Състезателният седан, който виждате на снимките е Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II DTM. В края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век, когато германските състезателни серии DTM бяха в златните си години, BMW M3 от поколението E30 и Mercedes-Benz 190E бяха перлите в короната на шампионата.
И двата модела претърпяха няколко модификации по време на представянето си в тези серии, а един от най-разпознаваемите в историята е седанът Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II DTM. И една от тези уникални коли с доказана състезателна история сега е обявена за продан.
Основната характеристика на модела е неговият усъвършенстван аеродинамичен екстериорен комплект, който е невероятно екстремен по стандартите на 90-те години. Агресивният външен вид е подкрепен и от съответния технически пълнеж, за който са отговорни инженерите на Mercedes-Benz, специалистите от тогавашната независима компания AMG, както и британските инженерни гурута Cosworth.
Състезателният 190 E 2.5-16 Evolution II е оборудван с 2.5-литров редови четирицилиндров бензинов двигател Cosworth, който във версията DTM произвежда мощност от 370 конски сили и 300 Нм въртящ момент. Моторът работи съвместно с петстепенна механична скоростна кутия с H-select механизъм.
В зависимост от настройките на колата, максималната скорост варира от 240 до 300 километра в час. През 1992 г. Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II, управляван от Клаус Лудвиг, печели първата си титла в DTM и успехът на този немски пилот е единственият за модела в шампионата.
Изложената на търг от аукционната къща RM Sotheby's кола се състезава през 1992 и 1993 година, като и двата сезона е управлявана от легендарния германец Бернд Шнайдер. Петкратният шампион, наречен "впоследствие "DTM Schumacher" печели две трети места с този 190 E 2.5-16 Evolution II.
Колко очакват да спечелят организаторите на търга, който ще се проведе през май в италианската община Чернобио, не се съобщава.