Отидете към основна версия

16 332 66

Mercedes представи EQXX и остави Tesla зад гърба си

  • mercedes-
  • eqxx-
  • vision-
  • concept-
  • tesla

Vision EQXX Concept може да измине над 1000 километра с едно зареждане

Mercedes представи концепта Vision EQXX и даде сериозна заявка в света на електромобилите с пробег от над 1000 километра с едно зареждане. Първите данни за концепта се появиха в края на 2020 година, а през изминалата година от Mercedes показаха няколко снимки на силуета на EQXX, както и повече техническа информация за него.

По-рано днес германците официално показаха концепта и разкриха по-голямата част от информацията за модела. Благодарение на изключително ниското въздушно съпротивление от едва 0.18 и специфичната си форма, EQXX може да се похвали с вече споменатия пробег.

От Mercedes не споделят точния капацитет на батерията, но поясняват, че той е под 100кВч, което решава и част от проблемите с високото тегло при повечето електромобили. Батерията тук тежи 495 килограма, което е с 30% по-малко от тази при EQS. От Mercedes споделят още, че средностатистически американски шофьор ще трябва да зарежда колата само един път в месеца.

Задвижването се осигурява от задно разположен електромотор с мощност от 201 конски сили, а 117 соларни панела върху покрива на колата могат да захранват климатичната система, светлините и инфотейнмънт системата.

Технологиите, също са на високо ниво, а въздушни завеси в предната броня, специални капаци върху джантите и специално разработени гуми в партньорство с Bridgestone допринасят за върховия пробег.

Въпреки, че колата изглежда голяма, то размерите ѝ са подобни на тези на C-Klasse, като същото се отнася за меджуосието и теглото на EQXX. Масата на концепта е едва 1750 килограма, а освен теглото на батерията, голяма роля в това играят и магнезиевите джанти, алуминиеви и карбонови елементи, използвани почти навсякъде по купето и рамата.

Интериорът е не по-малко технологичен от екстериора и предлага 47.5-инчов 8К дисплей по продължението на цялото табло, както и футуристични кръгли въздуховоди в средната част. Седалките също са с необичаен дизайн, а вместо дръжки във вътрешната част, вратите се отварят с колан, подобно на Porsche.

Все още няма никаква информация за това кога модела ще влезе в серийно производство и каква ще е неговата цена, но очакваме това да се случи в съвсем близко бъдеще.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 42 гласа.

Свързани новини