4 Януари, 2022 11:42 16 331 66

Mercedes представи EQXX и остави Tesla зад гърба си

  • mercedes-
  • eqxx-
  • vision-
  • concept-
  • tesla

Vision EQXX Concept може да измине над 1000 километра с едно зареждане

Mercedes представи EQXX и остави Tesla зад гърба си - 1

Mercedes представи концепта Vision EQXX и даде сериозна заявка в света на електромобилите с пробег от над 1000 километра с едно зареждане. Първите данни за концепта се появиха в края на 2020 година, а през изминалата година от Mercedes показаха няколко снимки на силуета на EQXX, както и повече техническа информация за него.

Mercedes представи EQXX и остави Tesla зад гърба си

По-рано днес германците официално показаха концепта и разкриха по-голямата част от информацията за модела. Благодарение на изключително ниското въздушно съпротивление от едва 0.18 и специфичната си форма, EQXX може да се похвали с вече споменатия пробег.

Mercedes представи EQXX и остави Tesla зад гърба си

От Mercedes не споделят точния капацитет на батерията, но поясняват, че той е под 100кВч, което решава и част от проблемите с високото тегло при повечето електромобили. Батерията тук тежи 495 килограма, което е с 30% по-малко от тази при EQS. От Mercedes споделят още, че средностатистически американски шофьор ще трябва да зарежда колата само един път в месеца.

Mercedes представи EQXX и остави Tesla зад гърба си

Задвижването се осигурява от задно разположен електромотор с мощност от 201 конски сили, а 117 соларни панела върху покрива на колата могат да захранват климатичната система, светлините и инфотейнмънт системата.

Mercedes представи EQXX и остави Tesla зад гърба си

Технологиите, също са на високо ниво, а въздушни завеси в предната броня, специални капаци върху джантите и специално разработени гуми в партньорство с Bridgestone допринасят за върховия пробег.

Mercedes представи EQXX и остави Tesla зад гърба си

Въпреки, че колата изглежда голяма, то размерите ѝ са подобни на тези на C-Klasse, като същото се отнася за меджуосието и теглото на EQXX. Масата на концепта е едва 1750 килограма, а освен теглото на батерията, голяма роля в това играят и магнезиевите джанти, алуминиеви и карбонови елементи, използвани почти навсякъде по купето и рамата.

Mercedes представи EQXX и остави Tesla зад гърба си

Интериорът е не по-малко технологичен от екстериора и предлага 47.5-инчов 8К дисплей по продължението на цялото табло, както и футуристични кръгли въздуховоди в средната част. Седалките също са с необичаен дизайн, а вместо дръжки във вътрешната част, вратите се отварят с колан, подобно на Porsche.

Mercedes представи EQXX и остави Tesla зад гърба си

Все още няма никаква информация за това кога модела ще влезе в серийно производство и каква ще е неговата цена, но очакваме това да се случи в съвсем близко бъдеще.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 42 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Няма новина

    63 30 Отговор
    Мерцедес е по-добър от Тесла, къде тук е новината???

    Коментиран от #3, #22, #48

  • 2 АпорШе

    15 29 Отговор
    А защо каросерията прилича на Порше, само задницата и предницата са странно спелскани - другото е Порше )

    Коментиран от #55

  • 3 Една е колата

    32 28 Отговор

    До коментар #1 от "Няма новина":

    Мерцедес и всички останали.......
  • 4 КОКО

    35 45 Отговор
    ПО ГОЛЯМА ГРОЗОТИЯ НЕ МОЖАХА ЛИ ДА ИЗМИСЛЯТ!
    ПРИЛИЧА НА ПРАВЕН ОТ НЯКОЙ АЗИАТСКИ УЧИЛИЩЕН КРЪЖОК!

    Коментиран от #5

  • 5 Ефект

    44 5 Отговор

    До коментар #4 от "КОКО":

    Грозно е за да е ефективно, свиквай! При електричките всеки кВ е важен.

    Коментиран от #9

  • 6 Потурко

    40 13 Отговор
    Това недоразумение ще струва колкото две S 500 днес! Скоро всички Пурковци който се прехласват по ел. миксерите няма да могат да си позволят дори и малък макет на бленуваните си моделчета!
  • 7 Памперс Панц

    32 16 Отговор
    теслата е пълно дръвце пред това

    Коментиран от #18

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 КОКО

    22 14 Отговор

    До коментар #5 от "Ефект":

    ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ВКУС!
    БИХ ПРЕДПОЧЕЛ ДА Е МАЛКО ПО-НЕЕФЕКТИВНО НО КРАСИВО!
    ВСЕ ПАК СОБСТВЕНИКА ЩЕ ГО ГЛЕДА ВСЕКИ ДЕН?
    И ТОЗИ ВИСОКОТЕХНОЛОГИЧЕН ТЕЛЕВИЗОР НА КОКПИТА Е ГРОЗЕН И ОПАСЕН СПОРЕД МЕН!
  • 10 зелен ганьо

    26 5 Отговор
    На всички ганьовци да им е ясно, че по-тясната обвързаност с ЕС означава по-скъп труд, респективно, по-скъпа поддръжка на тарарясниците, по-високи застраховки и данъци. Както и скъп ток и забрана за нови коли с ДВГ, ограничения за старите къде може да се влачат. Дай-боже и по-строги правила за придобиване на шофьорска правоспособност, щото хич не е задържително всеки да може да си позволи да се влачи из града с кола. Опичайте си акъла, и ако нямате пари за тротинетки, внимавайте на следващите местни избори за кой гласувате, щото градския транспорт живо ще ви заинтересува!
  • 11 меркантилност

    29 8 Отговор
    lucid air е реална кола която вече е пред продукция и след няколко месеца ще бъде пусната докато тия пускат концептчета още. китайците пуснаха вече първия кросоувър над 1000 км за $45000 ама голямата новина нали за мерцедес идва

    Коментиран от #16

  • 12 Елон Смъркача

    20 6 Отговор
    А дизайна на тесла не е променян от 2016. Като лада нива, съвършенството няма нужда от промяна. Хахахаа модел ес има една сменена предна броня, и това се води за фейслифт :D и кривия отрязан волан е опасен, смъркача едвам оцели рампата на премиерата.

    Коментиран от #13

  • 13 брао пич

    11 5 Отговор

    До коментар #12 от "Елон Смъркача":

    Изчакай още пет-шест-надесет години и ще можеш да си купиш този модел на мерцедес, щом теслата не е на нивото ти!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Съдията Дред

    21 2 Отговор
    "Средно статистическия американец ще зарежда колата си веднъж месечно , при пробег от 1000 км? " ? Айде посмалете малко, и ние имаме впечатление какви разстояния се минават в Щатите ежедневно.
  • 16 Plameni

    15 3 Отговор

    До коментар #11 от "меркантилност":

    Само че при китайците батерията е 144квч,а при Мерцедес 88 квч .Май няма разлика хахаха.Също Мерцедес ще изразходва едва 10 квч на 100км

    Коментиран от #20

  • 17 Иво

    10 15 Отговор
    Няма по-грозно животно от това!
  • 18 Ааха

    20 8 Отговор

    До коментар #7 от "Памперс Панц":

    Само дето Теслата се продава а това само го снимат

    Коментиран от #19

  • 19 Plameni

    6 6 Отговор

    До коментар #18 от "Ааха":

    Само че е създадена за година и половина ,а след десет години смятай ...
  • 20 меркантилност

    11 7 Отговор

    До коментар #16 от "Plameni":

    и зимата мерцедеса ще яде дървото
  • 21 Браво

    12 13 Отговор
    Тия докато го пуснат, Тесла вече ще е в космоса! Прототип

    Коментиран от #27

  • 22 гост

    10 4 Отговор

    До коментар #1 от "Няма новина":

    хаха, забавен си. къде е масовата кола, къде е прототипът? разлика оттук до небето. то и ФВ направиха кола с нисък разход, ама какво стана с нея, спомняш ли си? над 100евро цена с интериор на Поло, шумен двуцилиндров дизел и ниска скорост, какво като харчи 2л.? и това е същото. никой досега бе е пуснал карбонова батерия, просто защото е скъпа за производство, не че не искат да спестят тегло. тесла модел Ес има пробег от над 1000км, тествано и доказано, но просто не е при реалистични условия, където минава "само" 700км. Изкарайте го това чудо на пътя да го видим може ли да харчи под 10кв, защото това са си 2л гориво, а колата е тежка и голяма, някак си не го виждам това да се получи при реални условия. Или ако стане ще е като теста на Тесла, със 60км/ч средна скорост през нощта. да не говорим за динамичните му характеристики и цена, няма смисъл.

    Коментиран от #24

  • 23 Хаха

    9 4 Отговор
    Абе тая е демонстрационна броика дето само хвърля прах в очите на невежите фенове, няма да види свят това чудо скоро хаха

    Коментиран от #25

  • 24 Кашони

    10 6 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Тесла Ес минавала 1000 км ама по вертикална линия пусната от самолет. Било прототип а Роадстера какво е кога ще го видим? А семито него кога? А пикапа? То лесно да правиш ширупотреба като 3 и У и да викаш аз мога. Какво можеш кашони ли?

    Коментиран от #29, #64

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 DrivingPleasure

    6 7 Отговор
    Екстремно грозно е за концепт. Иначе е ясно, че Тслата не е технологичен лидер, а бранд за фенбойчета
  • 27 DrivingPleasure

    15 3 Отговор

    До коментар #21 от "Браво":

    За последната година Мерцедес пусна 5 НОВИ модела, Тслата освен да ви притопля 5та година манджата за роудстъра и сайбъртрък пуска само тарикатлъци. Техническия напредък при Илончо - 0! Пак Мерцедес му открадна шоуто и с автономните
  • 28 Госあ

    3 6 Отговор
    Браво на Даймлер ! Това е бъдещето на електрокарите - концепти и ограничени бройки. И те отлично го знаят. Иначе теслата ще има съдбата на вилиджър и Детройт. То е ясно. 😂

    Коментиран от #30

  • 29 Ти правиш ли разлика

    8 6 Отговор

    До коментар #24 от "Кашони":

    Между концепт и прототип?

    Концепта е една идея. Картинка нахвърляна като скица. А Тесла представи прототип на споменатите от тебе roadster и пикап, както и камиона, бяха работещи прототипи, който клиентите можеше да пробват.

    На представянето на roadster, публиката беше повозена в него за да усети ускорението.

    Камиона беше даден за тестове на клиентите, които го бяха поръчали, а Джей Лено покара пикапа из града няколко дни след представянето.

    Въпреки това, Илон Мъск твърди, че е много лесно всеки да направи прототип, но истинското предизвикателство е да организираш серийното производство на този прототип и то на прилична цена.

    А от Mercedes още и до прототип не са стигнали. Засега показват картинки и концепти. И с право предвид пазарното фиаско на първият им електромобил EQC, който беше гласен за убиеца на Tesla модел 3, но за първите два месеца едва продадоха 50 бройки в родна Германия.
  • 30 Така е!

    8 8 Отговор

    До коментар #28 от "Госあ":

    Всички започнаха да изкарват десетки електрически модели и продажбите на Тесла рязко се сринаха.

    Тази година продадоха само около милион, догодина ще се сринат още повече на два милиона, а след две-три години напълно ще спрат да се търсят и ще продадат мизерните 5 милиона бройки, нали?

    Не знам в каква реалност живееш, но в нашата реалност до две години, Тесла ще продава повече от Mercedes, а още днес пазарната и капитализация е десет пъти по-висока от на daimler.

    Коментиран от #31, #32

  • 31 Кашони

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "Така е!":

    Излагаш се много яко. Колкото роадстера може да караш толкова и тази кола едно към едно. Дали ще станат реалност зависи само от това дали ще им излязат сметките накрая на червено или зелено.
  • 32 Гадател

    2 3 Отговор

    До коментар #30 от "Така е!":

    А тази година дали е милион? За догодина с кълбото си пак си гадаел а уж беше казал че си го заврял отзад за по силно усещане..... на енергията де.

    Коментиран от #37

  • 33 Милен

    5 4 Отговор
    Няма изобщо да го коментирам тоя концепт. Разход под 10кв/ч на 100км на тая кола също е без коментар. Ама така е, който няма зарядни станции се опитва какви ли не аеро динамични форми да измисли, фотоволтаици на покрива и т.н. Мощността от 200 конски сили за тази кола също няма да коментирам. Останалото са екрани и дивани.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Именит

    4 3 Отговор
    Тея немците са големи смешки в производството на електромобили!
    Направили една кола и какво от това?!?!?
    Тесла са с близо милион продадени през 2021 , а през 22-ра ще са с 1.5 млн и въобще не ги интересуват мерцедес!

    Коментиран от #36

  • 36 Plameni

    5 3 Отговор

    До коментар #35 от "Именит":

    По същата логика тия от Тесла са големи смешници ,един дизел ,един бензинов автомобил немогат да произведат , а да не говорим за хибридни или водородни ,защото всичко това Мерцедес го правят едновременно с производството на електромобили .Дори печелят най-престижните състезания като Формула Е и Формула 1
  • 37 А колко е?

    2 2 Отговор

    До коментар #32 от "Гадател":

    930 хиляди продажби и 1,2 милиона производствен капацитет за последното тримесечие не е ли около милион автомобила годишно?

    Колко ще са според тебе продажбите тази година с два пъти повече фабрики и колко ще е производствения капацитет в края на годината?

    Коментиран от #38

  • 38 Plameni

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "А колко е?":

    Хаха гост предвижда 2 000 000 автомобила, а Мъск 1 500 000 за тази година

    Коментиран от #42

  • 39 Да си дойдем на думата!

    1 5 Отговор
    В този свят има две марки автомобили ....!!!
  • 40 Alex

    4 1 Отговор
    В повечето държави от ЕС 20 - 30 % от цената на електромобила се поема, като държавна субсидия, поне към момента. В Германия има 50 000 общественодостъпни зарядни станции ( всяка с поне 2 колонки, а масовите са с 4 и с 6 колонки ), при 1 милион регистрирани ектромобили, което е 20 електромобила на зарядна станция, без да броим тези по къщите. До края на 2023, всяка бензиностанция ще има и 2 електро колонки. В Бг в момента има регистрирани само 2300 електромобила и малко под 200 зарядни колконки, а не станции и спирам с коментара.
  • 41 Хмммм

    7 1 Отговор
    Вижте, Тесла също може да направи кола която минава 1000 километра! Това не е проблем за тях! Те не искат да правят, защото тези километри които правят са достатъчни, след като имат зарядни навсякъде! Защо да правят една кола, която да минава 1000 километра, а да не направят 2 с по 500 километра? Взето е в предвид, че това са достатъчно километри, за шофиране и спиране за почивка, при дълъг път! За какво да слагат големи батерии? От Мерцедес също можеха да сложат малка батерия, която стига за 600 километра, като разхода щеше да им падне още заради теглото и щяха да имат батерии за 2 коли? Не е нужно да се правят електрички с малки батерии, но не е нужно да се правят и с големи! Трябва да има добре изградена зарядна мрежа и възможност за бърз заряд на батериите.

    Коментиран от #43, #46

  • 42 Мащаб

    4 1 Отговор

    До коментар #38 от "Plameni":

    Гост винаги работи в мащаб едно към гьотере😄.
  • 43 MIB

    2 4 Отговор

    До коментар #41 от "Хмммм":

    1000км с батерия под 100квч,а при Тесла как е? Щом Mercedes EQS изминава повече от Тесла S

    Коментиран от #44

  • 44 Хмммм

    4 1 Отговор

    До коментар #43 от "MIB":

    Кой EQS изминава повече от Тесла?

    Коментиран от #49

  • 45 незнайко

    4 3 Отговор
    Красота която ще ИЗПРАЗНИ БАНКОВАТА ВИ СМЕТКА със сигурност !!! Това е МЕРЦЕДЕС !!! Чакаха и проучваха какво правят другите 10 години и ВИЖТЕ НИ КОЛКО СМЕ ДОБРИ !!! ОТВРАТИТЕЛНО !!! Колко ли ТЕСЛИ СА РАЗГЛОБИЛИ ???
  • 46 Къпан пор

    3 3 Отговор

    До коментар #41 от "Хмммм":

    Километрите пробег на Тесла при - 20 градуса падат с 60%.

    Коментиран от #47

  • 47 Хмммм

    5 2 Отговор

    До коментар #46 от "Къпан пор":

    Що при Мерцедес ще се увеличават ли?
  • 48 Ноло

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Няма новина":

    Само и в проозводство да влезе муаааааахахаххахаххахахахахх
  • 49 Plameni

    3 2 Отговор

    До коментар #44 от "Хмммм":

    Скоро четох за някакъв тест за реално изминати километра с електромобили Mercedes EQS ( не се сещам за модел) беше класиран на четвърто място пред Tesla S с равни километри ,но изминати при по ниска температура Друг тест американски на ЕРА също Mercedes EQS мисля че беше 450+ AMG също изпревари Tesla model S по изминати километра
  • 50 Ко не

    1 3 Отговор
    Адски грозна.

    Коментиран от #51

  • 51 Балък

    4 0 Отговор

    До коментар #50 от "Ко не":

    Като нямаш какво да кажеш...
  • 52 Остави го този лаладжия Илон

    5 1 Отговор
    Миналата година Илон Мъск каза, че Тесла ще отвори две нови фабрики през 2021 година и с тяхна помощ ще продаде 50% повече автомобили отколкото през 2020, когато продаде половин милион.

    Тогава тукашните умници обявиха тази цел за лъжа и познаха. Тесла нито отвори фабриките, нито продаде 750 хиляди автомобила. Продаде 936 172

    Защо тогава се учудваш че може да продаде 2 милиона за 2022 година, при положение, че е обещал 1,5 милиона?

    Коментиран от #53

  • 53 Ширупотреба

    3 2 Отговор

    До коментар #52 от "Остави го този лаладжия Илон":

    Мъск обеща Роадстер за 2020 а вече сме 2022. Обеща и Семи за 2021 и още го няма. Обеща и пикап и него го няма. Обеща да ходи до Марс и там нищо. Обеща скоростно метро и него ги няма. Има само едни ширупотреби Тесла 3 и Тесла У. Е да ама вече другите компании не спят, има десетки други като 3 и У. Така че чакай от умрял писмо.

    Коментиран от #54, #56

  • 54 Сериозно?

    2 0 Отговор

    До коментар #53 от "Ширупотреба":

    Ми те и Мерцедес обещаха Mercedes One Amg за 2016, а и той още го няма! Иди ги питай, къде е?
  • 55 Nikolay

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "АпорШе":

    Ти Порше виждал ли си ?
  • 56 Ами просто му излезнаха криви сметките

    3 2 Отговор

    До коментар #53 от "Ширупотреба":

    Илон Мъск и той прави грешки и подцени реалността. Както виждаш смяташе да произведе 750 хиляди автомобила миналата година, като му останат батерии и за други модели и камиона, но се оказа че в реалността търсенето на Тесла е по-голямо отколкото дори Мъск предполагаше.


    За някои от моделите, ако сега поръчаш, предполагаемия срок за доставка е 2023 година. И то от произвежданите модели.
    За пикапа има 1,4 милиона заявки, но търсенето на настоящите модели надвишава производствените възможности и се налага отлагане на новите модели, докато построят достатъчно производствените възможности и осигурят достатъчно батерии, защото в момента те са тясното място в производството. Като решат проблема с батериите ще могат да произвеждат милиони и да задоволят търсенето.

    Светът преминава към електромобили и ще трябва да се произвеждат около 100 милиона годишно. Засега има огромен недостиг и ще спечели този който може да предложи най-голяма бройка производство дори от два-три модела, а не този който е предложил 50 модела и продава по-малко от всеки. За 50 модела ти трябват 50 производствени линии. Много по-лесно се произвеждат в мащаб по-малък брой модели.

    Коментиран от #57

  • 57 Ширупотреба

    1 6 Отговор

    До коментар #56 от "Ами просто му излезнаха криви сметките":

    Дрън дрън кажи си го Мъск не може да произведе нищо друго от кашон с колела. Да кашона се търси но е кашон. Колко от тези 900 000 произведени са Тесла 3 знаеш ли? Сигурно над 90 %. Кашон до кашон мила моя маино ле.
  • 58 Това е

    1 2 Отговор
    Мерцедес и всички останали.
  • 59 Иван

    2 0 Отговор
    Германците, определено са черпили вдъхновение от Холандците и тяхната Lightyear one!
  • 60 Alexxx

    2 0 Отговор
    Щом повече километри,значи по малко кончета и още по малко магаренца.
    То ако толкова бяха добри,щяха да бяха "ПИОНЕРИ" в електричките,а те дори и за "ЧАВДАРЧЕТА" не стават.
    А проблемите в колите им не се спират,това,че не се пише в българските медии,не значи,че не е истина.

    Коментиран от #61

  • 61 Plameni

    0 2 Отговор

    До коментар #60 от "Alexxx":

    Алекс тоя разход от 10квч на100 км се равнява на 1л.на 100км при 200кс .и за такъв клас четириместен автомобил ,как мислиш?

    Коментиран от #62

  • 62 Това нищо не е

    3 1 Отговор

    До коментар #61 от "Plameni":

    7-местен седан тежащ 2,2 тона Tesla модел S със 700 коня, измина 1078 км с 98 киловатчаса, което е под 10 киловатчаса на 100 километра.

    Като това е реален автомобил и реален рекорд документиран в Гинес, а не някаква концепция, която от Mercedes се съмняват, че някога ще влезе в производство.

    Коментиран от #63

  • 63 Plameni

    1 1 Отговор

    До коментар #62 от "Това нищо не е":

    Само забрави че въпросната Тесла модел S при реални условия които включват спиране, ускорение, изпреварване изминава 500 км.
  • 64 Гого

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Кашони":

    Евала за коментара ! Илон Мъск е най смешния на планетата !
  • 65 Ала-Бала

    1 1 Отговор
    И всичко това за скрамната цена от 1 789 000 евро или нещо подобно :)
  • 66 Бай Иван

    0 0 Отговор
    Задницата направо кърти - по-грозно нещо не съм виждал.
    Иначе всичко написано звучи обещаващо.