Stellantis N.V. и Toyota Motor Europe N.V. (TME) обявяват разширяване на съществуващото си партньорство със споразумение за нов модел лекотоварен автомобил, включващ производството и на електрическа версия на батерия. С него се отбелязва включването и на трети тип каросерия към досегашното сътрудничество, което обхващаше компактни и средни LCV автомобили.
Новият ван ще се продава в Европа под марката Toyota. Той ще бъде произвеждан в заводите на Stellantis в Гливице, Полша и Атеса, Италия. Планиран за средата на 2024 г., моделът ще отбележи навлизането на японския тръст и в сегмента на големите лекотоварни превозни средства.
„Една от причините за тази разширена сделка е оперативното съвършенство - каза Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis. - С настоящия трети успешен ангажимент Stellantis отново демонстрира своята експертност в сегмента на лекотоварните превозни средства и в разработването на електрическа технология с батерии, проектирана да задоволи широк набор от потребности. Това споразумение засилва лидерството ни при лекотоварните и нискоемисионни автомобили в ЕС30 и ни приближава още повече до реализирането на нашата цел Dare Forward 2030 - да станем безспорен световен лидер в този сегмент по отношение на технологии, производство, пазарен дял и рентабилност.“
Сътрудничеството между Stellantis и Toyota Motor Europe започва през 2012 г. със средноразмерния лекотоварен автомобил на Toyota, произведен в завода на Stellantis в Хордайн, Франция. През 2019 г. той е последван от конкурентен, привлекателен модел в сегмента на компактните LCV, който се изработва в завода на Stellantis във Виго, Испания. Сега оповестеният лекотоварен автомобил в Е-сегмента задълбочава партньорството, като дава възможност на Toyota да предлага вече пълна LCV гама в Европа и същевременно позволява на двете компании да се възползват от оптимизиране на разходите за разработка и производство.
„Доволни сме, че можем да разширим това успешно партньорство чрез въвеждането и на голям лекотоварен ван. Той е важно допълнение в гамата ни за европейските клиенти на Toyota и ще има ключов принос към целите за растеж на марката на LCV пазара, заедно с моделите Hilux, Proace и Proace City, защото ще ни позволи да предоставим решение за мобилност във всички сегменти на лекотоварните превозни средства“ – коментира Мат Харисън, президент и главен изпълнителен директор на Toyota Motor Europe.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Про100 100
Коментиран от #3
11:35 11.06.2022
2 пейо
11:37 11.06.2022
3 Госあ
До коментар #1 от "Про100 100":
Тойота ще си прибере паричките от джендърите, разбира се. Каквото имаха да казват, го казаха. Даже хибридните и водородните си технологии споделиха със всички. Безплатно. Иначе, кво, японците не могат да правят батерии ли ? Те създадоха първата литиево йонна батерия в света 💁Коментиран от #4
11:59 11.06.2022
4 Мхм
До коментар #3 от "Госあ":
Да крадена от британцитеКоментиран от #5
15:37 11.06.2022
5 Госあ
До коментар #4 от "Мхм":
😂 по крадливо племе от англичаните нема бате. И къде си тръгнал да сравняваш англия с Япония ве ? Как ще ги сравниш - икономически ? технологично ? културно ? по IQ ? Японец и американец вземат Нобелова награда за литиево йонната батерия. Може да се каже, че американците я крадат от японците.Коментиран от #6, #7
21:33 11.06.2022
6 Гост
До коментар #5 от "Госあ":
Явно си малък защото преди още. 30 г се говореше и си беше така как японците крадат технологии.Купуват разглобяват и разбира се правят същото с малки изменения.Да си чувал за американските експерти как събират останки от изстреляните руските ракети в Украйна.08:30 12.06.2022
7 дървен философ
До коментар #5 от "Госあ":
На празни макари баце без диплом много ,с лопата да ги ринеш не си единствен23:18 12.06.2022