Mercedes прогнозира какъв тип каросерия е бъдещето на автомобилната индустрия. Говорейки пред списание Car, Гордън Вагенер каза, че SUV-тата (60 процента) и седаните (30 процента) са в светлината на прожекторите това десетилетие, като дизайнерският екип на Mercedes-Benz се фокусира и върху специални проекти като спортни автомобили в останалите десет процента от времето. В бъдеще обаче ситуацията може да се промени, защото бъдещето принадлежи на автономните автомобили.
Вагенер даде да се разбере, че най-логичната форма на каросерията на един автономен автомобил е т.нар. монокаб. Главният дизайнер припомни за концепцията F 015 отпреди осем години, но призна, че преходът към автономно шофиране е отнел повече време, отколкото от Mercedes-Benz са смятали. Въпреки това, в крайна сметка автономните коли ще започнат да доминират, което означава, че дизайнерите ще трябва да изберат стил на каросерията с най-много пространство в салона.
В момента традиционните миниванове се продават много зле в Европа. Вагенер намира обяснение за това, като твърди, че според него е важно колата да има луксозен вид. Топ мениджърът на Mercedes-Benz обаче посочи, че вкусовете са противоречиви, като даде и конкретен пример. „В Азия например, Toyota Alphard е луксозен и скъп автомобил. В САЩ се смята за обикновен ван, в Европа е голям микробус“, каза главният дизайнер на марката от Щутгарт.
Що се отнася до интериора на Mercedes-ите на бъдещето, Вагенер вярва, че миналогодишната концепция Vision EQXX е правилната. Технологиите за добавена реалност и 3D ефектите ще станат стандартни, а преходът към нови услуги ще бъде сравним със скока от Nokia с бутони към iPhone със сензорен екран.