Отидете към основна версия

5 007 19

Новият Range Rover вече е по-голям и работи на бензин, дизел и ток

  • land rover-
  • range rover-

Всъдеходът е с позната визия, но и с много промени

Преди около седмица ви показахме няколко снимки, които на практика разкриха визията на новия Range Rover, а през изминалата вечер от марката официално представиха модела с пълните му технически характеристики. Новият британски всъдеход вече е много по-голям и с повече технологии.

На пръв поглед, промените във визията не са толкова значителни. Предницата се е сдобила със светлини с нов, но подобен дизайн на старите, по-широка решетка с нови отвори и броня с голям отвор и светлини за мъгла в двата ѝ края.

Страничната част също изглежда почти същата като тази при предишното поколение и ако изключим по-големите размери, нещата които правят впечатление са елементът пред предната врата, който е променил формата си и дръжките на вратите, които вече се прибират, подобно на тези при Velar.

Задницата е мястото, където нещата стават много по-различни в сравнение с предишните поколения. Първата новост там са светлините, които са разположени вертикално в двата края, а когато не светят са едно цяло с черен елемент с логото на Range Rover. Багажникът запазва двойната конфигурация на отваряне с отделна долна част, а под нея откриваме и нова броня с интересен дифузьор. Две антени тип „акула“ също правят впечатление на покрива.

Макар визията да не е толкова различна на пръв поглед, то размерите на стандартната версия вече достигат 5052мм или с 52мм повече от преди, докато дългата база получава допълнителни 200мм по отношение на дължината. Междуосието пък е увеличено със 75мм.

Това се дължи отчасти и на новата платформа MLA-Flex на която е построен модела, чието главно предимство е възможността за задвижване от конвенционални двигатели с вътрешно горене, plug-in хибридна конфигурация или вариант с изцяло електрическо задвижване.

По отношение на двигателите, Range Rover ще е наличен с 3.0-литров бензинов шестак с 395 конски сили за базовия модел или 4.4-литров V8, познат ни от BMW с 523 конски сили. Двата двигателя задвижват четирите колела чрез автоматична трансмисия. За феновете на дизела ще се предлага и 3.0-литров дизелов шестак с 296 конски сили при модела D300 и 345 конски сили при D350.

Новият Range Rover се предлага и с два варианта за plug-in хибридно задвижване, което комбинира бензиновия шестак заедно с електромотор монтиран в трансмисията и батерия с капацитет от 38.2кВч. Електрическия режим осигурява до 100км пробег без вредни емисии. Общата мощност на двата варианта е съответно 434 конски сили и по-мощният с 503 конски сили, при който ускорението от 0 до 100км/ч отнема 5.6 секунди.

Изцяло електрическа версия също влиза в плановете на Land Rover, но все още не се знае почти нищо за нея. Повече ще разберем малко преди официалната премиера, която е предвидена за 2024 година.

Новият Range Rover се завръща към една от екстрите предлагани още през 90-те години на миналия век с така наречените „въздушни пружини“ и адаптивни амортисьори, които работят в комбинация с 48V електроника за контрол. Системата използва навигацията и се адаптира по най-добрия начин преди завой или друга промяна на пътя. Макар офроуд уменията му да не са главното предимство, то е хубаво да се знае, че моделът може да „гази“ до 900мм, подобно на Defender.

Стигайки до интериора, там също откриваме доста новости, част от които са 13.7-инчовия дигитален кокпит пред водача и 13.1-инчовата информационна система в средата на таблото. Воланът също е с нов „двуспицов“ дизайн, докато физически контроли в комбинация с тъч бутони са запазени за контрола на климатичната система. В задната част също е заложено на лукса и можем да открием два екрана с диагонал от около 14 инча, а в зависимост от конфигурацията там могат да бъдат разположени две индивидуални кресла или нормална седалка за трима. Различни материали, облицовки и конфигурации могат да бъдат направени от клиентите в студиото за доработки на Land Rover.

Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 14 гласа.

Свързани новини