Отидете към основна версия

22 681 13

Тест на новата Mazda6

  • mazda-
  • 6-
  • тест

Дълги години автомобилите от Хирошима намираха почитатели сред онези, които ценяха преди всичко качества като практичност и надеждност. Mazda привличаше купувачи с всичко друго, но не и с дизайн. Сега обаче нещата се промениха, а това e видно от новите модели на компанията - кросоувърчето CX-5 и Mazda6. Сега ще ви разкажем за новата "Шестица" на японците, автомобил с впечатляващ с дизайн и нови технологии. Тестът, който направихме, засяга третото поколение на флагмана на компанията и по съвместителство неин бестселър. По-конкретно става дума за по-мощната дизелова версия на Mazda6, Ето и впечатленията ни.

 
Екстериор

Иновационният седан стриктно следва стила на концептуалния модел Takeri, но се вижда, че в някои детайли серийния модел е малко по-сдържан. Въпреки това той е авангарден и стилен и определено привлича погледите. Новият дизайн на марката, който от Mazda наричат Kodo, беше демонстриран първо в CX-5, а сега е умело въплътен в "Шестицата". Японците твърдят, че дизайнът е вдъхновен от магическата сила и ловкост на гепарда. Чак такава прилика с външността на колата ние не открихме, но е безспорен фактът, че новата Mazda6 притежава индивидуална и много интересна визия. Третата генерация на Mazda6 се характеризира с европейски черти, а освен радикалната екстериорна промяна каросерията се отличава и с променени габарити. Дължината на купето сега е 4865 мм, широчината - 1840 мм, а височината - 1450 мм. Междуосието на Mazda6 е 2830 мм. Като цяло автомобилът е хармоничен и доста по-различен от неговите конкуренти, повечето от които се характеризират с конвенционални екстериорни форми
 
Интериор

Купето на новата Mazda6 прави впечатление със своята спортна ориентираност. Седалките са по-твърди, притежават силно изразена странична поддръжка, а уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати. Мястото за краката на водача и пасажерите е голямо и на всяка една от позициите не се усеща дискомфорт. Багажното пространство е огромно и сравнително функционално. Единственият недостатък по отношение на интериор открихме в предните подглавници. Заради безопасността от камшичен удар те са силно наклонени напред, което е предпоставка за по-неудобна позиция на водача и пътника до него. При по-дълго пътуване се усеща лек дискомфорт. Иначе салонът е изработен от качествени материали, а сглобката е на много високо ниво. Вибрации и паразитни шумове в купето няма.
 
Двигател и ходови характеристики

Каросерията на новата "Шестица" е изработена по технологията SkyActiv Body, благодарение на която масата на автомобила е доста снижена, като наред с това е повишена якостта на т.нар. кокпит. Според японските инженери безопасността е повишена с над 30%. Окачването впечатлява с по-твърдата си возия, но благодарение на задното многолостово SkyActiv Chassis, тя е стабилна и едновременно комфортна. Ниският център на тежестта прави колата идеална за по-скоростно шофиране, като удоволствието се усеща най-добре на планински път с много завои. Воланът е настроен така, че да придава на автомобила по-резки реакции, което ще се хареса на хората с по-спортен стил на шофиране.
Що се отнася до двигателите, най-голям интерес представлява мощният дизел. Той разполага със 175 конски сили и предлага изключителна динамика, която е съчетана с нисък разход на гориво. Турбото е с променлива геометрия на лопатките и познатата от повечето подобни агрегати турбодупка тук въобще не се усеща. Наличните спомагателни системи като start/stop и др. още повече редуцират изразходването на нафтата от резервоара. След направеният от нас 700-километров тест драйв, борд компютърът отчиташе среден разход от 6.4 литра на 100 километра пробег. Трябва да отбележим и наличието на адаптивен круиз контрол, който е наличен в по-високите нива на оборудване. Работата му е прецизна и благодарение на него новата Mazda6 се превръща в истински магистрален играч.
 
Цена

Естествено, на нашия пазар има и по-евтини предложения, но предвид качеството на материалите и самата сглобка, както и използваните нови технологии, спокойно можем да причислим новата Mazda6 към т.нар. премиум сегмент. Там вече цената на новата "Шестица" става доста атрактивна. Ето и пълната ценова листа на модела.
Цените на предходните поколения можете да видите ТУК.
 

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини