Настроението в автомобилната индустрия е по-лошо, отколкото е било от дълго време, показа показателят на базирания в Мюнхен IFO Institute за бизнес очакванията на производителите, който се основава на месечно проучване на компаниите, пише германският Handelsblatt .
В автомобилната индустрия на Германия, водещата сила на Европейския съюз, този показател падна до минус 30.4 пункта през април след минус 21.8 през март. Показателят се основава на месечно проучване на компаниите, а основната причина е ситуацията около Украйна, каза в сряда експертът на IFO Оливър Фолк.
Доставчиците на автокомпоненти са в още по-лошо състояние: стойността на индикатора при тях падна от минус 39.8 пункта до минус 44.3. Данните за индикатора са балансирана стойност на положителните и отрицателните бизнес очаквания.
По този начин очакванията на бизнеса за следващите месеци са толкова мрачни, колкото бяха през пролетта на 2020 година, когато беше първата фаза на пандемията и индустрията замръзна в напрежение по време на първата вълна от блокиране.
В момента няма масови спирания на производството, дори при положение, че фабриките страдат от недостиг на компоненти, така че защо да бъдем толкова песимистично настроени?
„Производителите най-вероятно ще увеличат продажните цени на продукцията си и по този начин ще увеличат приходите си въпреки намалените обеми“, казва Фалк. Факт е, че много марки планират предстоящи увеличения на цените през следващите месеци. Що се отнася до продажбите на автомобили, те продължават да намаляват. Сега, за първи път бяха засегнати и електрическите автомобили.
През април броят на новите регистрации в Германия е намалял значително в сравнение с предходната година, съобщи Федералната администрация за автомобилен транспорт (KBA). През април са регистрирани малко над 180 260 нови коли. Това е с почти 22% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година.