5 Декември, 2020 16:22, обновена 5 Декември, 2020 18:20 36 922 69

Корупция по немски или какво се случва с германските магистрали

  • магистрали-
  • германия-
  • проблеми

Четирите най-големи проблема пред новата организация Autobahn GmbH

Корупция по немски или какво се случва с германските магистрали - 1

На 4-ти декември 2018 г. немският федерален министър на транспорта Андреас Шойер отпразнува на парти за 100 000 евро във френски луксозен ресторант в Берлин основаването на Autobahn GmbH. Компанията, която е изцяло държавна, има за цел да поеме планирането, изграждането и експлоатацията на близо 13 000-километровата пътнотранспортна мрежа от федерални магистрали по модела на Deutsche Bahn. Идеята зад може би най-голямата административна реформа в Германия през изминалата година е да се ускорят проектите за строителство на пътища. Това предаде Der Tagesspiegel.

Дали обаче не е било твърде рано за федералния транспортен министър да празнува. Наричаният от него "мозък на германските аутобани" все повече напомня на втория му по големина престижен проект - неуспешното въвеждане на винетки за леки автомобили. Разходите за подготовка на въпросната инфраструктурна реформа са се увеличили от първоначално планираните 8 милиона евро до над 53 милиона евро. През юни 2019 г. Европейският съд спря проекта, тъй като той би нарушил правото на ЕС. Цялостно неуспешната реформа е струвала на немските данъкоплатци 80 милиона евро.

Така се оказва, че и колкото и невероятно да звучи за нас българите, германците имат доста проблеми с техните магистрали. Тяхното решаване е възложено на новата, централизирана агенция, носеща названието Autobahn GmbH. Организацията, както вече споменахме е подчинена директно на транспортният министър Андреас Шойер, пред който, според изданието Tagesspiegel, стоят четири основни проблема. Ето кои са те.

Първи проблем: Експлозия на разходите

Според правителствения проект ще има нужда от допълнителни около 600 милиона евро през следващите няколко години за да функционират германските магистрали нормално.

Втори проблем: Проблеми с персонала

Все още липсват служители, а хората от федералните провинции ще трябва да бъдат убедени да се преместят, което ще стане с високи бонуси и по-високи заплати. За да заработи организацията нормално, ще е трябва да бъдат преназначени 15 000 работници.

Трети проблем: Натрупване от належащи ремонти

Около 10 000 километра автомагистрали в Германия са в „лошо“ или „много лошо“ състояние. Освен това и много мостове трябва да бъдат подновени. Така че компанията на министър Шойер има много, много работа, още преди да е започнала да функционира.

Четвърти проблем: Правни пречки

Федералната служба за одит смята сливането на Autobahn GmbH с "Deges", предишната компания за управление на проекти на федералните провинции, за "конституционно спорно”. Този проблем е трудно да бъде решен на момента и явно ще се чака решение от съдебните власти.

Финансовата вреда от Autobahn GmbH може обаче дори да засенчи тази от винетките

Разходите за "привеждане в съответствие със законовата рамка" по държавната компания вече са се увеличили осемкратно - от първоначално планираните 41 милиона евро до 325 милиона евро. Това става ясно от писмо от Федералното министерство на транспорта до бюджетната комисия, което е достъпно също и за Der Tagesspiegel.

Скоро Autobahn GmbH може да стане дори още по-скъп проект

В последното заседание на бюджетната комисия федералното правителство увеличи финансирането за държавната компания с 400 милиона евро за 2021 г. Освен това, според плана за изпълнение на Autobahn GmbH дори ще има финансов недостиг от 2,7 милиарда евро до 2025 година.

Федералното министерство на транспорта обосноваваше допълнителната необходимост от средства с по-високи разходи за персонал след сключването на колективен трудов договор и по-високи разходи за планиране. Вследствие на това, инвестициите в магистралите в Германия се повишиха до рекордно ниво.

*По статията работи и Александър Петков


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Рошко

    248 21 Отговор
    Голям проблем имат, да им пратим Бойко да им ги поправи че да видят те тогава що е то проблем

    Коментиран от #8

  • 2 Ханс

    168 3 Отговор
    Явно черпят опит от България, тук също всичко е концентрирано в една агенция - АПИ.

    Коментиран от #31

  • 3 Dsadsa

    165 9 Отговор
    Оборота от магазините Кауфланд в България ще им стигне да си оправят магистралите
  • 4 Шкафбанк

    134 12 Отговор
    Ние се гордеем с нашия германски клон Шкафбанкен и вврваме, че ще ни изпревари в приходите!
  • 5 сектант

    49 9 Отговор
    да им имам проблемите без резаците само тоя проблем не го ща
  • 6 Голем смех

    122 7 Отговор
    Бабето да вземе нашия.Ще им ги направи само с две ленти, с 19 Санта по-тънки и ще измисли закон с който докато са в гаранция да не се ремонтират.Щом ние не го щем да си го взема там.Може да им набие и знаци 90.Така и бабето ще има за чекмедже.
  • 7 Боко Трейси АД

    70 6 Отговор
    Какво се случва с тунел Витиня ?

    Коментиран от #21, #46

  • 8 един от многото

    54 10 Отговор

    До коментар #1 от "Рошко":

    Е , на тогава ще купи и цяла Барселона!
  • 9 no name no face no number

    58 6 Отговор
    Прави са има много лоши участъци от магистралите и вече кърпят както и у нас работят на псрчета по 1 до 5 км качеството също е зле на ремонтираните псрчета то и затоеа взеха да ограничават на 120 км големи части от магистралите мдааа от кой ли се учи баба

    Коментиран от #19

  • 10 Скептика

    67 5 Отговор
    В Германия ремонтите по магистралите продължават повече от 40години и скоро няма да приключат. Който е пътувал повече от един път знае за какво иде реч
  • 11 Centurion

    71 7 Отговор
    Ма тези хора не са добре!!!Те не знаят ли къде са най големите строители на магистрали!Я Меркел да целува ръка на Баце,и да изпратят Джи.Пи Груп, Трейс, Пътстрой,Хидрострой,Глав.Булгар Строй,и още някой други,че да им оправят проблемите!!!Хей, значи ,интересни хора бе!Ама ще помогнем бе,как няма да помогнем,аааааа!!!
  • 12 Centurion

    53 15 Отговор
    Не зная имате ли представа,колко е Немският годишен бюджет за рехабилитация на пътищата???Става въпрос за 430 милиарда евро!!!Това са малко повече от осем бюджета на България!Така ,че не ги оплаквайте!!!Ние сме жалки,и евсичките ни пътища са брак.

    Коментиран от #48

  • 13 Дългият

    47 7 Отговор
    Лоши....много лоши.Ако дойдат у нас трябва да попитат..къде са ви магистралите.....че не виждаме такива..
  • 14 4и проблем

    10 3 Отговор
    Щом се обединят Gmbh(д-во с ограничена отговорност)
    и дъ ге проблемите са налице.
  • 15 Гошо

    33 6 Отговор
    Бойко с фирмите на Доган /разбирай прасето/ за година две ще откажат немците от всякакви пътища и магистрали!
  • 16 ИВАН

    23 4 Отговор
    И къде сте хукнали бре хора, що не си стоите на ши.аните задници, хапвайте, пийвайте, ама не замърсявайте тая Природа и Планета, и нямаше илюминатите да ви кроят шапката ... ай, поспрете се
  • 17 Еднолент Еднопосочев

    17 8 Отговор
    Я бе две ленти... по-добре вднопосочни магистрали.Без маркировка.Ще се спести добре за вурстове и курорти.Отделно за гардеробите, да се понапълнят.Ние знаем как.
  • 18 Бай Ганьо

    22 7 Отговор
    Тиквата ги е заразила с крадлив Герберастки вирус .
  • 19 Хаджи Хаджи Българин

    38 5 Отговор

    До коментар #9 от "no name no face no number":

    Годишният данък за Фиат Дукато Макси в Германия е около 1000 €, а в България той е само 20 лв в провинцията! Да не говорим за останалите дизели с ДПФ! Затова и отхвърлиха винетките до 3,5 т категория! Но за сметка на това, над 3,5т вече са с винетки ( преди 2 години бяха освободени до 7,5т) Ако в Германия 1 км двулентова магистрала бъде направена за 15млн ( двулентовите се водят Бундесщрасе, във Франция , национал) транспортният министър , ще бъде , не осъден, а линчуван! И последно, застилката на немска магистрала - от 3+ платна, я правят от близо 40-50 см , само асфалт! Това са разликите!

    Коментиран от #30

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Criminal

    10 3 Отговор

    До коментар #7 от "Боко Трейси АД":

    Нищо, каквото и с Ботевград - Мездра........,
  • 22 Хаджи Хаджи Българин

    11 4 Отговор

    До коментар #20 от "мечо":

    Мечо, заШто се правиш на интересен? За да подгряваЩ форумистите ли? За да се качва рейтинга ли! ??
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 123

    17 6 Отговор
    Така е, нищо особено не са им магистралите! Част от тях ДАЫ ама основните не са кой знае какво! Нов стоп ремонти, ограничения, обиколни маршрути и разбира се, ТАПИ! Виж,.Словения, Италия, Ееее, там е Магистралата! Италия.има своите лоши участъци ама на словенците основните са ТОП! А и германците още лежат но основите направени от Хитлер! Сигурно половината от тези 14 000 километра ги е правил той, а те през годините са добавяли настилки отгоре?

    Коментиран от #29, #33

  • 25 Германеца

    24 4 Отговор
    Там е за хора с яки нерви..Ремонт до ремонта..Винаги..Ремонти и задръствания.Сигурно все е корумпирано..Благодаря..
  • 26 КАСАБаджакОВ

    15 6 Отговор
    Няма по-корумпирана нация от немците.
  • 27 Onq s konq

    3 11 Отговор
    Нащи магистрали дапо-хубави от немзкити магистрали заради господин Борисов, мойта полунесподелена любов
  • 28 Бачо Киро

    12 11 Отговор
    Винетка, глупости, таксите в Германия са в цената на горивата. За разлика обаче от нашите, техните не са прости бързи пътища с 2 ленти и не пропадат след седмица...

    Коментиран от #34

  • 29 Бачо Киро

    9 4 Отговор

    До коментар #24 от "123":

    Забравяш колко трафик има по централните, всичко се износва все пак. Нашите падат след дни.... Като минат три каруци и две колела...

    Коментиран от #39

  • 30 Хайл

    27 4 Отговор

    До коментар #19 от "Хаджи Хаджи Българин":

    Там крадът не по-лошо от бойко,цялата им германия е разкопана и НЕ РАБОТЯТ,в ремонтите е пълно с камери за да глобяват щото пари НЯМА...Само няколко леки примера-околовръстното на Мюнхен от 15 до 13 изход го правиха около 6 г,а е около 13 км,Нюрнберг отсечки около 10 км повече от 8 г продължават,Франкфурт на Майн,Вюрцбург,Кьолн...
  • 31 Анонимен

    19 3 Отговор

    До коментар #2 от "Ханс":

    Агенцията по скоро е Гепи а не Апи
  • 32 Мечо,

    10 1 Отговор

    До коментар #20 от "мечо":

    ако си завършил поне средно образование, какво си правил в часовете по БЕЛ.
  • 33 LKWFahrer

    4 13 Отговор

    До коментар #24 от "123":

    Ама въобще нямаш база за сравнение на Италия+Германия и дребната Словения! Да на италианците магистралите са много добри. И мнооого скъпи! Обаче кой, както иска да критикува ама германския аутобан си е световния еталон за такъв тип път!!! И даващите дори и на майтап акъл наш Баце да "консултира" Бабето са много далеч от предствата за истинска, дори и в ремонт магистрала и българските многолентови пътища с перманентна липса на основни елементи на пътя!

    Коментиран от #35, #36, #37, #38

  • 34 Хайл

    6 5 Отговор

    До коментар #28 от "Бачо Киро":

    Явно не си ходил в германия щом пишеш тези глупости
  • 35 Хайл

    21 3 Отговор

    До коментар #33 от "LKWFahrer":

    Ей фарер,кажи една магистрала която НЕ Е РАЗКОПАНА,всеки който познавам щом влезе в германия почва да псува от ремонтите им,големия им град "ЩАУ" с ограничения от 60 км/ч и падаща до 40 към всеки изход на град "АУСФАРТ" и безброй камери...а да не ми хвалиш немските "аутобани"...голям еталон са,няма що...Франция,Италия дори Турция е с много по-хубави пътища...в Англия вечер затварят част от магистрала за ремонт и на сутринта е ГОТОВА а когато се налага по-голям ремонт от 3 ленти е пак 3 но по-тесни и ограничени на 50 мили в час,знаеш ли че това е 80 км/ч колкото е официалната разрешена в тъпата ти германия...в Белгия колко магистрали НЕ СА ОСВЕТЕНИ нощем? В германия колко са осветени-0 .не ми я хвали тая пропаднала германия

    Коментиран от #44

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Хайл

    5 1 Отговор

    До коментар #33 от "LKWFahrer":

    Като ти е скъпо да караш по италианските магистрали що ходиш там,или шофьорите ти-да го дуфат,парите са важни
  • 38 123

    18 1 Отговор

    До коментар #33 от "LKWFahrer":

    Словения може и да е дребна, ама настилката, и всичко въобще, е дъ бест! Немският бил еталон? Е, аз ти казвам, има по добри! И това е факт!
  • 39 123

    4 0 Отговор

    До коментар #29 от "Бачо Киро":

    Аааа, трафик викаш? То щото по наште 500 километра хайуей няма трафик, а?
  • 40 Аууу

    8 7 Отговор
    Факти тръгнали да пишат за Германия пишете за България 46 години магисттала хемус . Германците трябва да дойдат в България те да ни научат как се праввт магистрали а ние да ги научим на корупция измами кражби имст много да учат.

    Коментиран от #67

  • 41 666

    7 6 Отговор
    Автора, да ли е излизал извън пределите на България? Предпочитам да карам в Германия 500км. от колкото тук 150.
  • 42 Васил

    6 1 Отговор
    Сигурно са взели Ноу Хау от диктатора от Банкя той е тесен специалист като Доган хидроинженера
  • 43 даскала

    6 3 Отговор
    С чужда погача , помен прави . Ако парите ги плащаше от джоба /чекмеджето/ си , дали щеше да даде банкет за 100 000 € . Да ВРЪЩА парите на данъкоплатците !
  • 44 бармалей

    15 1 Отговор

    До коментар #35 от "Хайл":

    Съгласен съм с теб за Швабите ! Имат и лошият навик , изведнъж на таблата да светне ограничение 80 км/ч ! Тогава целият поток , движел се със 150-170 км/ч , забавяйки , прави тапи по 3-4 км. След такова ограничение очакваш - ремонт , стеснение или подобно . Но движейки се , не виждаш причината за това ограничение ! Най-често го правят в почивните дни !
  • 45 даскала

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от "мечо":

    Правописът ти е прекрасен - исилвал , ниамате , опщо ............имаш повече грешки отколкото думи си написал !
  • 46 Георги

    5 3 Отговор

    До коментар #7 от "Боко Трейси АД":

    А с коридор Н8 София-Скопие-Тирана. Какво се случва с "магистралата" и жп трасето. Единствените две столици София - Скопие в Европа, които не са свързани с релсов път... Тунелът стои недовършен от 1942г... Бойко, Бойко... Сигурно няма далавера с Македонияиза това няма развитие по въпроса.....
  • 47 Вуте

    3 0 Отговор
    Дали някой български моряк не е "опознал" самотна германка на Дунав? Има всички черти на български политик.
  • 48 Тая сума която

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Centurion":

    Си написал е пълна лъжа. Много по малко са
  • 49 Steks

    16 2 Отговор
    Не съм бил в Германия но пък за сметка на това съм бил доста пъти в Белгия ей това е магистрали неравности почти 0 дупки абсолютно няма такива вечерно време гасиш фаровете на колата и си караш всичко им е осветено тук излизаш от софия посока пловдив и както ти е осветено изведнъж все едно влизаш в черна дупка за качеството на магистралата хич не ми се говори сигурно и в Мозамбик имат по добри пътища от нашите
  • 50 Фен

    6 0 Отговор
    Живея в Южна Германия сега направиха отсечката Ращат - Баден Баден уникална още от Карлсруе юг почва без ограничение та чак до бюл ахерн (около 40 км) можеш да караш както си искаш.
  • 51 ракетко

    7 1 Отговор
    там подизпълнител е хасан газитеб, затварят 20 км участък а работят в последния километър и то с месеци, постоянно едната лента е в ремонт по цялата им магистрала и в градовете не е по добре и то от 20 г.
  • 52 Затова имаме най скъпите магистрали...

    3 4 Отговор
    Защото плащаме и германските магистрали и каквото остане се ,,инвестира " в нашите селски магистрали.Но цената на километър е калкулирана с цената и на немските ...Партията на Тиквун Българоубиеца е също втора ръка,каквото не е харесало на швабите,те са го вкарали в партията на Гробарите...
  • 53 Ти да видиш

    5 0 Отговор
    Австралия да вземе пример че е срамота богата държава да няма и километър магистрала. Разбиват камионите по мизерни , черни пътища.
  • 54 2222

    3 1 Отговор
    Значи тоя с жипката и и от аутобани немски ферщеен
  • 55 на село

    3 1 Отговор
    Абе,не знам дали е ферщеен,ама обикаля с жипа по нашите магистрали с по 2 платна в 1-та посока,докато немските са с 4. Каква е разликата,Баце дали знае?

    Коментиран от #56

  • 56 Вуте

    5 0 Отговор

    До коментар #55 от "на село":

    Правиш ли разлика между платно и лента? Ние имаме пътища с по две ленти в една посока, но не са магистрали. Такъв път е Южната дъга на Околовръстното шосе на София.
  • 57 Бахн

    2 3 Отговор
    В Германия магистралите нямат ограничения на скоростта. Би трябвало и изискванията към тях да са по-строги
  • 58 Асфалтпаша

    4 2 Отговор
    Кво ревете ве абдали. Преди мене се возехте с каруци по черни пътища а сега навсякъде направих магистрали!! Неблагодарници!
  • 59 Казах

    3 0 Отговор
    Абе кви магистрали скоро колите ще летят. Това е набиване на корупционни пари в нечии джобове
  • 60 В.В.П.

    6 0 Отговор
    Още ли правят ремонта на А1 между Леверкузен и Дортмунд.???..Пътувах там през 2006,и 2010...Кошмар..И също На А8 между Пфорцхейм ,Щутгарт,Улм, Аугсбург....Дива история....Штау,Штау,, Реших никога да не ходя в Дойчланд......И там мирише на корупционни схеми..Иначе,бирата бива

    Коментиран от #66

  • 61 Ха ха хааа

    7 1 Отговор
    Сега чак разбрах че в германия имало магистрали. И то след като от 15 години карам там всяка седмица. Най напред да ви кажа че поне 70-80 % от "магистралите" там нямат ограда , а щом няма такава съгласно всички пътни закони това не може да бъде магистрала. Освен това на много места няма дори аварийна лента (като например големи участъци от А8 от границата при Залцбург към Мюнхен ). Това от своя страна значи че тол таксите които събират от години са незаконни. Тъй като плащаш за пътуване по магистрала , но по смисъла на закона дефакто не караш по такава. Също така пътните възли където се събират 2 магистрали почти навсякъде са тип детелина , което е огромна грешка тъй като това принуждава автомобилите да намалят до около 40кмч при качването от една магистрала на друга , а това прави огромни задръствания. По данни на световния икономически форум Германия е на 8 мо място в Европа по качество на магистралната инфраструктура след държави като Португалия и Словения. За Испания и Франция няма смисъл да се коментира. Който е ходил знае че Германия е поне 20 години назад от тях. И за финал ще кажа че пак по данни на световния икономически форум, по качество на дигиталната инфраструктура германия е след държави като Шри Ланка и Саудитска Арабия. Това е реалността в тази прехвалена държава

    Коментиран от #64, #68

  • 62 Ясно

    1 3 Отговор
    Ако всички (българи) се преместим в Германия, пак ще мрънкаме че живеем в най скапаната държава, на нашето племе угода няма
  • 63 Комуне

    1 1 Отговор
    У нас се крадат милиони, в Европа - милиарди.
  • 64 Дааа

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Ха ха хааа":

    Пропусна вечните ремонти, които са през 5-6 киломента, на които ако вървиш пеш, ще се движиш по-бързо!
  • 65 ЗМЪРШИ КРАДЦИ

    2 1 Отговор
    ВИЖТЕ СНИМКИТЕ , ТАКА БЯХА ПРОЕКТИРАНИ ВСИЧКИ МАГИСТРАЛИ , НО ВПОСЛЕДСТВИЕ СТАНАХА ОТ 4 ЛЕНТОВИ В ДВУЛЕНТОВИ А ЦЕНАТА СЕ УДВОИ И УТРОИ -- СТАНИШЕВ И БОЙКО ОТТАМ ГУШАТ МИЛИАРДИТЕ СИ
  • 66 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "В.В.П.":

    още има разкопки и поне още 10 г няма да има свършване
  • 67 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Аууу":

    а от мюнхен до карлсруе я правят от поне 30 г и още не се вижда края...голям пример даде
  • 68 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "Ха ха хааа":

    абсолютно си прав
  • 69 8593

    2 0 Отговор
    Не ми хвалете германия този отпадък. От 2012 съм тука шофьор. Карам по 600-700 км по учрелите им магистрали 6 дена в седмиьата от 8 години нняма такива смотани ограничения ремонти и Задртствания. 16 часа не мога да мина 700 км ай дърпайте