Ново проучване показва, че по-голямата част от хората в Германия са за премахване на магистралите без ограничения на скоростта. Този въпрос обаче бе отстранен от обсъждане по време на преговорите за съставяне на ново коалиционно правителство.
Според ново проучване на обществената телевизия ARD, 60% от германците са съгласни, че ограничението на скоростта трябва да бъде най-малко 130 километра в час - резултат, който е с три процента повече от юни. Само 38% са казали, че изобщо не трябва да има ограничения.
Проучването установи, че ограниченията на скоростта по магистралите са много по-популярен елемент от политиката, отколкото други опции, като например облагането на месо и млечни продукти.
В същото време страните, участващи в преговорите за съставяне на ново правителство, не са в крак с обществените настроения. Неолибералните свободни демократи (FDP) ясно дадоха да се разбере, че са против въвеждането на ограничения на скоростта по аутобаните. Лидерът на партията Кристиан Линднер каза, че ограниченията на скоростта "не са необходими".
„Би било по-добре да има динамични ограничения на скоростта въз основа на непосредствени опасности като мокри повърхности или тежък трафик“, написа той наскоро в Туитър.
В същото време политиците изразиха желание да направят повече за опазване на околната среда. Д-р Джулио Матиоли, изследовател на политиката в областта на транспорта и климата в Техническия университет в Дортмунд, каза, че налагането на ограничение на скоростта би било жизнеспособен начин за това.
"Изследванията изчисляват, че намаляването на емисиите чрез ограничението на скоростта ще бъде около 2 милиона тона годишно." Напускащото правителство на канцлера Ангела Меркел си постави цели да намалят емисиите с 5 милиона тона годишно, а транспортният сектор изостава много.
Ще припомним, че парламентът на бившата Западна Германия гласува за премахване на ограничението на скоростта през 1952 г. Тогава бяха въведени ограничения за градските пътища и за потенциално опасни маршрути между градовете. Постоянните ограничения на скоростта се прилагат за около 30% от мрежата на немските аутобани, а за още 10% има ограничение на скоростта, което се прилага в определени часове, в зависимост от времето на деня и задръстванията.