Отидете към основна версия

10 823 17

Volkswagen показа "неродения" нов Phaeton

  • volkswagen-
  • phaeton

Германският производител извади на показ предсериен прототип на модела от второ поколение

В чест на 20-годишнината на седана Phaeton, Volkswagen показа за първи път снимки на работещ прототип на второто поколение на модела, който така и не беше пуснат на пазара. Колата не беше допусната до серия поради преориентирането към производството на електрически автомобили, въпреки че беше напълно готова.

Вторият Phaeton е построен на платформата MLB от Audi и е първият, оборудван с цифров кокпит Innovision, който се появи на Touareg две години по-късно. Представеният преди 20 години седан Phaeton във Volkswagen наричат ​​кола за ценители. Моделът издържа 14 години на поточната линия, но поради преориентирането на марката към електрически автомобили през 2016 г., производството му беше спряно, а разработката на автомобила от второ поколение остана само във вид на прототип.

За разлика от своя предшественик, който беше изграден върху платформата D1, споделена с Bentley Continental GT и Flying Spur, седанът Phaeton D2 използваше MLB базата на настоящия Touareg. Всъщност още през 2016 г. той беше оборудван с цифровия кокпит Innovision, който се появи на кросоувъра само две години по-късно. За съжаление, Volkswagen не разкрива кой двигател е монтиран на прототипа, но най-новите версии на Phaeton идват с 3.6 VR6 (280 к.с., 370 Нм) и 4.2 V8 (335 к.с., 430 Нм).

В същото време двигател 6.0 W12 беше инсталиран на седани с дълга база от 2002 до 2011 г., развивайки 450 конски сили и 560 Nm въртящ момент. Въпреки това, най-необичайният агрегат с четири врати беше петлитровият V10 TDI, оборудван с два турбокомпресора с променлива геометрия. Двигателят произвежда 313 к.с. и 750 Nm, което прави Phaeton най-мощният дизелов седан за времето си.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 20 гласа.

Свързани новини