ФАКТИ.БГ

Защо германците все по-рядко купуват нови коли

Публикувана: 17 Февруари, 2021 17:03
34 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 12397
Защо германците все по-рядко купуват нови коли
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 37 гласа.

Несигурността сред германските собственици на автомобили е очевидна. Това констатират експертите от TÜV, като заявяват, че сериозните дефекти при автомобилите нарастват, заради застаряващия автопарк в страната. Това не е изненадващо, защото германските коли остаряват, а все повече собственици не ги подменят с нови. Защо се случва това? Въпреки че вече десетилетие страната бележи постоянен растеж в икономиката и безработица е ниска, все повече хора решават да не купуват нова кола.

Отговорът е очевиден: След години на дебати относно забраните за шофиране на дизел, измамен софтуер, нива на азотен оксид, а от друга страна липса на достатъчно станции за зареждане на електромобили, голяма част от германците просто вече не знаят каква кола да си купят. Така германците предпочитат стария си дизел, а несигурността им е твърде разбираема. Най-фундаменталната трансформация в автомобилната история засяга не само производителите и техните служители, но и техните клиенти.

Кой купува нов дизел, ако никой не знае колко дълго можете да го кара? От друга страна, въпреки субсидиите от държавата, покупката на електрическа кола е свързана с доста трудности покрай времето и мястото за зареждане. За това германците все по-рядко сменят колите си.

За да се разреши този проблем, от TUV са на мнение, че е от изключителна важност индустрията и политиците да действат решително и най-вече надеждно. Но това към момента не се случва. Вместо това хората се залъгват с всевъзможни срещи на върха на тема автомобили, но никой в крайна сметка не знае какви мерки да се вземат и кой трябва да ги приложи.

Няма смисъл да се субсидират едновременно дизеловото гориво и станции за зареждане на ток. Хората възприемат противоречивите сигнали и с право са несигурни. Няма и единно решение за това дали двигателя с вътрешно горене трябва да бъде забранен и кога трябва да стане това. Дори това решение да е далеч във времето, то трябва да се обяви, като така хората биха могли да се ориентират и няма да се притесняват при избора си на нов автомобил, завършва анализа на TUV.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.5 от 37 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор.
Защото не могат да се доредят от
2 Отговор
Богатите ганьовци

Коментиран от #19


Оценка:
-13 +39

гост
3 Отговор
Купувай за да си в тон със съседа а после мисли!Тези заводи за какво са?Една трета от индустриятяа ще рухне ако го няма този парад на суетата.

Оценка:
-6 +73

4
Този коментар е премахнат от модератор.
Гошко
5 Отговор
Нови... кошници... За чий?!??

Оценка:
-5 +59

Гарантирано от ГЕРБ
6 Отговор
А тук Фънда и Боко, ще стимулират покупката на нови, като забранят на хората да си карат старите с измислени дискриминационни екозакони ! Продвате си бъбрек-два и с нова кола оо законите на ГЕРБ!

Оценка:
-24 +55

БАЙ Х@Й ‼
7 Отговор
Всичко зависи и от гледната точка! За нас стара кола е това което за тях е антика/олдтаймер, за нас нова кола е тази която те ни продават за стара, а нова за тях е тази на която ние викаме АМА ТЯ Е ЧИСТО НОВА ‼

Коментиран от #15, #20


Оценка:
-6 +77

гост
8 Отговор

До коментар #1 от "Майна":


Сменят,сменят ама кой туземец от изтока ще има смелост да купи електричка с износена батерия?

Коментиран от #12


Оценка:
-4 +51

ддд
9 Отговор
Ние поне знаем какво да си купим, ма пари нема, Тез пък имат пари ма незнаят какво да си купят. Радослав иска да каже ,че богатите също имат грижи.

Оценка:
-7 +47

Пеуник
10 Отговор
Ми да не бяха произвеждали 20 години боклучави еднодневки, днес щяха да карат старо, но здраво, докато простотиите с концепциите уврЪт.

Оценка:
-5 +49

хах
11 Отговор
Германците са вече в Испания, на тяхно място са новите "европейци", на гости на Меркел!

Оценка:
-2 +58

123
12 Отговор

До коментар #8 от "гост":


Същия, дето досега им купуваше продънените кюмбета!

Коментиран от #13


Оценка:
-3 +5

гост
13 Отговор

До коментар #12 от "123":


А де 10000-15000лв. за батерия,а де!

Оценка:
-3 +22

тарикату
14 Отговор
Голфу нема да умре, нищо че пуши яко, газ до дупка

Оценка:
-13 +24

15
Този коментар е премахнат от модератор.
Тиро вампиро
16 Отговор
Всичко ново е некачествено.Германците карат новите коли малко преди да изтече гаранцията и ги заменят за други нови.Старите им коли се изкупуват от ганьовците половината електроника се премахва и колата върви със светещо табло докато не изпуфка.Заминава главата,клапани се чупят,гарнитури и др

Коментиран от #18, #34


Оценка:
-24 +25

Начо
17 Отговор
В Испания над 80 % от новопродадените леки автомобили, от 2016 насам са дизели. Тук друго не се признава и не се харчи.
20% са малки бензинки само за из градовете

Оценка:
-6 +33

Пламен
18 Отговор

До коментар #16 от "Тиро вампиро":


Точно това е проблемът - германците се усетиха, и "клатенето" свърши. Сега автоиндустриалците вият... парсата секна.

Оценка:
-0 +37

Притежател
19 Отговор

До коментар #2 от "Защото не могат да се доредят от":


Не може ли поне под една статия да се въздържите от подигравателно окачествяване на българските граждани- "ганьовци' и т.н. Това говори достатъчно за културата, възпитанието и самочувствието Ви .

Коментиран от #22


Оценка:
-5 +33

Иво Симеонов
20 Отговор

До коментар #7 от "БАЙ Х@Й ‼":


С горивата на Марешки и не само каквато си искаш купи - все ще се счупи след 3-4 години...

Коментиран от #21


Оценка:
-14 +13

Пламен
21 Отговор

До коментар #20 от "Иво Симеонов":


В моят град (Г.О.), 80% зареждат на Марешки, аз включително. Досега проблеми съм нямал. Идват и от съседният град(В.Т.), там нямат бензиностанция ВМ и пълнят догоре дизели след '10година. Също така съм чувал за шофьори в Г.О., които месят с "Елит-94" качествени горива, така са си преценили. Във В.Т. масово се сипва на Лики Моли, и аз съм сипвал оттам. Иначе за мен горивата в БГ са в Ромпетрол. Старая се годишно да направя един-два пълни резервоари дълъг път оттам. Газ съм сипвал и на Еко елда.

Оценка:
-5 +10

ДС на НРБ
22 Отговор

До коментар #19 от "Притежател":


Споко приятел, въпросния индивид не е българче.Не знам откъде му е родата, ама комплексите яко го хапят.Коментарите с "ганьо" и "чушкопек" не ги отразявай, негови са!

Оценка:
-2 +17

Гошко
23 Отговор
Затова ще караме коли само при нужда, а не ей така, за кеф и ще караме това, което ни е по джоба. Мой приятел железничар, честен и в червата човечец все ми се жалваше, че е единственият от колегите си с бензинова кола, всички карали дизели. Ама, че горяли по 15/100 нафта, ама, че пушели - бе на кой му дреме, нали е крадена или по 80 ст литъра. И съответно се карат до пълен разпад, няма земна сила, която ще спре хората да търсят най-изгодното за тях си. Немците също са сметкаджии, същите са като нас, само дето разполагат с повече пари и (уж) имат строги екозакони, вече. Та ще карат нови коли тогава, когато се разбере къде ще е келепира - в хибридите, в електрото или във водорода...

Оценка:
-3 +22

Е как защо🤔
24 Отговор
Защо германците все по-рядко купуват нови коли? Ами просто чакат Тесла да отвори фабриката в Берлин за да си купят Тесла модел У,😜😜😜

Оценка:
-17 +9

Гръм
25 Отговор
Защото им свършва пълнежа,а пък немските премиуми заради Ковид-а намаляха производствопродажбите сега остава Китай да мине на Тесла и тогава авточасти,сервизи и производители на чупливи таралясници загиват!Но няма страшно имаме Шкода пхаха.

Оценка:
-2 +13

Julio
26 Отговор
Отговорът е прост - щото имат телефон в джоба си с батерийка, имат четка за зъби с батерийка, някой имат и цигари с батерийка и всички знаят какво става с тая техника като й свърши живота на батерийката - отива на кофата. Хиляда евра се прежалват за 4-5 години, но 40-50 хиляди около 40-50 пъти по-трудно се прежалват. Като прибавим и че некой хора немаме никво желание да живеем на зарядните е ясно що бегаме от "бъдещето"...

Оценка:
-4 +24

Един
27 Отговор
... ми то германците в Германия явно вече са рядкост! ... след всичките миграции ... на Меркел!

Оценка:
-2 +12

Димов
28 Отговор
Защото в Германия има все помалко кгерманци, и все повече анадолци.

Оценка:
-0 +18

дърт шофьор
29 Отговор
Германците не са прости. Те знаят, че днешните коли, а и всички изделия, се правят еднодневки. Купуваш, ползваш до малко след гаранцията и хвърляш. За да купиш пак нова. Даже слушах един дебат в еврокомисия по този проблем, предизвикан от производителите. Познавам немец на висока позиция с голям доход, който си кара кола преди 2000-та.

Коментиран от #30


Оценка:
-2 +14

Ако и да се
30 Отговор

До коментар #29 от "дърт шофьор":


Точно така. Самите вемци са наясно,че поне от 10 години правят боклуци. Дойчо е сметкаджия,ако и да се подигравате на Ганьо.

Оценка:
-0 +11

12345
31 Отговор
ако колата премине TUV (преглед) в Германия,човека просто си я кара когато от TUV я върнат, значи че е за ремонт и то скъп. Колата поема на изток на автовоз

Оценка:
-0 +15

Съдията Дред
32 Отговор
Ако караш до 30 000 км на година, няма никакъв смисъл да продадеш колата си на 5-6 години, като може да я караш до 10. Освен имидж, разбира се. Но икономията в пари е сериозна и не е за пренебрегване в такива несигурни времена.

Оценка:
-0 +7

анонимен
33 Отговор
Още от преди 20 години лаптопите си имат заложен живот на батерията и електрониката отброява всеки заряд/разряд и до колко процента е била заредена. Представям си при новите електромобили на VW/audi какво ще е. На 80к км ще светне една голяма червена лампа, която ще означава връщане на старата батерия, слагане на нова, което ще е възможно само в оторизиран сервиз на марката, всичко това срещу доплащане само на 10к евро и 5 години нова гаранция. Мерси!

Оценка:
-0 +6

Абсолютно прав си
34 Отговор

До коментар #16 от "Тиро вампиро":


Абсолютно прав си, карат 4-5години защото така е програмирано да остареят и хвърлят на пичовете с автовозите и ланците.
ТОВА СЕ ПРАВИ С ПАРИ. Този модел наложиха като напипаха, че могат да го прокарат

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
ТОП 5