Last news in Fakti

19 Август, 2013 10:07 22 660 13

Тест на новата Mazda6

  • mazda-
  • 6-
  • тест
Тест на новата Mazda6 - 1

Дълги години автомобилите от Хирошима намираха почитатели сред онези, които ценяха преди всичко качества като практичност и надеждност. Mazda привличаше купувачи с всичко друго, но не и с дизайн. Сега обаче нещата се промениха, а това e видно от новите модели на компанията - кросоувърчето CX-5 и Mazda6. Сега ще ви разкажем за новата "Шестица" на японците, автомобил с впечатляващ с дизайн и нови технологии. Тестът, който направихме, засяга третото поколение на флагмана на компанията и по съвместителство неин бестселър. По-конкретно става дума за по-мощната дизелова версия на Mazda6, Ето и впечатленията ни.

 
Екстериор

Иновационният седан стриктно следва стила на концептуалния модел Takeri, но се вижда, че в някои детайли серийния модел е малко по-сдържан. Въпреки това той е авангарден и стилен и определено привлича погледите. Новият дизайн на марката, който от Mazda наричат Kodo, беше демонстриран първо в CX-5, а сега е умело въплътен в "Шестицата". Японците твърдят, че дизайнът е вдъхновен от магическата сила и ловкост на гепарда. Чак такава прилика с външността на колата ние не открихме, но е безспорен фактът, че новата Mazda6 притежава индивидуална и много интересна визия. Третата генерация на Mazda6 се характеризира с европейски черти, а освен радикалната екстериорна промяна каросерията се отличава и с променени габарити. Дължината на купето сега е 4865 мм, широчината - 1840 мм, а височината - 1450 мм. Междуосието на Mazda6 е 2830 мм. Като цяло автомобилът е хармоничен и доста по-различен от неговите конкуренти, повечето от които се характеризират с конвенционални екстериорни форми
 
Интериор

Купето на новата Mazda6 прави впечатление със своята спортна ориентираност. Седалките са по-твърди, притежават силно изразена странична поддръжка, а уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати. Мястото за краката на водача и пасажерите е голямо и на всяка една от позициите не се усеща дискомфорт. Багажното пространство е огромно и сравнително функционално. Единственият недостатък по отношение на интериор открихме в предните подглавници. Заради безопасността от камшичен удар те са силно наклонени напред, което е предпоставка за по-неудобна позиция на водача и пътника до него. При по-дълго пътуване се усеща лек дискомфорт. Иначе салонът е изработен от качествени материали, а сглобката е на много високо ниво. Вибрации и паразитни шумове в купето няма.
 
Двигател и ходови характеристики

Каросерията на новата "Шестица" е изработена по технологията SkyActiv Body, благодарение на която масата на автомобила е доста снижена, като наред с това е повишена якостта на т.нар. кокпит. Според японските инженери безопасността е повишена с над 30%. Окачването впечатлява с по-твърдата си возия, но благодарение на задното многолостово SkyActiv Chassis, тя е стабилна и едновременно комфортна. Ниският център на тежестта прави колата идеална за по-скоростно шофиране, като удоволствието се усеща най-добре на планински път с много завои. Воланът е настроен така, че да придава на автомобила по-резки реакции, което ще се хареса на хората с по-спортен стил на шофиране.
Що се отнася до двигателите, най-голям интерес представлява мощният дизел. Той разполага със 175 конски сили и предлага изключителна динамика, която е съчетана с нисък разход на гориво. Турбото е с променлива геометрия на лопатките и познатата от повечето подобни агрегати турбодупка тук въобще не се усеща. Наличните спомагателни системи като start/stop и др. още повече редуцират изразходването на нафтата от резервоара. След направеният от нас 700-километров тест драйв, борд компютърът отчиташе среден разход от 6.4 литра на 100 километра пробег. Трябва да отбележим и наличието на адаптивен круиз контрол, който е наличен в по-високите нива на оборудване. Работата му е прецизна и благодарение на него новата Mazda6 се превръща в истински магистрален играч.
 
Цена

Естествено, на нашия пазар има и по-евтини предложения, но предвид качеството на материалите и самата сглобка, както и използваните нови технологии, спокойно можем да причислим новата Mazda6 към т.нар. премиум сегмент. Там вече цената на новата "Шестица" става доста атрактивна. Ето и пълната ценова листа на модела.
Цените на предходните поколения можете да видите ТУК.
 


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 skier

    2 5 Отговор
    Уникална е шестицата. Леко на БМВ прилича отпред.
  • 2 Юлиан Станков

    7 4 Отговор
    И аз да споделя впечатления от маздата след като се бях засилил да я купувам - добре, че тествах преди това !
    Отвън изглежда огромна - вътре е доста схлупена и тесничка за човек 185 см - доста схлупена !
    Седалката въпреки множеството настройки създава впечатление все едно седиш на пластмасов стол и к0ожата е доста дървена !
    но най най гадното - вътре ужасно смърди когато таблото е напечено от слънцето на старо и гренясало - най вероятно защото всичко е от рецикле - но това те потриса още с влизането в колата ! Още - много стара технология на автоматичната трансмисия - алоо има вече с два съединителя , а не прост автоматик от 80-те години ! С една дума разочарование - само външен вид и то само отпред, защото задницата е 1:1 като Хюндай !
    Жалко за марката - доста са се изложили, аз като дългогодишен фен съм много много разочарован !

    Коментиран от #3, #13

  • 3 Dr. Dick

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "Юлиан Станков":

    Отзад наистина е копие на Хюндай. А цените се конкурират с премиум сегмента.
  • 4 Симеон Тасев

    1 9 Отговор
    ами нормално все пак е мазда не бмв или мерцедес
  • 5 Виктор Христов

    5 14 Отговор
    Японски боклук

    Коментиран от #6

  • 6 skier

    7 4 Отговор

    До коментар #5 от "Виктор Христов":

    Много ми е интересно как прецени, че е боклук, като дори не си се докосвал до този автомобил, а и едва ли някога ще имаш финансова възможност. Колата е перфектна. Цената наистина е малко висока, но на фона на премиум марките си е екстра, а 6-ицата е наистина такава.
  • 7 Иван Господинов

    10 1 Отговор
    Хубава кола е ! Ако слизаш от чисто нова S-класа много ясно, че ще ти изглежда като евтин боклук но за съжаление не са много хората които си изкарват S-класите от магазина пък и на тях не им трябва Мазда след като могат да си вземат S..... За останалите това е повече от перфектна кола а за голяма част от тях ще е перфектна и след 10 години когато ще могат да си я позволят ....
  • 8 EMSKI

    1 3 Отговор
    FORD FOCUS.....с табела MAZDA!!!!

    Коментиран от #12

  • 9 MAXBLUE

    4 1 Отговор
    Не съм фен на марката Мазда но определено са направили красив автомобил,грабва окото а това е много важно за спечелването бъдещите собственици на един автомобил.По отношение на качеството ако се вярва на "дългогодишния фен на марката" че колата смърди на гранясало,то едвали някой ще купи такъв автомобил и в най-близко бъдеще марката Мазда ще фалиара.Японците са перфекционисти и в крак с технологийте и не вярвам да са чак толкова изостанали в развитието на автомобилите си.Този автомобил е направен за хора които инвестират разумно парите си копувайки този модел на релно много по ниска цена от прехвалени модели в премиум сегмента,залагат на качество и надежност каквато не всички конкуренти на марката предлагат.За завистта и злобата почивен ден няма,а и когато гроздето е далече то винаги е кисело.
  • 10 Ярослав Станчев

    1 6 Отговор
    Отпред прилича малко на Волво,а отзад е по-скоро смесица между Ауди а7 и МБ,а по средата едно голямо,бъкано с електроника японско....нищо.Даже не се знае дали е японско,по-вероятно да е китайско или корейско нищо.
  • 11 Енцо Енцо

    5 1 Отговор
    Ама, че злобни коментари. Засрамете се, безпросветни джудженца!
    А, това е може би единствената марка за която не мога да кажа нищо лошо. От както я знам, повече от 27-28 години, от както чета и слушам за нея, никое автомобилно издание не е критикувало сериозно марката. За разлика от почти всичко останало.
    Специално за новата мазда 6 (първата е колата с най- високо ниво на надеждност в класацията на аитобилд), казват, че е далеч по- добра от конкурента си пасат, а в последния аутобилд в сравнение с бмв, шкода и пежо коментара беше, че е колата с най- модерна техника.
    Какво по- добро от мазда 6 има на пазара в класа и ценовия и диапазон?
    Да не говорим, че и по- скъпите бмв, мерцедес и ауди постоянно се дънят на тестове за качество, а бмв специално немските анализатори твърдят, че марката ще загине, ако продължава да бълват нискокачествена продукция със скучен дизайн. Това не са мои думи...
  • 12 Енцо Енцо

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "EMSKI":

    не разбираш и явно не се и опитваш да разбереш автоидустрията и предлаганото от нея по света. Предполагам си фен на мерцедес и това за тебе е върха на автомобилостроенето. Познах ли?
    Замисли се, защо си фен на марка която показва изключително унизителни показатели в ежегодните технически тестове в Германия. ... как ти хрумна главо.... да сравянваш фокус с тази мазда 6?
  • 13 Vasil Nikolov

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Юлиан Станков":

    Препоръчвам един душ преди да влезеш в загрята ламаринена кутия и проблема с миризмата ще се реши. Колкото за автоматика на 6-цата, само с това си изказване личи колко разбираш от трансмисии.

    Иначе не сравнявайте 6-ца със премиум марки. Тази кола не е "евтин боклук" както доста хора тук се изразиха, ами е такава с цена отговаряща на това което получаваш. Материалите на много места са по-добри от конкуренцията в сегмента, спокойно е с най-добрата визия в тази категория и притежава изключително добро поведение на пътя. Това не е мерцедес и цената не е като на мерцедес с това оборудване. "Премиум" марките с еквивалентен размер автомобил и подобно оборудване, цената отива на съвсем различно ниво. Плащаш за това което получаваш и аз смятам, че за сегмента в който се намира (където са тойоти, хонди, фордове и др.) това спокойно е един от най-добрите избори за автомобил.

    Мазда макар и да се целят там, никога не са били най-масовата марка. Те са сравнително "малък" производител който (и тук ще използвам чужди думи) прави качествени автомобили за шофьори които искат да смеят практичното със забавното.