На 4-ти декември 2018 г. немският федерален министър на транспорта Андреас Шойер отпразнува на парти за 100 000 евро във френски луксозен ресторант в Берлин основаването на Autobahn GmbH. Компанията, която е изцяло държавна, има за цел да поеме планирането, изграждането и експлоатацията на близо 13 000-километровата пътнотранспортна мрежа от федерални магистрали по модела на Deutsche Bahn. Идеята зад може би най-голямата административна реформа в Германия през изминалата година е да се ускорят проектите за строителство на пътища. Това предаде Der Tagesspiegel.
Дали обаче не е било твърде рано за федералния транспортен министър да празнува. Наричаният от него "мозък на германските аутобани" все повече напомня на втория му по големина престижен проект - неуспешното въвеждане на винетки за леки автомобили. Разходите за подготовка на въпросната инфраструктурна реформа са се увеличили от първоначално планираните 8 милиона евро до над 53 милиона евро. През юни 2019 г. Европейският съд спря проекта, тъй като той би нарушил правото на ЕС. Цялостно неуспешната реформа е струвала на немските данъкоплатци 80 милиона евро.
Така се оказва, че и колкото и невероятно да звучи за нас българите, германците имат доста проблеми с техните магистрали. Тяхното решаване е възложено на новата, централизирана агенция, носеща названието Autobahn GmbH. Организацията, както вече споменахме е подчинена директно на транспортният министър Андреас Шойер, пред който, според изданието Tagesspiegel, стоят четири основни проблема. Ето кои са те.
Първи проблем: Експлозия на разходите
Според правителствения проект ще има нужда от допълнителни около 600 милиона евро през следващите няколко години за да функционират германските магистрали нормално.
Втори проблем: Проблеми с персонала
Все още липсват служители, а хората от федералните провинции ще трябва да бъдат убедени да се преместят, което ще стане с високи бонуси и по-високи заплати. За да заработи организацията нормално, ще е трябва да бъдат преназначени 15 000 работници.
Трети проблем: Натрупване от належащи ремонти
Около 10 000 километра автомагистрали в Германия са в „лошо“ или „много лошо“ състояние. Освен това и много мостове трябва да бъдат подновени. Така че компанията на министър Шойер има много, много работа, още преди да е започнала да функционира.
Четвърти проблем: Правни пречки
Федералната служба за одит смята сливането на Autobahn GmbH с "Deges", предишната компания за управление на проекти на федералните провинции, за "конституционно спорно”. Този проблем е трудно да бъде решен на момента и явно ще се чака решение от съдебните власти.
Финансовата вреда от Autobahn GmbH може обаче дори да засенчи тази от винетките
Разходите за "привеждане в съответствие със законовата рамка" по държавната компания вече са се увеличили осемкратно - от първоначално планираните 41 милиона евро до 325 милиона евро. Това става ясно от писмо от Федералното министерство на транспорта до бюджетната комисия, което е достъпно също и за Der Tagesspiegel.
Скоро Autobahn GmbH може да стане дори още по-скъп проект
В последното заседание на бюджетната комисия федералното правителство увеличи финансирането за държавната компания с 400 милиона евро за 2021 г. Освен това, според плана за изпълнение на Autobahn GmbH дори ще има финансов недостиг от 2,7 милиарда евро до 2025 година.
Федералното министерство на транспорта обосноваваше допълнителната необходимост от средства с по-високи разходи за персонал след сключването на колективен трудов договор и по-високи разходи за планиране. Вследствие на това, инвестициите в магистралите в Германия се повишиха до рекордно ниво.
*По статията работи и Александър Петков
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рошко
Коментиран от #8
16:26 05.12.2020
2 Ханс
Коментиран от #31
16:27 05.12.2020
3 Dsadsa
16:29 05.12.2020
4 Шкафбанк
16:31 05.12.2020
5 сектант
16:32 05.12.2020
6 Голем смех
16:36 05.12.2020
7 Боко Трейси АД
Коментиран от #21, #46
16:46 05.12.2020
8 един от многото
До коментар #1 от "Рошко":
Е , на тогава ще купи и цяла Барселона!16:48 05.12.2020
9 no name no face no number
Коментиран от #19
17:05 05.12.2020
10 Скептика
17:05 05.12.2020
11 Centurion
17:06 05.12.2020
12 Centurion
Коментиран от #48
17:13 05.12.2020
13 Дългият
17:30 05.12.2020
14 4и проблем
и дъ ге проблемите са налице.
17:37 05.12.2020
15 Гошо
17:49 05.12.2020
16 ИВАН
17:57 05.12.2020
17 Еднолент Еднопосочев
18:00 05.12.2020
18 Бай Ганьо
18:13 05.12.2020
19 Хаджи Хаджи Българин
До коментар #9 от "no name no face no number":
Годишният данък за Фиат Дукато Макси в Германия е около 1000 €, а в България той е само 20 лв в провинцията! Да не говорим за останалите дизели с ДПФ! Затова и отхвърлиха винетките до 3,5 т категория! Но за сметка на това, над 3,5т вече са с винетки ( преди 2 години бяха освободени до 7,5т) Ако в Германия 1 км двулентова магистрала бъде направена за 15млн ( двулентовите се водят Бундесщрасе, във Франция , национал) транспортният министър , ще бъде , не осъден, а линчуван! И последно, застилката на немска магистрала - от 3+ платна, я правят от близо 40-50 см , само асфалт! Това са разликите!Коментиран от #30
18:16 05.12.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Criminal
До коментар #7 от "Боко Трейси АД":
Нищо, каквото и с Ботевград - Мездра........,18:31 05.12.2020
22 Хаджи Хаджи Българин
До коментар #20 от "мечо":
Мечо, заШто се правиш на интересен? За да подгряваЩ форумистите ли? За да се качва рейтинга ли! ??18:31 05.12.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 123
Коментиран от #29, #33
18:44 05.12.2020
25 Германеца
18:51 05.12.2020
26 КАСАБаджакОВ
19:23 05.12.2020
27 Onq s konq
19:42 05.12.2020
28 Бачо Киро
Коментиран от #34
19:44 05.12.2020
29 Бачо Киро
До коментар #24 от "123":
Забравяш колко трафик има по централните, всичко се износва все пак. Нашите падат след дни.... Като минат три каруци и две колела...Коментиран от #39
19:45 05.12.2020
30 Хайл
До коментар #19 от "Хаджи Хаджи Българин":
Там крадът не по-лошо от бойко,цялата им германия е разкопана и НЕ РАБОТЯТ,в ремонтите е пълно с камери за да глобяват щото пари НЯМА...Само няколко леки примера-околовръстното на Мюнхен от 15 до 13 изход го правиха около 6 г,а е около 13 км,Нюрнберг отсечки около 10 км повече от 8 г продължават,Франкфурт на Майн,Вюрцбург,Кьолн...19:56 05.12.2020
31 Анонимен
До коментар #2 от "Ханс":
Агенцията по скоро е Гепи а не Апи20:08 05.12.2020
32 Мечо,
До коментар #20 от "мечо":
ако си завършил поне средно образование, какво си правил в часовете по БЕЛ.20:21 05.12.2020
33 LKWFahrer
До коментар #24 от "123":
Ама въобще нямаш база за сравнение на Италия+Германия и дребната Словения! Да на италианците магистралите са много добри. И мнооого скъпи! Обаче кой, както иска да критикува ама германския аутобан си е световния еталон за такъв тип път!!! И даващите дори и на майтап акъл наш Баце да "консултира" Бабето са много далеч от предствата за истинска, дори и в ремонт магистрала и българските многолентови пътища с перманентна липса на основни елементи на пътя!Коментиран от #35, #36, #37, #38
20:40 05.12.2020
34 Хайл
До коментар #28 от "Бачо Киро":
Явно не си ходил в германия щом пишеш тези глупости21:40 05.12.2020
35 Хайл
До коментар #33 от "LKWFahrer":
Ей фарер,кажи една магистрала която НЕ Е РАЗКОПАНА,всеки който познавам щом влезе в германия почва да псува от ремонтите им,големия им град "ЩАУ" с ограничения от 60 км/ч и падаща до 40 към всеки изход на град "АУСФАРТ" и безброй камери...а да не ми хвалиш немските "аутобани"...голям еталон са,няма що...Франция,Италия дори Турция е с много по-хубави пътища...в Англия вечер затварят част от магистрала за ремонт и на сутринта е ГОТОВА а когато се налага по-голям ремонт от 3 ленти е пак 3 но по-тесни и ограничени на 50 мили в час,знаеш ли че това е 80 км/ч колкото е официалната разрешена в тъпата ти германия...в Белгия колко магистрали НЕ СА ОСВЕТЕНИ нощем? В германия колко са осветени-0 .не ми я хвали тая пропаднала германияКоментиран от #44
21:54 05.12.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Хайл
До коментар #33 от "LKWFahrer":
Като ти е скъпо да караш по италианските магистрали що ходиш там,или шофьорите ти-да го дуфат,парите са важни22:00 05.12.2020
38 123
До коментар #33 от "LKWFahrer":
Словения може и да е дребна, ама настилката, и всичко въобще, е дъ бест! Немският бил еталон? Е, аз ти казвам, има по добри! И това е факт!22:32 05.12.2020
39 123
До коментар #29 от "Бачо Киро":
Аааа, трафик викаш? То щото по наште 500 километра хайуей няма трафик, а?22:35 05.12.2020
40 Аууу
Коментиран от #67
07:19 06.12.2020
41 666
09:22 06.12.2020
42 Васил
09:25 06.12.2020
43 даскала
09:37 06.12.2020
44 бармалей
До коментар #35 от "Хайл":
Съгласен съм с теб за Швабите ! Имат и лошият навик , изведнъж на таблата да светне ограничение 80 км/ч ! Тогава целият поток , движел се със 150-170 км/ч , забавяйки , прави тапи по 3-4 км. След такова ограничение очакваш - ремонт , стеснение или подобно . Но движейки се , не виждаш причината за това ограничение ! Най-често го правят в почивните дни !09:46 06.12.2020
45 даскала
До коментар #20 от "мечо":
Правописът ти е прекрасен - исилвал , ниамате , опщо ............имаш повече грешки отколкото думи си написал !09:51 06.12.2020
46 Георги
До коментар #7 от "Боко Трейси АД":
А с коридор Н8 София-Скопие-Тирана. Какво се случва с "магистралата" и жп трасето. Единствените две столици София - Скопие в Европа, които не са свързани с релсов път... Тунелът стои недовършен от 1942г... Бойко, Бойко... Сигурно няма далавера с Македонияиза това няма развитие по въпроса.....10:09 06.12.2020
47 Вуте
10:54 06.12.2020
48 Тая сума която
До коментар #12 от "Centurion":
Си написал е пълна лъжа. Много по малко са10:58 06.12.2020
49 Steks
11:06 06.12.2020
50 Фен
11:31 06.12.2020
51 ракетко
11:41 06.12.2020
52 Затова имаме най скъпите магистрали...
12:19 06.12.2020
53 Ти да видиш
12:38 06.12.2020
54 2222
13:34 06.12.2020
55 на село
Коментиран от #56
13:44 06.12.2020
56 Вуте
До коментар #55 от "на село":
Правиш ли разлика между платно и лента? Ние имаме пътища с по две ленти в една посока, но не са магистрали. Такъв път е Южната дъга на Околовръстното шосе на София.14:28 06.12.2020
57 Бахн
14:44 06.12.2020
58 Асфалтпаша
15:56 06.12.2020
59 Казах
16:29 06.12.2020
60 В.В.П.
Коментиран от #66
16:41 06.12.2020
61 Ха ха хааа
Коментиран от #64, #68
17:00 06.12.2020
62 Ясно
17:11 06.12.2020
63 Комуне
17:19 06.12.2020
64 Дааа
До коментар #61 от "Ха ха хааа":
Пропусна вечните ремонти, които са през 5-6 киломента, на които ако вървиш пеш, ще се движиш по-бързо!17:25 06.12.2020
65 ЗМЪРШИ КРАДЦИ
17:31 06.12.2020
66 Хайл
До коментар #60 от "В.В.П.":
още има разкопки и поне още 10 г няма да има свършване18:13 06.12.2020
67 Хайл
До коментар #40 от "Аууу":
а от мюнхен до карлсруе я правят от поне 30 г и още не се вижда края...голям пример даде18:17 06.12.2020
68 Хайл
До коментар #61 от "Ха ха хааа":
абсолютно си прав18:22 06.12.2020
69 8593
23:53 11.12.2020