Дълги години автомобилите от Хирошима намираха почитатели сред онези, които ценяха преди всичко качества като практичност и надеждност. Mazda привличаше купувачи с всичко друго, но не и с дизайн. Сега обаче нещата се промениха, а това e видно от новите модели на компанията - кросоувърчето CX-5 и Mazda6. Сега ще ви разкажем за новата "Шестица" на японците, автомобил с впечатляващ с дизайн и нови технологии. Тестът, който направихме, засяга третото поколение на флагмана на компанията и по съвместителство неин бестселър. По-конкретно става дума за по-мощната дизелова версия на Mazda6, Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Иновационният седан стриктно следва стила на концептуалния модел Takeri, но се вижда, че в някои детайли серийния модел е малко по-сдържан. Въпреки това той е авангарден и стилен и определено привлича погледите. Новият дизайн на марката, който от Mazda наричат Kodo, беше демонстриран първо в CX-5, а сега е умело въплътен в "Шестицата". Японците твърдят, че дизайнът е вдъхновен от магическата сила и ловкост на гепарда. Чак такава прилика с външността на колата ние не открихме, но е безспорен фактът, че новата Mazda6 притежава индивидуална и много интересна визия. Третата генерация на Mazda6 се характеризира с европейски черти, а освен радикалната екстериорна промяна каросерията се отличава и с променени габарити. Дължината на купето сега е 4865 мм, широчината - 1840 мм, а височината - 1450 мм. Междуосието на Mazda6 е 2830 мм. Като цяло автомобилът е хармоничен и доста по-различен от неговите конкуренти, повечето от които се характеризират с конвенционални екстериорни форми
Интериор
Купето на новата Mazda6 прави впечатление със своята спортна ориентираност. Седалките са по-твърди, притежават силно изразена странична поддръжка, а уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати. Мястото за краката на водача и пасажерите е голямо и на всяка една от позициите не се усеща дискомфорт. Багажното пространство е огромно и сравнително функционално. Единственият недостатък по отношение на интериор открихме в предните подглавници. Заради безопасността от камшичен удар те са силно наклонени напред, което е предпоставка за по-неудобна позиция на водача и пътника до него. При по-дълго пътуване се усеща лек дискомфорт. Иначе салонът е изработен от качествени материали, а сглобката е на много високо ниво. Вибрации и паразитни шумове в купето няма.
Двигател и ходови характеристики
Каросерията на новата "Шестица" е изработена по технологията SkyActiv Body, благодарение на която масата на автомобила е доста снижена, като наред с това е повишена якостта на т.нар. кокпит. Според японските инженери безопасността е повишена с над 30%. Окачването впечатлява с по-твърдата си возия, но благодарение на задното многолостово SkyActiv Chassis, тя е стабилна и едновременно комфортна. Ниският център на тежестта прави колата идеална за по-скоростно шофиране, като удоволствието се усеща най-добре на планински път с много завои. Воланът е настроен така, че да придава на автомобила по-резки реакции, което ще се хареса на хората с по-спортен стил на шофиране.
Що се отнася до двигателите, най-голям интерес представлява мощният дизел. Той разполага със 175 конски сили и предлага изключителна динамика, която е съчетана с нисък разход на гориво. Турбото е с променлива геометрия на лопатките и познатата от повечето подобни агрегати турбодупка тук въобще не се усеща. Наличните спомагателни системи като start/stop и др. още повече редуцират изразходването на нафтата от резервоара. След направеният от нас 700-километров тест драйв, борд компютърът отчиташе среден разход от 6.4 литра на 100 километра пробег. Трябва да отбележим и наличието на адаптивен круиз контрол, който е наличен в по-високите нива на оборудване. Работата му е прецизна и благодарение на него новата Mazda6 се превръща в истински магистрален играч.
Цена
Естествено, на нашия пазар има и по-евтини предложения, но предвид качеството на материалите и самата сглобка, както и използваните нови технологии, спокойно можем да причислим новата Mazda6 към т.нар. премиум сегмент. Там вече цената на новата "Шестица" става доста атрактивна. Ето и пълната ценова листа на модела.
Цените на предходните поколения можете да видите ТУК.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
5
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 skier
10:26 19.08.2013
2 Юлиан Станков
Отвън изглежда огромна - вътре е доста схлупена и тесничка за човек 185 см - доста схлупена !
Седалката въпреки множеството настройки създава впечатление все едно седиш на пластмасов стол и к0ожата е доста дървена !
но най най гадното - вътре ужасно смърди когато таблото е напечено от слънцето на старо и гренясало - най вероятно защото всичко е от рецикле - но това те потриса още с влизането в колата ! Още - много стара технология на автоматичната трансмисия - алоо има вече с два съединителя , а не прост автоматик от 80-те години ! С една дума разочарование - само външен вид и то само отпред, защото задницата е 1:1 като Хюндай !
Жалко за марката - доста са се изложили, аз като дългогодишен фен съм много много разочарован !
Коментиран от #3, #13
11:06 19.08.2013
3 Dr. Dick
До коментар #2 от "Юлиан Станков":
Отзад наистина е копие на Хюндай. А цените се конкурират с премиум сегмента.11:26 19.08.2013
4 Симеон Тасев
11:30 19.08.2013
5 Виктор Христов
Коментиран от #6
11:31 19.08.2013
6 skier
До коментар #5 от "Виктор Христов":
Много ми е интересно как прецени, че е боклук, като дори не си се докосвал до този автомобил, а и едва ли някога ще имаш финансова възможност. Колата е перфектна. Цената наистина е малко висока, но на фона на премиум марките си е екстра, а 6-ицата е наистина такава.11:50 19.08.2013
7 Иван Господинов
13:18 19.08.2013
8 EMSKI
Коментиран от #12
22:46 21.08.2013
9 MAXBLUE
00:24 24.08.2013
10 Ярослав Станчев
16:53 26.08.2013
11 Енцо Енцо
А, това е може би единствената марка за която не мога да кажа нищо лошо. От както я знам, повече от 27-28 години, от както чета и слушам за нея, никое автомобилно издание не е критикувало сериозно марката. За разлика от почти всичко останало.
Специално за новата мазда 6 (първата е колата с най- високо ниво на надеждност в класацията на аитобилд), казват, че е далеч по- добра от конкурента си пасат, а в последния аутобилд в сравнение с бмв, шкода и пежо коментара беше, че е колата с най- модерна техника.
Какво по- добро от мазда 6 има на пазара в класа и ценовия и диапазон?
Да не говорим, че и по- скъпите бмв, мерцедес и ауди постоянно се дънят на тестове за качество, а бмв специално немските анализатори твърдят, че марката ще загине, ако продължава да бълват нискокачествена продукция със скучен дизайн. Това не са мои думи...
21:39 26.08.2013
12 Енцо Енцо
До коментар #8 от "EMSKI":
не разбираш и явно не се и опитваш да разбереш автоидустрията и предлаганото от нея по света. Предполагам си фен на мерцедес и това за тебе е върха на автомобилостроенето. Познах ли?Замисли се, защо си фен на марка която показва изключително унизителни показатели в ежегодните технически тестове в Германия. ... как ти хрумна главо.... да сравянваш фокус с тази мазда 6?
21:51 26.08.2013
13 Vasil Nikolov
До коментар #2 от "Юлиан Станков":
Препоръчвам един душ преди да влезеш в загрята ламаринена кутия и проблема с миризмата ще се реши. Колкото за автоматика на 6-цата, само с това си изказване личи колко разбираш от трансмисии.Иначе не сравнявайте 6-ца със премиум марки. Тази кола не е "евтин боклук" както доста хора тук се изразиха, ами е такава с цена отговаряща на това което получаваш. Материалите на много места са по-добри от конкуренцията в сегмента, спокойно е с най-добрата визия в тази категория и притежава изключително добро поведение на пътя. Това не е мерцедес и цената не е като на мерцедес с това оборудване. "Премиум" марките с еквивалентен размер автомобил и подобно оборудване, цената отива на съвсем различно ниво. Плащаш за това което получаваш и аз смятам, че за сегмента в който се намира (където са тойоти, хонди, фордове и др.) това спокойно е един от най-добрите избори за автомобил.
Мазда макар и да се целят там, никога не са били най-масовата марка. Те са сравнително "малък" производител който (и тук ще използвам чужди думи) прави качествени автомобили за шофьори които искат да смеят практичното със забавното.
17:52 31.10.2013