Отидете към основна версия

4 837 7

Ето го най-мощния луксозен кросоувър в света

  • aston martin-
  • dbx-
  • dbx 707

Наточената версия на Aston Martin DBX получи скоростна кутия от Mercedes-AMG GT

Aston Martin спази обещанието си и представи най-наточената версия на своя кросоувър DBX, която се превърна и в най-мощният сериен „джип“ на пазара. Както подсказва името, DBX707 разполага с точно 707 конски сили или със 157 коня повече от стандартния DBX.

Под капака работи същият 4.0-литров осмак на Mercedes, който също така е повишил и максималния си въртящ момент до 900 нютон метра и е куплиран с нова трансмисия с мокри съединители и девет предавки, същата която се монтира и в Mercedes-AMG GT. По отношение на мощността британецът уверено превъзхожда конкурентите си в лицето на Lamborghini Urus (650 к.с. и 850 Нм), Lister Stealth (675 к.с. и 881 Нм), Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid (680 к.с. и 900 Нм) и само отстъпва по-мощност, но не и по въртящ момент на Dodge Durango SRT Hellcat (720 к.с. и 875 Нм), който обаче не е в категорията на луксозните SUV-та.

Още нещо любопитно е, че иновацията е толкова бърза, колкото и рекордьорът на Нюрбургринг Porsche Cayenne Turbo GT. Ускорението до 100 км/ч на DBX707 продължава 3.3 секунди, докато за обикновен DBX с V8 са нужни 4.5 секунди. Максималната скорост на наточения високопроходим автомобил е 310 километра в час спрямо 291 за конвенционалния.

Разликите със стандартния DBX продължават и при окачването, завиването, както и спирачките, които вече са с големина от 420мм отпред и 390мм отзад. Задният мост е с нов диференциал с електронно заключване и с различно предавателно съотношение 3.27 вместо 3.07. Освен това са променени алгоритмите за работа на трансмисията за задвижване на всички колела, трикамерното пневматично окачване, адаптивните амортисьори, сервоусилвателя на волана и активните стабилизатори с 48-волтова бордова система. В режимите GT Sport и Sport + вече е възможно да се активира контрола за стартиране от оптималните 4000 оборота в минута.

Във външността можем да открием много карбонови елементи, които освен визията, подобряват и аеродинамичността. В предната част виждаме нова решетка с по-големи отвори, добавка в долната част на бронята, нови прагове, както и голям дифузьор в задната част. Джантите също са нови и в размер от 22 или 23 цола.

Влизайки в интериора може да забележите вратите със soft close функция, новата централна конзола, както и спортните седалки с алкантара и кожа.

Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 11 гласа.

Свързани новини