Като част от срещата на върха на ООН за климата в Глазгоу, Шотландия, експерти от организацията Грийнпийс публикуваха рейтинг на най-големите световни производители на автомобили по отношение на усилията им за намаляване на вредните емисии. Последното място в списъка зае японската компания Toyota - заради липсата, според еколозите, на подкрепа за преминаването към чисти енергийни източници. На второ място от дъното е алиансът Stellantis, включващ марките Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall, DS, Fiat, Abarth, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Chrysler, Dodge, Jeep и Ram.
Според France24, авторите на рейтинга твърдят, че Toyota се стреми да запази двигателите с вътрешно горене в своята моделна линия повече от другите големи автомобилни производители. Въпреки че Toyota представи електромобил и очаква да намали общия обем на вредните емисии чрез разработването на хибридни технологии и развитието на водородната посока, еколозите отбелязват, че plug-in хибридите са само една трета по-чисти от двигателите с вътрешно горене. Автомобилният производител многократно е твърдял, че не се стреми към пълномащабен преход към електрически превозни средства, като възнамерява да запази всички опции за задвижване в гамата, за да предостави на купувачите избор.
Освен Toyota и Stellantis, природозащитниците обвиниха и Ford, Honda, Hyundai и Volkswagen за недостатъчни усилия за опазване на околната среда, а американският концерн General Motors бе определен за най-добрия от Greenpeace. Ще припомним, че шефът на Toyota Акио Тойода наскоро за пореден път се изказа негативно за световната тенденция за електрификация. Той многократно е отбелязвал, че рязкото преминаване към електрическа тяга заплашва милиони работни места, а също така предупреждава, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк на страната бъде прехвърлен на батерии.