15 Юни, 2022 10:47 6 604 27

Ford спира продажбите на Mustang Mach-E поради сериозен дефект

  • ford-
  • mustang-
  • mach-e-
  • дефект-
  • акция

В същото време компанията изтегля и 49 000 електрически коли, които вече са продадени

Ford спира продажбите на Mustang Mach-E поради сериозен дефект - 1

Ford Mustang Mach-E, сравнително нов модел в гамата на марката, има сериозен проблем: съществува риск от прегряване на батерията и рязка загуба на мощност. В тази връзка компанията поиска от дилърите временно да спрат продажбите на Mustang Mach-E, а също така обяви изтеглянето на повече от 49 хиляди автомобила. CNBC уточнява, че това са екземпляри от модела Mustang Mach-E, произведени между 27 май 2020 г. и 24 май 2022 г. в завода в Куаутитлан, Мексико.

По време на бързо зареждане или ако водачът активно ускорява, главните контакти на батерията с високо напрежение може да прегреят. Ако прегрят контактор се отвори по време на шофиране, това ще доведе до загуба на мощност, което ще увеличи риска от злополука. Ford обясни, че проблемът се решава чрез актуализация на софтуера. Според известие за изтегляне, подадено в Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA), 48 924 Ford Mustang Mach-E, продадени в САЩ, подлежат на изтегляне.

Това не е първият открит дефект в модела. Например миналата година се оказа, че предните стъкла не са фиксирани правилно, а също така има проблеми с уплътняването на панорамните люкове. Поради тази причина към сервизите бяха изпратени 30 хиляди автомобила. А през май тази година беше изтеглена партида от 400 електрически автомобила, които поради софтуерна грешка спонтанно се ускоряват.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    19 3 Отговор
    Нормално бързото зареждане повишава температурата в батерията и има опасност от прегряване особено след образуването на фисури в електролита на батерията получаващи се с употребата.Но нали трябва да се праеи реклама с бързото зареждане иначе трябва да зареждаш 10 часа кой би си купил такава кола.

    Коментиран от #3, #24

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Мммммм

    7 9 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    Тесла няма такива проблеми!

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Замислен

    7 4 Отговор

    До коментар #3 от "Мммммм":

    То като се замисля, до сега смятах Тесла за некачествен автомобил, но на фона на всички тези повреди на 100-годишния производител, Тесла изглежда суперкачествена.

    И при Тесла имаше излетяли стъкла заради некачествено залепване, но това не беше следствие от грешен технологичен процес като при ford, засегнала десетки хиляди автомобили, а единичен случай на човешка грешка при лепенето.

    И тук стигаме до момента как точно беше сниман този единичен случай и дори в България писаха статия по него, а не се намери никой да снима поне един от тези 30 хиляди случая и никой от тях не придоби гласност?
  • 6 Е така де!

    9 1 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Значи проблемът на Тесла с прегряване на мултимедията, която няма да ти позволи да гледаш ютуб докато зареждаш, ти се струва по-голям проблем прегряването на клемите на батерията, което може да ти изключи двигателя точно когато изпреварваш някой ТИР, а отсреща идва друг тир.

    На кое място не искаш да си? Аз бих прежалил музиката пред живота.

    Коментиран от #9

  • 7 Име

    12 5 Отговор
    При Тесла има същите проблеми проато ги прикриват.Зад Мъск седи цялата Американска държава все пак.

    Коментиран от #11

  • 8 чичо Пешо

    9 7 Отговор
    А ще спираме ДВГ-тата - смешници, още не могат да направят и един електрокар, който да стъпи на коя да е бръмчалка на нокътя на малкия пръст на левия крак. Имам пред вид по ВСИЧКИ показатели. Само с ускорението от място могат де се фукат и то за ограничен брой пъти. Никой да не ми излиза сега с темата за поддръжката и разходите, защото като вземем пред вид "входа" ("Добър ден, 80-100К") и вече "си назад"... :-(

    Коментиран от #10, #22

  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 4 Отговор

    До коментар #6 от "Е така де!":

    Какво ще стане - остави на инженерите от завода да решат !
    Факт е , че се изтеглят хиляди електрокари със сходен проблем‼️

    Коментиран от #12

  • 10 Име

    6 4 Отговор

    До коментар #8 от "чичо Пешо":

    80-100k ама долара има предвид.Щото под това само Спринг и Зои ама те па градски коли основно ама то в градовете блокове а па там няма как да заредиш.

    Коментиран от #13

  • 11 Уффф

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "Име":

    А Форд да не би да е германска марка?

    Тя е повече американска, от Тесла
  • 12 Така е

    5 3 Отговор

    До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Проблемът със залепването на стъклата е актуален само за електромобилите и няма как да се случи при автомобил с ДВГ.

    А ако слагаш равенство между прегряване на чипът на мултимедията, защото са му намалили дебита на охлаждащата течност по време на бързо зареждане, с загряване на клемите на батерията по време на бързо зареждане и ускорение, когато през тях протича голям ток, вземи наистина да оставиш на инженерите да говорят по тези теми, защото ти се излагаш!

    В първия случай с три реда програмен код ще променят дебита на потока на охлаждащата течност и ще подобрят охлаждането на процесора.

    Във втория случай единственото което могат да направят софтуерно е, да ограничат протичащия ток, но това води след себе си както понижаване на мощността на автомобила, така и понижаване на мощността на зареждане и съответно увеличаване на времето за зареждане, което въобще не е приемливо решение и се налага физическа замяна на дефектните клеми на всички произведени досега автомобили.
  • 13 Презиме

    7 1 Отговор

    До коментар #10 от "Име":

    Колко струва Tesla модел 3 и колко струва BMW 3 със същата мощност?

    Жокер, и двете са доста под 100 хиляди долара и са много по-близо до 100 000 лв.

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Име

    3 5 Отговор

    До коментар #13 от "Презиме":

    Говориме за модел ес.Мочност същата но така или иначе в днешно време бмв е по добрият избор.

    Коментиран от #20

  • 15 Име

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Презиме":

    Едва ли Шкода електеиката струва 140к лева Тесла 3 по-евтина едва ли най много да е около а това не е далеч под ами е далеч над 100бона в лева.Освен това при среден разход 7л/100км не говорим за м версия разбирасе с един резервоар около 50л изминаваш 715 км а теслата 400-500км.
  • 16 така е

    5 7 Отговор
    Пак специалисти ще обясняват колко просто са устроени електромобилите и нямат технически проблеми.Те имали електромоторче и батерия.Нищо работа.Няма какво да се повреди.Те и за телевизора така казваха-една платка и екран.Проста работа.Булгара ги има за нищо тия работи.

    Коментиран от #23

  • 17 гост

    9 1 Отговор
    Затова Тесла от 12г. си продава колите със ъпдейти без изтегляне. Представете си какви загуби понасят при всяко подобно изтегляне, всички коли, които трябва да минат през сервизите, с часове, персонал и всичко друго понеже някой е решил да си спести два реда код и слот за сим карта, за да имат дистанционен ъпдейт. Така си личи кой мисли и кой го прави понеже има външен натиск да имат подобен продукт.
  • 18 Aлфа Bълкът

    5 4 Отговор
    Най-големият му дефекти са, че е грозен и бавен, и вреди на реномето на Мустанг!
  • 19 Сега разбра ли причината?

    6 2 Отговор
    Точно затова Tesla модел 3 е най-продавания автомобил в Европа и света, а не SKODA.

    Tesla модел 3 с най-голямата батерия струва 52000 евро, както ще видиш в клипа, което е по-малко от шкодата и е по-близо до 100 хиляди лв, отколкото до 100 хиляди долара.

    А дали ще зареждаш веднъж на 10 дена за теслата или веднъж на 15 дена на бензинов автомобил, не ми се струва да е от чак толкова голямо значение.

    Коментиран от #25

  • 20 Клипът

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Име":

    Както виждаш човека се е отказал от BMW, продал го е за да си купи Tesla за повече пари. Дали се е набутал?

  • 21 Дрън-дрън

    2 0 Отговор
    "Ford обясни, че проблемът се решава чрез актуализация на софтуера."

    Да ама не. Ford не е обяснявал такова нещо. Ето цитат от друг източник, от който вероятно е преведена статията:


    Ford няма решение в момента и не мисли, че ще има такова до третото тримесечие:

    Пълен бюлетин на дилърите ще бъде предоставен на дилърите през 3-то тримесечие на 2022 г., когато се очаква, че информацията за поръчка на софтуер и/или части и инструкции за ремонт ще бъдат налични в подкрепа на това изземване за безопасност.

    Междувременно представителствата на Ford не могат да доставят никакъв Mustand Mach-E, нито да дават тест драйвове на електрическия автомобил.
  • 22 Доктора с BMW i4 M50

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "чичо Пешо":

    Tesla Plaid Channel има над 1500 старта вече. Ограничени са само твоите познания по темата.
    За пушещите тенекии мача отдавна е свирен

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 3-фазния

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    Дрън-дрън та пляс. При Тесла такситата зареждани само на DC деградацията е 5% вместо 3, аууу край няма да си я купя (правейки чупка в кръста)
  • 25 Aлфа Bълкът

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "Сега разбра ли причината?":

    Ти за коя година и вселена говориш, за миналата година теслата ти е на 18 място в Европа след Шкода Октавия.
    Да не си спал и да си сънувал?

    Коментиран от #26

  • 26 Моя грешка

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "Aлфа Bълкът":

    Сега видях че вместо най-продавания модел електромобил, съм написал че е най-продаваната марка автомобил в отговор на коментар 15 за електрическата Шкода.


    "Едва ли Шкода електеиката струва 140к лева Тесла 3 по-евтина едва ли най много да е около а това не е далеч под ами е далеч над 100бона в лева."

    Обаче ми е интересно, Дали и Шкода е от компаниите, които Тесла изпревари по продажби в световен мащаб?

    Дали вече задмина повече от половината автомобилни компании по продажби, въпреки че продава на много по-високи цени от тях и с много по-големи надценки. По моя преценка, твърде е вероятно още догодина да задмине Mercedes, BMW и audi по продажби, въпреки че продава на същите или по-скъпи цени, но с много по-ниско качество и продукцията и е трудно да се нарече луксозна, каквато е на изброените три марки.

    Имаш ли обяснение защо е така И защо хората не искат да си купят луксозен, качествен, но за сметка по-евтин автомобил от реномирана марка, а предпочитат да платят повече пари за да карат автомобил с имена дърводелски инструмент и дърводелско качество с дървен интериор?
  • 27 Ужас

    0 0 Отговор
    Тъкмо щях да купя една да ми се търкаля в гаража за самочувствие ха ха.