Toyota обяви изтеглянето на първия си електрически кросоувър, bZ4X, който се появи на пазара само преди няколко месеца. Ремонтът поради опасен дефект в колелата засяга 2700 екземпляра: 2200 в Европа, 260 в САЩ, 110 в Япония и още 10 в Канада.
Информацията е на Ройтерс. В акцията се включи и Subaru, който произвежда двойникът Solterra, разработен съвместно с Toyota - около 2600 с емблетана Subaru също ще бъдат изпратени в сервиза.
Причината за сервизната акция е производствена грешка, поради която колелата на кросоувърите могат буквално да паднат. Според японския регулатор резки завои и силно спиране могат да доведат до разхлабване на болтовете на главината, което от своя страна може да доведе до излитане на колелото от оста.
До момента няма данни за произшествия, свързани с дефекта. Регулаторът обаче не препоръчва на собствениците на bZ4X и Solterra да използват своите кросоувъри, докато не бъдат ремонтирани.
Toyota bZ4X и унифицираното Subaru Solterra дебютираха в производствен статус миналата есен. Електрическите автомобили са сходни на външен вид, споделят една и съща платформа (e-Subaru Global Platform, известна още като Toyota e-TNGA), в топ версията имат двумоторен силов тракт, разработен от Subaru и задвижване на всички колела.
Системната мощност на двигателите е 217 конски сили, а автономния пробег с батерия с капацитет 71.4 киловатчаса е 460 километра. Автомобилът бе показан и у нас на отминалото наскоро изложение в София.