Пролетта е времето за сезонна поддръжка на автомобила. Обикновено шофьорите се концентрират върху смяната на масло и филтри, но елементарни проверки често се игнорират. С тяхна помощ обаче можете да разберете, че е време да смените някои евтини части. Ако това не бъде направено навреме, ще трябва да платите за скъпи ремонти. Разказваме ви на какви подробности трябва да обърнете внимание.
Нека започнем с нещо, на което обикновено изобщо не се обръща внимание. Ремъкът на алтернатора е евтин, но повредата му заплашва със сериозен ремонт на автомобила. Ако "назъбените" елементи започнат да се заклинват, това значително увеличава натоварването, както на самия генератор, така и на задвижващия ремък. По този начин животът на генератора намалява, а ремъкът може да се скъса. Обърнете внимание на самия ремък. По него не трябва да има пукнатини или дефекти.
При проверка на ремъка обърнете внимание и на ролките. Обикновено те "живеят" по-дълго от самия ремък. Следователно, при първа смяна, на тези подробности може да не се обърне внимание. Но впоследствие ролките могат да започнат да "играят", което води не само до появата на различни шумове, но и до разхлабване на ремъка. От това двигателят ще бъде нестабилен на празен ход и ще има проблеми със стартирането.
Т.нар. гумени тампони на окачването също се проверяват много рядко. Ако автомобилът е снабден с гуми с нисък профил или размер на колелата, който не е препоръчан от производителя, напрежението върху шасито ще се увеличи. Едни от първите, които страдат от това, са именно тези тампони. Те се напукват и се усукват. От това колата започва да износва гумите неравномерно.
Накрая проверете още веднъж как е фиксирана защитата на двигателния отсек. Ако през зимата често сте щурмували снежни преспи, крепежните елементи могат да се разхлабят. Това може да изиграе много лоша шега през лятото, когато скоростите се повишават. Един или повече болтове може просто да излетят и защитата да падне върху асфалта.