17 Февруари, 2021 17:03 15 650 34

Защо германците все по-рядко купуват нови коли

  • нови автомобили-
  • германия-
  • електромобили-
  • дизелови автомобили
Защо германците все по-рядко купуват нови коли - 1
Снимка: Shutterstock

Несигурността сред германските собственици на автомобили е очевидна. Това констатират експертите от TÜV, като заявяват, че сериозните дефекти при автомобилите нарастват, заради застаряващия автопарк в страната. Това не е изненадващо, защото германските коли остаряват, а все повече собственици не ги подменят с нови. Защо се случва това? Въпреки че вече десетилетие страната бележи постоянен растеж в икономиката и безработица е ниска, все повече хора решават да не купуват нова кола.

Отговорът е очевиден: След години на дебати относно забраните за шофиране на дизел, измамен софтуер, нива на азотен оксид, а от друга страна липса на достатъчно станции за зареждане на електромобили, голяма част от германците просто вече не знаят каква кола да си купят. Така германците предпочитат стария си дизел, а несигурността им е твърде разбираема. Най-фундаменталната трансформация в автомобилната история засяга не само производителите и техните служители, но и техните клиенти.

Кой купува нов дизел, ако никой не знае колко дълго можете да го кара? От друга страна, въпреки субсидиите от държавата, покупката на електрическа кола е свързана с доста трудности покрай времето и мястото за зареждане. За това германците все по-рядко сменят колите си.

За да се разреши този проблем, от TUV са на мнение, че е от изключителна важност индустрията и политиците да действат решително и най-вече надеждно. Но това към момента не се случва. Вместо това хората се залъгват с всевъзможни срещи на върха на тема автомобили, но никой в крайна сметка не знае какви мерки да се вземат и кой трябва да ги приложи.

Няма смисъл да се субсидират едновременно дизеловото гориво и станции за зареждане на ток. Хората възприемат противоречивите сигнали и с право са несигурни. Няма и единно решение за това дали двигателя с вътрешно горене трябва да бъде забранен и кога трябва да стане това. Дори това решение да е далеч във времето, то трябва да се обяви, като така хората биха могли да се ориентират и няма да се притесняват при избора си на нов автомобил, завършва анализа на TUV.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 38 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Защото не могат да се доредят от

    40 13 Отговор
    Богатите ганьовци

    Коментиран от #19

  • 3 гост

    77 6 Отговор
    Купувай за да си в тон със съседа а после мисли!Тези заводи за какво са?Една трета от индустриятяа ще рухне ако го няма този парад на суетата.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Гошко

    62 5 Отговор
    Нови... кошници... За чий?!??
  • 6 Гарантирано от ГЕРБ

    57 24 Отговор
    А тук Фънда и Боко, ще стимулират покупката на нови, като забранят на хората да си карат старите с измислени дискриминационни екозакони ! Продвате си бъбрек-два и с нова кола оо законите на ГЕРБ!
  • 7 БАЙ Х@Й ‼

    79 6 Отговор
    Всичко зависи и от гледната точка! За нас стара кола е това което за тях е антика/олдтаймер, за нас нова кола е тази която те ни продават за стара, а нова за тях е тази на която ние викаме АМА ТЯ Е ЧИСТО НОВА ‼

    Коментиран от #15, #20

  • 8 гост

    53 4 Отговор

    До коментар #1 от "Майна":

    Сменят,сменят ама кой туземец от изтока ще има смелост да купи електричка с износена батерия?

    Коментиран от #12

  • 9 ддд

    49 7 Отговор
    Ние поне знаем какво да си купим, ма пари нема, Тез пък имат пари ма незнаят какво да си купят. Радослав иска да каже ,че богатите също имат грижи.
  • 10 Пеуник

    51 5 Отговор
    Ми да не бяха произвеждали 20 години боклучави еднодневки, днес щяха да карат старо, но здраво, докато простотиите с концепциите уврЪт.
  • 11 хах

    61 2 Отговор
    Германците са вече в Испания, на тяхно място са новите "европейци", на гости на Меркел!
  • 12 123

    6 3 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Същия, дето досега им купуваше продънените кюмбета!

    Коментиран от #13

  • 13 гост

    24 3 Отговор

    До коментар #12 от "123":

    А де 10000-15000лв. за батерия,а де!
  • 14 тарикату

    25 13 Отговор
    Голфу нема да умре, нищо че пуши яко, газ до дупка
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Тиро вампиро

    27 25 Отговор
    Всичко ново е некачествено.Германците карат новите коли малко преди да изтече гаранцията и ги заменят за други нови.Старите им коли се изкупуват от ганьовците половината електроника се премахва и колата върви със светещо табло докато не изпуфка.Заминава главата,клапани се чупят,гарнитури и др

    Коментиран от #18, #34

  • 17 Начо

    34 6 Отговор
    В Испания над 80 % от новопродадените леки автомобили, от 2016 насам са дизели. Тук друго не се признава и не се харчи.
    20% са малки бензинки само за из градовете
  • 18 Пламен

    39 0 Отговор

    До коментар #16 от "Тиро вампиро":

    Точно това е проблемът - германците се усетиха, и "клатенето" свърши. Сега автоиндустриалците вият... парсата секна.
  • 19 Притежател

    35 5 Отговор

    До коментар #2 от "Защото не могат да се доредят от":

    Не може ли поне под една статия да се въздържите от подигравателно окачествяване на българските граждани- "ганьовци' и т.н. Това говори достатъчно за културата, възпитанието и самочувствието Ви .

    Коментиран от #22

  • 20 Иво Симеонов

    14 14 Отговор

    До коментар #7 от "БАЙ Х@Й ‼":

    С горивата на Марешки и не само каквато си искаш купи - все ще се счупи след 3-4 години...

    Коментиран от #21

  • 21 Пламен

    11 6 Отговор

    До коментар #20 от "Иво Симеонов":

    В моят град (Г.О.), 80% зареждат на Марешки, аз включително. Досега проблеми съм нямал. Идват и от съседният град(В.Т.), там нямат бензиностанция ВМ и пълнят догоре дизели след '10година. Също така съм чувал за шофьори в Г.О., които месят с "Елит-94" качествени горива, така са си преценили. Във В.Т. масово се сипва на Лики Моли, и аз съм сипвал оттам. Иначе за мен горивата в БГ са в Ромпетрол. Старая се годишно да направя един-два пълни резервоари дълъг път оттам. Газ съм сипвал и на Еко елда.
  • 22 ДС на НРБ

    19 2 Отговор

    До коментар #19 от "Притежател":

    Споко приятел, въпросния индивид не е българче.Не знам откъде му е родата, ама комплексите яко го хапят.Коментарите с "ганьо" и "чушкопек" не ги отразявай, негови са!
  • 23 Гошко

    24 3 Отговор
    Затова ще караме коли само при нужда, а не ей така, за кеф и ще караме това, което ни е по джоба. Мой приятел железничар, честен и в червата човечец все ми се жалваше, че е единственият от колегите си с бензинова кола, всички карали дизели. Ама, че горяли по 15/100 нафта, ама, че пушели - бе на кой му дреме, нали е крадена или по 80 ст литъра. И съответно се карат до пълен разпад, няма земна сила, която ще спре хората да търсят най-изгодното за тях си. Немците също са сметкаджии, същите са като нас, само дето разполагат с повече пари и (уж) имат строги екозакони, вече. Та ще карат нови коли тогава, когато се разбере къде ще е келепира - в хибридите, в електрото или във водорода...
  • 24 Е как защо🤔

    9 18 Отговор
    Защо германците все по-рядко купуват нови коли? Ами просто чакат Тесла да отвори фабриката в Берлин за да си купят Тесла модел У,😜😜😜
  • 25 Гръм

    15 2 Отговор
    Защото им свършва пълнежа,а пък немските премиуми заради Ковид-а намаляха производствопродажбите сега остава Китай да мине на Тесла и тогава авточасти,сервизи и производители на чупливи таралясници загиват!Но няма страшно имаме Шкода пхаха.
  • 26 Julio

    25 4 Отговор
    Отговорът е прост - щото имат телефон в джоба си с батерийка, имат четка за зъби с батерийка, някой имат и цигари с батерийка и всички знаят какво става с тая техника като й свърши живота на батерийката - отива на кофата. Хиляда евра се прежалват за 4-5 години, но 40-50 хиляди около 40-50 пъти по-трудно се прежалват. Като прибавим и че некой хора немаме никво желание да живеем на зарядните е ясно що бегаме от "бъдещето"...
  • 27 Един

    13 2 Отговор
    ... ми то германците в Германия явно вече са рядкост! ... след всичките миграции ... на Меркел!
  • 28 Димов

    19 0 Отговор
    Защото в Германия има все помалко кгерманци, и все повече анадолци.
  • 29 дърт шофьор

    16 2 Отговор
    Германците не са прости. Те знаят, че днешните коли, а и всички изделия, се правят еднодневки. Купуваш, ползваш до малко след гаранцията и хвърляш. За да купиш пак нова. Даже слушах един дебат в еврокомисия по този проблем, предизвикан от производителите. Познавам немец на висока позиция с голям доход, който си кара кола преди 2000-та.

    Коментиран от #30

  • 30 Ако и да се

    12 0 Отговор

    До коментар #29 от "дърт шофьор":

    Точно така. Самите вемци са наясно,че поне от 10 години правят боклуци. Дойчо е сметкаджия,ако и да се подигравате на Ганьо.
  • 31 12345

    17 0 Отговор
    ако колата премине TUV (преглед) в Германия,човека просто си я кара когато от TUV я върнат, значи че е за ремонт и то скъп. Колата поема на изток на автовоз
  • 32 Съдията Дред

    9 0 Отговор
    Ако караш до 30 000 км на година, няма никакъв смисъл да продадеш колата си на 5-6 години, като може да я караш до 10. Освен имидж, разбира се. Но икономията в пари е сериозна и не е за пренебрегване в такива несигурни времена.
  • 33 анонимен

    7 0 Отговор
    Още от преди 20 години лаптопите си имат заложен живот на батерията и електрониката отброява всеки заряд/разряд и до колко процента е била заредена. Представям си при новите електромобили на VW/audi какво ще е. На 80к км ще светне една голяма червена лампа, която ще означава връщане на старата батерия, слагане на нова, което ще е възможно само в оторизиран сервиз на марката, всичко това срещу доплащане само на 10к евро и 5 години нова гаранция. Мерси!
  • 34 Абсолютно прав си

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Тиро вампиро":

    Абсолютно прав си, карат 4-5години защото така е програмирано да остареят и хвърлят на пичовете с автовозите и ланците.
    ТОВА СЕ ПРАВИ С ПАРИ. Този модел наложиха като напипаха, че могат да го прокарат