Германската компания постъпи мъдро, когато изостави своята архитектурна идея „Силата на избора“ за единна платформа, която да служи, както за двигатели с вътрешно горене, така и за електромобили, и започна да развива платформата Neue Klasse. По този начин BMW има възможността да предложи доста богат избор от електрически автомобили с голямо разнообразие от вариации на задвижване. По-рано марката съобщи, че базираните на Neue Klasse купе и кабриолет BMW i4 ще бъдат пуснати през 2028 г., но сега научихме, че i1 и i2 също са на път да станат масови. Те ще са най-евтините електромобили на марката и ще се появят на пазара през 2027 година.
Двете BMW-та с кодови имена NB0 и NB8 ще имат изцяло електрическо задвижване. Това ще бъдат отделни електрически модели. Варианти на тези автомобили, но с двигател с вътрешно горене също ще има, но те ще бъдат изградени на архитектурата FAAR. Обозначението "NB" в техните кодове на шасито означава, че ще бъдат с предно предаване. А колите, обозначени с „NA“, ще получат система за задвижване на задните колела със същата архитектура. Но Neue Klasse е универсална платформа, която може да предложи абсолютно всякакви електрически силови трактове.
BMW изглежда смята, че бъдещите клиенти на i1 и i2 ще са по-заинтересувани с динамиката и усещането на системата за задвижване на предните колела. Ако това се окаже така, тогава представянето на евтините електромобили с тази конкретна схема на задвижване ще се окаже най-добрият ход. Отбелязва се още, че когато излезе електрическата версия на i1 - тя вероятно ще бъде хечбек, а i2 трябва да се роди като гран купе. По отношение на цената се знае само, че двата нови модела трябва да бъдат най-достъпните електрически автомобили в моделната гама на марката. От двата електромобила i1 трябва да бъде първият, който ще дебютира през ноември 2027 г., докато i2 ще пристигне малко по-късно през юли 2028 г.