнят още.
20:24 26.10.2021
9 Потурко
До коментар #5 от "Радостта от живота и Волво.":
Искрено ме разсмя снабдителю! Скоро Не бях чел по-голяма романтична глупост и то от автомобилен профан!11:49 27.10.2021